Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanlig å besvime under onanering?


Gjest Jente16

Anbefalte innlegg

Gjest Jente16

I dag morges da jeg onanerte ble jeg plutselig skikkelig svimmel, alt ble helt svart og jeg følte meg rar i hodet. Det kjentes ut som om jeg besvimte. Jeg har aldri opplevd noe sånt før.

Er dette vanlig? Farlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Jente16

Kanskje jeg holdt pusten, husker ikke helt.

Men det skjedde først en gang. Da stoppet jeg, men begynte igjen etter en liten stund, så skjedde det en gang til.

Lenke til kommentar

derfor jenter ofte kan hovne opp etter orgasme. ergo ikke usansynlig at svimmelhet kan oppstå, i tillegg forandres jo pust, noe som og kan føre til svimmelhet, da noen faktisk både hyperventilerer og/eller holder pusten til tider. i tillegg har man jo også en fysisk reaksjon, og anstrengelse i det man ofte strammer muskler. kan faktisk være flere grunner til svimmelhet ved onanering også hos jenter, selv om de ikke får ereksjon, noe som er litt vanskelig uten penis! det kan også være noe så enkelt som at hun ikke hadde spist på morgenen som noen påpekte. herregud, hvilket århundre lever enkelte i...?! det er som det er påpekt ovenfor ikke akkurat unormalt å onanere for jenter, og hadde du lest litt om temaet hadde du visst også at man ikke må ha penis for at slike ting intreffer, og at også jenter får mer blod til underlivet.

 

edit: skrivefeil

Endret av Skagen
Sitat av OT.
Lenke til kommentar
Gjest Jente16

Det skjedde igjen i kveld. Har aldri opplevd det før, men nå har det skjedd to (tre, hvis jeg rekner med den gangen det bare skjedde delvis i dag morges) ganger på en dag. Burde jeg gå til legen, eller går det over?

Lenke til kommentar

Vel, hvis du er 16 år så kan det kanskje ha sammenheng med det at du er i vekst. Da jeg var i den alderen så slet jeg med at jeg kunne besvime hvis en reiste seg for fort, så det kan jo ha en sammenheng der, dog jeg vil ikke tro at det er noe alvorlig i ditt tilfelle, men er du usikker så ta kontakt med lege. Better safe than sorry :)

Lenke til kommentar

Jernmangel er sjelden i Norge, for the record. For mye jern er faktisk mye vanligere. Dette er grunnen til at man har kuttet ut jerntilskudd i vanlig brunost og prim. Så ikke oppfordre noen til å ta jerntilskudd uten videre.

 

Orgasme kan være rimelig heftige greier, og eventuelt sammen med andre medvirkende faktorer kan jeg lett se for meg at man kan komme på nippet av besvimelse. Spesielt hvis man ikke ser seg ferdig etter én gang. :)

Lenke til kommentar
Jernmangel er sjelden i Norge, for the record. For mye jern er faktisk mye vanligere. Dette er grunnen til at man har kuttet ut jerntilskudd i vanlig brunost og prim. Så ikke oppfordre noen til å ta jerntilskudd uten videre.

 

Orgasme kan være rimelig heftige greier, og eventuelt sammen med andre medvirkende faktorer kan jeg lett se for meg at man kan komme på nippet av besvimelse. Spesielt hvis man ikke ser seg ferdig etter én gang. :)

 

kilde? mange jenter i Norge har for lite jern i kroppen (pga. mensen)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jernmangel er sjelden i Norge, for the record. For mye jern er faktisk mye vanligere. Dette er grunnen til at man har kuttet ut jerntilskudd i vanlig brunost og prim. Så ikke oppfordre noen til å ta jerntilskudd uten videre.

 

Orgasme kan være rimelig heftige greier, og eventuelt sammen med andre medvirkende faktorer kan jeg lett se for meg at man kan komme på nippet av besvimelse. Spesielt hvis man ikke ser seg ferdig etter én gang. :)

 

kilde? mange jenter i Norge har for lite jern i kroppen (pga. mensen)

Det er faktisk vanligere her til lands å ha for mye enn for lite jern i kroppen, enda det gjerne er jernMANGEL vi hører mest om. Faktisk har omlag 15 % av oss hemokromatose, eller for høye jernlagre. Hvorvidt det er denne diagnosen som er korrekt for deg, må du nesten høre med legen din om - det krever jo en vurdering av måleresultatene og utviklingen over tid. Det samme gjelder for kriblingen i blodet. Meg bekjent er det ikke noen slike symptomer på hemokromatose, så sjekk med legen at det ikke er symptom på noe annet, slik som hjerteproblemer.

[...]

 

Gunn Helene Arsky, ernæringsfysiolog

Kilde.

 

Noen grupper er ennå spesielt utsatt (små barn og menstruerende kvinner), men jevnt over er det mer enn tilstrekkelig med jern i norsk kosthold.

 

Brunost og prim var tidligere jernberiket. Statens Næringsmiddeltilsyn (SNT) besluttet i 2001 at jern skulle fjernes fra brunost og prim da forskning hadde vist at størstedelen av Norges befolkning hadde en tilfredsstillende jernstatus. Barn er imidlertid en gruppe som kan få for lite jern. TINE tilsetter f.eks. jern i LITAGO Brunost og LITAGO Prim.

Kilde.

 

Beslutningen om å ikke lenger tillate å tilsette jern til brunost beregnet på allmennmarkedet ble fattet på bakgrunn av en utredning utarbeidet av Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet, der det blant annet kom fram tall som viser at flere nordmenn enn tidligere antatt har en sykdom som gjør at de lagrer mer jern i kroppen enn normalt. Fordi kroppen ikke har noen aktive måter å skille ut jern på, er det skadelig for blant annet leveren å få for høye nivåer av jern.

Kilde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...