Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har aldersforskjellen noe å si?

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Var på fest her for en stund siden, og ble kjent med en veldig søt og hyggelig 15-åring. Jeg er 20

Når jeg vår 18 var jeg sammen med en på 14 en liten stund, det var helt håpløst. God i senga, men blåst i huet... Så ja alder har faktisk noget å si!

*kremt*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter
Når jeg vår 18 var jeg sammen med en på 14 en liten stund, det var helt håpløst. God i senga, men blåst i huet... Så ja alder har faktisk noget å si!

Ja, men det betyr ikke at det alltid er sånn;) Kan jo være andre jenter som er unge, men faktisk har noe i huet allikevel:-)

Lenke til kommentar

Ja, men det betyr ikke at det alltid er sånn;) Kan jo være andre jenter som er unge, men faktisk har noe i huet allikevel:-)

Jada, så klart. 14 åringer er jo noe for seg selv også, men tror at alder har en del å si uansett...

Lenke til kommentar

Alder har nok mere å si enn det folk vil innrømme. En 20-åring som er sammen med 35-åring blir mismatch, for 35-åringen er på et helt annet biologisk stadie i livet. Kanskje dama på 35 bare er ute etter å etablere seg og få unger, mens 20-åringen har tenkt å vente minst 10 år til. Da blir det kanonkræsj etterhvert.

Og at 20-åringer skal "date" 14-åringer er bare perverst. Greit at de har faste ungpikepupper men det får være grenser. Når jenta sitter og tegner hester på penalet mens typen loker rundt i bil og fester med kompiser.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Alder har nok mere å si enn det folk vil innrømme. En 20-åring som er sammen med 35-åring blir mismatch, for 35-åringen er på et helt annet biologisk stadie i livet. Kanskje dama på 35 bare er ute etter å etablere seg og få unger, mens 20-åringen har tenkt å vente minst 10 år til. Da blir det kanonkræsj etterhvert.

Og at 20-åringer skal "date" 14-åringer er bare perverst. Greit at de har faste ungpikepupper men det får være grenser. Når jenta sitter og tegner hester på penalet mens typen loker rundt i bil og fester med kompiser.

Hmm, vil vel ikke si det er perverst. Nå er riktignok hun jeg snakker om 15 år;) Når jeg er 25 år er hun 20. Det er ingen som ville reagert på det. Eller hvis jeg var 40 og hun 35...

Skal det også nevnes at hun er utolig voksen for alderen:)

Lenke til kommentar

Hmm, vil vel ikke si det er perverst. Nå er riktignok hun jeg snakker om 15 år;) Når jeg er 25 år er hun 20. Det er ingen som ville reagert på det. Eller hvis jeg var 40 og hun 35...

Skal det også nevnes at hun er utolig voksen for alderen:)

Det er jo nettop det, om 5 år vil ingen reagere, men nå derimot...

Lenke til kommentar

Einig. Eg nyttar denne modellen:

20-15 = Pedo/perverst/taper/etc

25-20 = Snålt, men ok

30-25 = Ikkje fullt så snålt. Forståeleg dersom det er mannen som er 30.

35-30 = Normalt

40-35 = Normalt

Osv.

Når det gjeld jenter på 20 som er saman med menn på 30-35, så meiner eg at det vitnar om pedo/perverst/tapertendens etc. Ikkje gjennom rettslege briller, men gjennom eit biologisk og sosialt hensyn.

Lenke til kommentar

Faderen var 25 og mamma 15 når de fikk øynene oppp for hverandre på den tiden det skjedde. Nå skal det sies at de ikke gjorde noe før de var gift 5 år senere, men aldersforskjellen har ikke noe å si. Det er fortsatt lykkelig gift og har det fint.

En annen veninne av meg blei sammen med kjæresten når hun var 14 og han 21. De gifta seg når hun var 17 og de har vært gift i 7 år.

Ergo trenger slike aldersforskjeller ikke ha noen verdens ting å si. Lov og ikke lov. Den loven er vel hovedsakelig for å unngå at eldre mennesker utnytter yngre mennesker seksuelt. Om du hoppa i høyet med henne nå så vær nå bare forsiktig så hun ikke blir gravid.

Lenke til kommentar

Jeg holdt litt på med ei som var 15(nesten 16) når jeg var 19 og hun var meget oppegående i hodet og det var aldri noe problem verken seksuelt eller ellers. Dama mi nå er 24 og det går også helt fint. (jeg er 20 nå). Så ja, så lenge det funker så go for it.

Lenke til kommentar

Einig. Eg nyttar denne modellen:

20-15 = Pedo/perverst/taper/etc

25-20 = Snålt, men ok

30-25 = Ikkje fullt så snålt. Forståeleg dersom det er mannen som er 30.

35-30 = Normalt

40-35 = Normalt

Osv.

Når det gjeld jenter på 20 som er saman med menn på 30-35, så meiner eg at det vitnar om pedo/perverst/tapertendens etc. Ikkje gjennom rettslege briller, men gjennom eit biologisk og sosialt hensyn.

Du misbruker ordet pedo så til de grader. Huttetu. Du burde virkelig sjekke litt opp i hva pedofil egentlig betyr og så uttale deg da.

20-25 Snålt, men ok? Det er jo så normalt det går an å få blitt.

Det at menn liker yngre damer og at damer liker eldre menn er jo et eldgammelt fenomen som aldri kommer til å forsvinne.

Så fem års aldersforskjell er bare ok hvis man er over 30. Sorry, men det hørest helteit ut rett og slett. Heldigvis er vi forskjellige. :)

Lenke til kommentar
Ifølge rangeringsskalaen til Frigata så blir vel 2 stykker som er henholdsvis 22 og 27 år på grensen til SNÅLT.

27-22 ligg ein stad mellom snålt og ikkje fullt så snålt...vanskeleg å setja på spissen den der!

Du misbruker ordet pedo så til de grader. Huttetu. Du burde virkelig sjekke litt opp i hva pedofil egentlig betyr og så uttale deg da.

Eg er fullstendig klar over kva pedofili er og betyr, samt strafferammer etc. Poenget var ikkje å bruke ordet "pedo" gjennom rettslege briller. Poenget var å statuere kor JÆVLIG ekkelt (+taper) det er at 20-åringar går rundt og tafsar på 14-15 åringar. Men nok om det.

Så fem års aldersforskjell er bare ok hvis man er over 30. Sorry, men det hørest helteit ut rett og slett. Heldigvis er vi forskjellige.

Det er jo berre mi meining. Heldigvis har me lovfesta ytringsfridom her i Noreg. Ja, eg og er glad me er forskjellige :)

(PS: Ta skalaen min med ei klype salt)

Lenke til kommentar

Frigata, jeg synes du bruker relativt sterke ord og generaliserer veldig. Når jeg var 19 hadde jeg sex med en kjempegod veninne av meg som da var 15. Det var ikke noen større forskjell i modenhet selv om jeg var litt mer erfaren enn henne. Det var aldri noen form for utnyttelse eller press, men to personer som var glade i hverandre som begge hadde erfaring fra før som hadde god sex. Ifølge deg er dette nesten ekelt/taper/pedo. Hvorfor?

I dag er jeg 20 år og har ei dame på 24 og det er heller ikke noe problem, men ifølge deg er dette ganske snålt? Skal inrømme at det er litt uvanlig for en gutt på 20 og ha en eldre dame og ikke omvendt, men er jo ikke problematisk eller rart på noen måte.

Lenke til kommentar
Når jeg var 19 hadde jeg sex med en kjempegod veninne av meg som da var 15. [...] Ifølge deg er dette nesten ekelt/taper/pedo. Hvorfor?

Fordi det framgår av straffelova § 196(1) at:

Den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 5 år.

Altså, eg seier ikkje at du er monsteret frå Amstetten berre fordi du har hatt sex med ein 15-åring, men du har i utgangspunktet gjort noko straffbart. Derfor brukar eg pedo-omgrepet på slike tilfelle.

Og JA, eg veit at det finst unntak frå denne hovudregelen, dersom guten og jenta "er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling."

MEN: Unntaket vil nok IKKJE gjera seg gjeldande når det er snakk om 19-15. Det er ikkje snakk om jevnbyrdig alder, og jenta skal vera ganske så moden for alderen for at unntaksregelen slår gjennom.

Frigata, jeg synes du bruker relativt sterke ord og generaliserer veldig.

Eg er tilhengjar av ytringsfridomen. (+ eg mislikar pedoar.) Gløym heller ikkje at dette er diskusjon.no. I diskusjonar er det ganske vanleg å generaliserer og ytre relativt sterke ord.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Frigata: Jeg har ingen problemer med ytringsfriheten selv om den teknisk sett ikke gjelder på diskusjon.no. Men for all del, du kan bruke de ordene du vil, jeg skal ikke stoppe deg, jeg synes bare det blir litt feil. Og joda, jeg er fult klar over at det er ulovlig, men hva som er ulovlig henhold til norsk lov og hva som stemmer med etikk og moral er ikke nødvendig det samme.

Så du har jo ikke svart på hvorfor du synes dette er morals/etisk feil. Hva som er ulovlig kan jo diskuteres, men er jo litt irelevant egentlig. Og ordet pedo henviser til personer som tenner på prepubertale personer, og jeg regner jo med at du ikke vil at folk skal misforstå deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...