Techster Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei, Litt usikker på hvor det passer å poste dette spørsmålet, så jeg gjør et forsøk her. Jeg lager en applikasjon (i C#) som laster opp filer fra en klient til en server. Klienten overvåker filene som har blitt lastet opp og skal oppdatere kopien på serveren når det blir gjort endringer. Cluet her er at hvis dette dreier seg om f.eks et bilde på 300MB så skal det kun være nødvendig å legge til endringene som er blitt gjort og ikke kopiere over de 300MBene+endringene. Klienten sender kun endringene gjort på filen etter at den har blitt kopiert over fullstendig første gang. Har fått et tips om at SQL transactions er løsningen, men etter å ha sett litt på det ser transactions ut som avanserte stored procedures og ikke egnet til dette. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Thullball Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hmm.. men hvis det er snakk om et bilde på 300MB som det gjøres en endring i, hvordan skal programmet vite akkurat hva som er endringen uten å laste opp hele filen på nytt? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg bruker alltid rsync til å overføre store filer på denne måten. rsync har en snedig algoritme som gjør at den kun overfører endringene i filer. Man kan lese litt om algoritmen den benytter her på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Rsync rsync er et kjekt program, jeg bruker det daglig, men om det finnes for Windows aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Techster Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Flott! Der fikk jeg noe å jobbe med. Visste at noen har løst dette på et vis. Lenke til kommentar
alftore Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Spennende. Har også brukt Rsync mye på Linux. Funker stort sett kjempebra. litt problemer når det er lite plass igjen på disken som det synkes mot, men det lar seg jo løse. Oppdater oss gjerne hvis du finner på noe lurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå