Gå til innhold

Abit IP35 eller Gigabyte GA-EP35-DS3? Tar imot andre forlag også.


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nye PC-deler, men jeg er veldig usikker på hvilket hovedkort jeg skal velge.

Jeg har sett på Abit IP35 og Gigabyte GA-EP35-DS3. Hvilket av disse hadde du valgt? Er det flere kort i samme prisklasse som jeg bør se på? Jeg hadde ikke planer om å ha mulighet for sli, men har noen et forlsag til et hovedkort som støtter sli som også koster rundt 700-800kr i tilfelle jeg skulle forandre mening?

 

Resten av PC-en vil se noe slik ut:

 

 

CPU: E8400

 

Skjermkort: MSI GeForce 8800GT 512MB

 

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

OS: Microsoft Windows Vista Home Basic Norsk 64-bit

 

RAM: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB (2x2Gb)

 

PSU: Silver Power PSU, 600W

 

DVD-Brenner: Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er to meget bra kort,som du vil få glede av,uansett hvilke du velger.

 

Har erfaring med Abit kortet,da jeg har to slike IP35 Pro kort.Må si at Abit overrasket meg stort,etter litt dårlige kort før P35 chipsettet.Godt stabilt kort,som spiser hva det skal være av hardware.Klokker også meget bra.Du kan ikke gå feil.

Lenke til kommentar

Hmm...jeg tror kanskje at jeg går for IP35 PRO, men jeg har hørt mye bra om kortet til Gigabyte også. Er forresten IP35 PRO det samme kortet som IP35 bare at det har flere tilkoplingsmuligheter?

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Kjøpte et Abit IP35 kort da jeg bare skulle ha et billig LGA-775 kort. Må si jeg er utrolig fornøyd med kortet, stabilt som et fjell der det står :)

 

Også fikk jeg med fine sata kabler(med klips), i motsetning til dritten du får med ASUS kort(disse sitter dårlig til ikke i det hele tatt).

Lenke til kommentar

Med kraftig nok maskin fungerer Vista 64bits helt utmerket, mye av grunnen til at du hører mye dritt om det er pga av at det er et tegn på at du er en hipp nerd hvis du hater Vista ;-)

Dessuten har mange av dem som klager aldri prøvd det, eller har kjørt beta/tidlige versjoner med enkeltkjerne AMD eller P4 med 512mb ram - da er Vista et helvete....

Lenke til kommentar
Takk for tipset lucky666. Jeg kom til å tenke litt på valg av OS, er det lurt å kjøpe Vista? Jeg har lest så mye negativt om det. Hmm...finnes det norsk Windows XP 64-bit (jeg leste et sted at det ikke fantes)?

må ikkje finne på å kjøpe xp 64-bit. Hadde det sjølv ein periode og det var driver problem heile tida. Etter overgang til vista 64 har eg ikkje opplevd nokon problem. Vil sterkt anbefale deg å gå for vista home premium 64 bit.

 

Eg synas sjølve kritikken er sterkt overdriven, klart eg og ser det er feil med vista, men det var det jammen med xp og når det kom.

Lenke til kommentar
Vet du hvordan det vil være med Abit IP35 og E8400? Jeg mener jeg har lest at dette skal gå greit, men jeg kunne ikke finne noe sted hos abit hvor det stod at Ip35 støttet E8400.

Jeg har et Abit IP35 PRO og en E8400 og de fungerer utmerket sammen, har samme RAM som du tenker å kjøpe også

Lenke til kommentar

Ok, takk for infoen :D

Sitter her med nesten nøyaktig samme data som trådstarter, bortsett fra DVDen

Amentio bestemte seg for å ikke selge det kortet jeg bestilte så da får jeg vel avbestille og kjøpe et annet. Tror jeg går for den demovaren :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...