Gjest Trådstarter Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei! Var på fest her for en stund siden, og ble kjent med en veldig søt og hyggelig 15-åring. Jeg er 20:S Hun er utrolig voksen for alderen og visste jeg ikke at hun var 15 ville jeg trodd hun kanskje var 18-19 år. Jeg derimot er kanskje litt barnslig for alderen:P Hehe Men synes dere denne aldersforskjellen er for stor, eller vil det gå å ha et forhold når man elsker hverandre, på tross av alderen? Hva teller; alder eller følelser? Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei! Var på fest her for en stund siden, og ble kjent med en veldig søt og hyggelig 15-åring. Jeg er 20:S Hun er utrolig voksen for alderen og visste jeg ikke at hun var 15 ville jeg trodd hun kanskje var 18-19 år. Jeg derimot er kanskje litt barnslig for alderen:P Hehe Men synes dere denne aldersforskjellen er for stor, eller vil det gå å ha et forhold når man elsker hverandre, på tross av alderen? Hva teller; alder eller følelser? Ingen av delene du nevner , det er norges lover som teller hvis du har tenkt å gjøre noe annet enn å sitte og se på henne :!: Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Følelser teller mest. Liker du ho, så bør du heller tenke på degselv enn å bry deg om hva alle andre mener Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Ingen av delene du nevner , det er norges lover som teller hvis du har tenkt å gjøre noe annet enn å sitte og se på henne :!: Hehe, jeg vet hva du sikter til;) Og ja; må vente med det til hun blir 16... Men flere meninger tas gjerne i mot! Er ikke så lett det her... Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Helt enig med PepsiCo. Gjør som du føler for og drit i hva andre mener. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Fuck the world, fuck the girl. Ikke la deg knekke av andres meninger. Har dere noe, er det verdt å forfølge det. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det er vel ikke noe galt i seg selv å være kjæreste med en 15-åring, men husk at det er straffbart å ha sex før hun blir 16, og hun er heller ikke myndig, så det er jo i bunn og grunn foreldrene hennes som bestemmer over henne, er ikke sikker at de er så begeistret for dette forholdet. Dessuten får du passe deg for å ikke bli såret, har inntrykket av at de i den alderen ofte tar lettere på følelsene til andre enn noen på din alder ville gjort, de har kortere forhold og er ofte en del ustabil følelsesmessig. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Kan for all del fungere helt glimrende, vi andre kjenner jo ikke til deg, denna jenta eller situasjonen. Kjør på! Lenke til kommentar
zyx Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Alder er bare tall mener nå jeg men det er litt større forskjell på 15 og 20 enn 25 og 30. Jeg for min del har alltid vært mye voksnere for alderen og har alltid hatt eldre kjærester. Hun jeg nå er samboer med er 29 og er da 5 år eldre enn meg og det er ikke noe problem for oss; vi er begge godt i gang med livene våre, er etablerte og har mye til felles. Jeg er bare redd for at det kan være litt værre i ditt tilfelle i og med at hun går på ungdomskolen og du er ferdig på videregående; jeg tenker da på at det begrenser seg hvor mye til felles dere kan ha... Men som man sier, kjærligheten har ingen grenser, så hvis du tror at dette vil gå bra så er det jo bare å "go for it", men tenk på at dersom du har sex med henne og foreldrene finner det ut og blir sinte så kan de anmelde deg for voldtekt og det er nødvendigvis ikke kult å ha på rullebladet... Lykke til! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hun skal konfirmeres og du er ferdig på VGS? I mine øyne er det voldsomt og man skulle tro dere var på to forskjellige stadier i livet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 tenk på at dersom du har sex med henne og foreldrene finner det ut og blir sinte så kan de anmelde deg for voldtekt og det er nødvendigvis ikke kult å ha på rullebladet Neineinei. Dem kommer ikke gjennom med noen voldtektssak Utuktig omgang med mindreårige derimot, ikke det at det er noe gøy å ha på seg heller. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det argumentet der kan godt brukes Mirann, men hva om hun er mer moden i huet enn han f.eks? Da tror jeg det hele går rimelig greit. Ut ifra det han har fortalt så kan det fungere, men han må passe på det med sex'en da eventuelt. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Takk for svar! Vi får nå se hvor det bærer hen:) Til Mariann: Tror du ikke det vil funke selvom man er på to forskjellige stadier av livet? Jeg er av den mening at det helt fint kan virke, bare man prøver nok og er voksne nok til det;) :-) Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det argumentet der kan godt brukes Mirann, men hva om hun er mer moden i huet enn han f.eks? Da tror jeg det hele går rimelig greit. Ut ifra det han har fortalt så kan det fungere, men han må passe på det med sex'en da eventuelt. Hvis en 15 åring er mer moden enn en 20 åring så kan man begynne å lure. Jeg hadde ikke tillatt at datra mi på 15 år hadde blitt sammen med en 20 åring. Det er begrenset hvor mye livserfaring en 15 åring kan ha og det er lett å bli naiv og godtroende sammen med en eldre person. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hun skal konfirmeres og du er ferdig på VGS? I mine øyne er det voldsomt og man skulle tro dere var på to forskjellige stadier i livet. Trenger ikke nødvendigvis være negativt det. Besteforeldra mine møttes på fest da bestemor konfirmerte seg og bestefar var 22. Det varte til døden skilte dem ad for en uke siden Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 )Til Mariann: Tror du ikke det vil funke selvom man er på to forskjellige stadier av livet? Jeg er av den mening at det helt fint kan virke, bare man prøver nok og er voksne nok til det;) :-) I lengden tror jeg ikke det vil funke, nei. Forskjellige steder i livet innbærer at man har forskjellige verdier og forskjellige grunnsyn. Og det er uansett begrenset hvor voksen en 15 åring kan være. Selv om man er voksen (i alder) så blir det ofte vanskelig å ha et godt forhold sammen hvis man er for ulike. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Trenger ikke nødvendigvis være negativt det. Besteforeldra mine møttes på fest da bestemor konfirmerte seg og bestefar var 22. Det varte til døden skilte dem ad for en uke siden Man skal aldri si aldri. Men dagens ungdom er ikke samme sorten som da besteforeldrene dine var ung. Nå er det helt andre prioriteringer i livet enn den gang. Jeg synes ikke det helt kan sammenlignes. Vi har jo eksempel på at 13 åringer blir gift med 40 åringer i andre kulturer. Det funker det og, siden de ikke ser på ekteskap på samme måte som vi gjør. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 I lengden tror jeg ikke det vil funke, nei. Forskjellige steder i livet innbærer at man har forskjellige verdier og forskjellige grunnsyn. Og det er uansett begrenset hvor voksen en 15 åring kan være. Selv om man er voksen (i alder) så blir det ofte vanskelig å ha et godt forhold sammen hvis man er for ulike. Okei=) Der er vi nok uenige, for jeg mener det ikke finnes noe fasitsvar på om det vil funke eller ikke;) Er vi ulike skjønner jeg også at det vil være vanskelig å få det til å funke, men dette er jo noe vi (forhåpentligvis) finner ut før vi blir sammen:) Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Okei=) Der er vi nok uenige, for jeg mener det ikke finnes noe fasitsvar på om det vil funke eller ikke;) Er vi ulike skjønner jeg også at det vil være vanskelig å få det til å funke, men dette er jo noe vi (forhåpentligvis) finner ut før vi blir sammen:) Fasitsvar og fasitsvar. Jeg har til gode å se ett forhold vare i lengden der partene er svært ulike. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Var på fest her for en stund siden, og ble kjent med en veldig søt og hyggelig 15-åring. Jeg er 20 Når jeg vår 18 var jeg sammen med en på 14 en liten stund, det var helt håpløst. God i senga, men blåst i huet... Så ja alder har faktisk noget å si! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå