Gå til innhold

Innkjøp av Xbox360 - forvirret over mine behov

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har i utgangspunktet aldri eid en konsoll, og har vært en dedikert PC-gamer frem til nå nylig. Jeg har for så vidt fått dekket mine behov med PC, men har nå lyst på en xbox av flere grunner.

Jeg lurer i all hovedsak på mitt valg av konsoll i forhold til mine behov / utgangspunkt (arcade/elite.. etc)

- Bruker en 24" Benq skjerm som jeg vil bruke til all spillingen min (samme som jeg bruker til pc.) (http://www.meeter.no/PartDetail.aspx?q=p:1641974)

- Har ingen behov for svær harddisk for å ha filer da jeg sitter på over 1TB med crap på pcen. Vil jeg med en arcade maskin ha behov for mer enn savegames?

- Har absolutt ingen behov for live spilling - men vil gjerne ha muligheten til dette med en senere anledning, uten å ha masse fancy utstyr osv for live. Jeg får nok multiplayer med wc3 / div. mmos jeg spiller.

Og til sist.. et dumt spørsmål: Er det forskjell på hardwaren på disse xbox modellene? Jeg gidder ikke ha en xbox som yter dårligere enn alle andre sine fordi jeg valgte en versjon som koster 500kr mindre.

Har ikke funnet mye info om dette rundtom, og syntes egentlig xbox-websiden er lite informativ i forhold til mine behov.

- - akarno

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du bør forsikre deg om at den xboxen du velger(elite, premium, arcade) har falcon hovedkort. dette ser du ved at det står 175 w istedenfor 203 w der strekkoden på eskå e (lettast å kjøpe i butikk). falcon har bedre kjøleribber, 65 nm cpu, osv... dette fører til redusert sjanse for rrod (overoppheting som ødelegger konsollen).

dersom du ikkje komme t å lasta ner demoar, downloadable content(game add-ons) eller arcade-spel klare du deg fint med ein xbox arcade. eg valgte elite (ca 110 GB ledig plass) for å sleppa å tenka på plassproblemer, men hadde klart meg lika fint med ein premium (ca 13 GB ledig plass) viss eg hadde sletta demoar etter kvart

Lenke til kommentar

Ok, takker ^^ Har nå bestemt meg for å kjøpe en med harddiskplass.

Var borte på Elkjøp i dag, og han jeg snakket med virket ikke helt som om han hadde peiling. Sa jeg kunne bruke den analoge xboxen (uten dvi/hdmi)) og oppnå like bra bilde på skjermen min som når jeg brukte den nye versjonen - så slo fort fra meg dette.

Er så sinnsykt forvirret nå med alle versjonene. Kan noen peke meg i retning av en Xbox360 (gjerne med webshoplink) med:

- X GB harddiskplass (trenger ikke være overkill)

- HDMI inngang slik at den er kompatibel med skjermen min

- Som har dette Falcon hovedkortet

Lenke til kommentar

Link

Dette er X360 Pro og har 20 GB HDD, HDMI (u/HDMI-kabel) og Falcon. Mulig det finnes billigere, men dette var den billigste ipå Prisguide.no

Link

Hvis du heller vil ha 120 GB har du Elite-modellen, der alle har HDMI (m/HDMI-kabel) og Falcon.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

For å underbygge det Knewt sier.

Xbox Core (Arcade): Ingen harddisk. Finnes både med og uten HDMI.

Xbox Premium (Pro): 20GB harddisk og finnes både med og uten HDMI.

Xbox Elite: 120GB harddisk og HDMI.

Dermed blir nok Xbox Pro den billigste for din bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...