RustyRyan Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har kabel tv fra Get. Får kanalene gjennom ledning fra veggen og inn i tven. Har ikke noe dekoder. Har tenkt å få digital tv til 42" tven jeg har, samt at jeg vil bestille canal+ og tv2 sport. Det jeg lurer på er om man kan kjøpe en dekoder eller annen opptaker som gjør at man kan ta opp programmer på hardisken og deretter brenne de på dvd/blu ray eller overføre det til pc. Jeg har hatt en dvd recorder fra philips i 5-6 år med 60 eller 120 gb minne, og den funker greit, men jeg lurte på om det hadde kommet noe nytt og bedre. Hvis jeg får digital tv vil bilde på de programmene jeg tar opp på philips dvd recorderen bli helt perfekte, uten noe korn? Nå er nemlig alt jeg tar opp en del kornete, pga jeg ikke har digital tv, men kabel tv. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Sånn der digital getbox som kjendisene reklamerer for i TV-reklamene lar deg ta opp digitalt, men ikke brenne på CD. Kobler du en digitaldekoder til din nåværende opptaker med SCART-kabel, får du analoge opptak, men siden bildet i utgangspunktet skal være fritt for analog støy, vil du få opptak uten korn eller støy. Men du blir da nødt til å ta opp det programmet dekoderen er innstilt på - du vil ikke kunne se på ett digitalt program og ta opp et annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå