Gå til innhold

Hvordan lage video av desktopen sin?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er lærer på VGS medier og kommunikasjon, og har mange ganger behøvd et program som "filmer" desktopen min, mens jeg kan snakke inn lyden i en mikrofon. Etterpå skal videoen legges opp for streaming på en nettside. Med andre ord det samme som de gjør på www.lynda.com og lignende nett-læresteder.

Er villig til å betale noen dinarer for å få et program med bra og fleksibelt brukergrensesnitt.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein relevant tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=668662

Har sjølv brukt CamStudio litt, og synst det fungerer bra. Det er ogso gratis, so å prøve det ut koster ingenting. Av codecar har eg til video brukt MSU SCLC for opptak og x264 for distribusjon (eller kva eg skal kalle det). Har då konvertert med Virtualdub. Det følgjer ogso med ein SWF-konverterar, so ein kan konvertere til Flash, men det har eg ikkje brukt.

Det er klart at andre program, som Techsmith Camtasia Studio og Adobe Captivate er meir «komplette», med mogelegheiter for redigering direkte i programmet, å kunne leggje til tekst o.l. i etterkant og fleire mogelegheiter for eksport, men prisen er ganske høg. Begge to har prøveversjonar, so du kan teste ut i 30 dagar før du eventuelt kjøper.

Redigert: Eg bruker tydelegvis altfor lang tid til å skrive ...

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...