Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye Mac-er kjører jo windows greit.

Skyt meg om eg tar feil, men er det ikkje fremdeles dyrere/vanskeligere/umulig å oppgradere en Mac?

En PC gir deg jo total frihet til å bygge den ut som du vil.

Men om du bare skal ha en dum boks som virker når du skrus den på så er sikkert en Mac greit :p

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om noen tilfeller der Mac er et bedre alternativ en PC :S

... bortsett fra dersom en er en fjasete person.

Ikke det? De aller fleste som driver med grafisk design, profesjonell lydproduksjon eller ditto videoproduksjon, bruker og foretrekker mac'er til denslags arbeid. Dette er svære brukergrupper med mye erfaring, så ikke dra i gang dette.

Beste hilsen Harald

Endret av Harald Staff
Lenke til kommentar

kjøp pc. det funker fint å bruke photoshop til pc og. det har jeg. jeg har 2.67 ghz cpu og 3.2 gb ddr ram, og en raptor disk og et nvidia geforce 7900 gs kort. den er jævli kjapp for meg. jeg har photoshop cs3 og ganske store spill jeg spiller. har ingen problemer med noen av delene.

så kjøp pc, og ikke mac. men vil du ha mac bare for at det er så "kult". så værsegod. kjøp deg det. men pc er bedre til det du skal bruke den til. en mac er ikke bedre enn en pc med photoshop.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om noen tilfeller der Mac er et bedre alternativ en PC :S

... bortsett fra dersom en er en fjasete person.

Ikke det? De aller fleste som driver med grafisk design, profesjonell lydproduksjon eller ditto videoproduksjon, bruker og foretrekker mac'er til denslags arbeid. Dette er svære brukergrupper med mye erfaring, så ikke dra i gang dette.

Beste hilsen Harald

Hva har det med om Mac er et bedre alternativ å gjøre? at en viss gruppe mennesker velger Mac fremfor PC sier ingenting om Mac 'egner seg' bedre.

Ingen kan påstå at det er bedre å jobbe med Photoshop i Mac OS en i Windows.

http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=8

Lenke til kommentar
[...]profesjonell lydproduksjon eller ditto videoproduksjon[...]

Det er gamle myter om at Mac skal være så mye bedre enn Windows. Men det har blitt sånn fordi det begynte slik...

Har man prøvd begge deler vet man at til de formålene så kræsjer PCer og Mac'er like mye. ;)

Lenke til kommentar
For det første; Mac ER pc!

Og som Smirnoff sier, kjøp deg "PC" med windows XP/Vista på, det som er best å spille med

edit; leif!

jeg skjønner iike. mac er jo sånn eple greie, mens pc er laget av windows. eller tar jeg helt feil nå? uansett, hva er best til å spille Crysis og litt photoshop med?

Lenke til kommentar

Det er noen som henger seg opp i at PC betyr "personal computer", og en Mac er jo tross alt en "personlig datamaskin". Men for oss normale er en Mac en Mac og en PC er en datamaskin som (vanligvis) kjører Windows.

Ikke verre enn det! :)

Lenke til kommentar
Skyt meg om eg tar feil, men er det ikkje fremdeles dyrere/vanskeligere/umulig å oppgradere en Mac?

Det har alltid vært helt uproblematisk å oppgradere en vanlig Mac (hvis en ser bort fra de ultrakompakte alt-i-ett maskinene man knapt får skrudd opp).

Spørsmålet er feil formulert og burde ha vært: "PC med Windows eller MacOS"?

- Hvis spill er det viktigste, så bur du naturligvis velge en Windows-PC.

- Hvis du vil slippe å bekymre deg for virus og slikt, bør du vurdere MacOS eller Linux.

- Hvis du vil slippe at PC-en din blir tregere og tregere med åra med påfølgende behov for total reinstallasjon av operativsystemet, bør du vurdere MacOS eller Linux.

- Til vanlig kontorstøtte/surfing blir det hipp som happ.

Lenke til kommentar
Hm. Tror vi har gått litt på limpinnen. Om man kikker på de øvrige innleggene til trådstarter, så er det jo klart at denne tråden bare er trolling. :p

Gratulerer, du vant en... MAC!!! Fordi DU greide å avsløre denne lille luretråden.

Gøy var det hvertfall, jeg og kompisen min lo oss skakk :grin2:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...