Gå til innhold

Bilferie for familien i en uke, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Reiser to uker til syden i juni, men kunne tenkt oss en liten ferie i juli også.

Planen da er å få det så rimelig som mulig, men samtidig få en fin ferie utav det.

Jeg ser da for meg en biltur til Danmark\Sverige og få med oss diverse parker som legoland, løveparken osv.

Avreise og retur er til Bergen.

Vurderer å kjøre til Kristiansand, ha en overnatting der og få med oss dyreparken og kaptein sabeltann, så reise videre med båten til Danmark.

Har mulighet for å pakke med en lavvo som vi kan overnatte i, men jeg sliter med å finne ut priser på turen jeg planlegger.

Vil det være mye å spare på å overnatte på campingplasser i medbrakt lavvo, eller vil det være like lønnsomt å finne en kro underveis? Eller kanskje det billigste er en pakke med color line som inkluderer båt og overnattinger, samt inngang til legoland?

Håper å få litt hjelp her.

Vi er to voksne og to barn som reiser, og ser for oss ca 7-10 dager på turen.

Tar gjerne imot andre tips til reisemål enn Danmark og Sverige, men håper da dere kan komme med gode forslag til en tur.

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sverige har fantastisk mye å by på.

Det er utrolig mange fantastiske steder der, og de fleste byer/tettsteder der har badeland eller andre attraksjoner. Slik som Luleå og Lycksele, det blir da i Nord Sverige, der har de Badeland og dyrepark. I Östersund har de også mye å by på, billige hoteller er det også. Men på de førstnevnte er det mange fantastiske campingplasser også, det er og en god del folk i Luleå som leier ut rom billig, og jeg/m familien har vært en god del på tur der. Og ofte sovet på slike steder, folkene der er til å stole på. De har mye å by på. Og ikke nok med det, er det en flott natur og mange badestrender på veiene oppover.

Se litt på linkene som leder deg til en god del svar på det Nord Sverige har å by på, så lurer jeg på hvor mye ca du har vurdert å legge i med penger til turen ?

Lenke til kommentar

Takker for forslag, skal se nærmere på det.

Har i grunn ikke satt noe budsjett på turen, rett og slett fordi jeg ikke aner hva jeg må legge i en slik tur.

Turen er på en måten en "bonus" ferie siden vi skal to uker til syden også, så derfor vil jeg ikke bruke så altfor mye på en slik tur.

Det viktigste er uansett at ungene vil kose seg på en slik tur, uten at det blir for mye kjøring for mye stress underveis.

Jeg fant to ruteforslag på nett, men de er beregnet for to uker, og jeg misstenker at prisen på de turene blir omtrent det samme som om vi hadde tatt oss to uker i Italia.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=25182

http://www.dinside.no/php/art.php?id=25184

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Det virker som to fine reiser da, men det kan godt hende at den turen vil koste dere like mye. Det er sikkert veldig dumt da, men jeg anbefaler Sverige på det sterkeste. Er en fantastisk tur om man virkelig tar seg tid til å leke med ungen og kose seg på skikkelig bilfeire, der man gjerne camper ute !

Lenke til kommentar

Nå skriver du ikke hvor gamle barna er, men hva med en tur til hunderfossen?

Har du med lavvo, kan du og familien ta en "villmarksovernatting" på turen over fra fjellet med pølsegrilling og kanskje litt bading i et fjellvann eller to.

Hunderfossen har mye å se på med fokus på eventyr og Ivo caprino og husker det var stort når jeg var der som liten.

Tror parken passer best for barn fra 5 til 8-9 år.

Mange campingplasser i nærheten du kan overnatte på med Lavvo. Betaler sikkert som for telt og da er det ikke mye pr natt.

Litt sørover og så vest ( Like ved Uvdal) har du den dyreparken hvor de har ulver og slikt, men husker ikke hva den heter...

Var en tv serie derifra for en stund siden

Lenke til kommentar
Litt sørover og så vest ( Like ved Uvdal) har du den dyreparken hvor de har ulver og slikt, men husker ikke hva den heter...

Var en tv serie derifra for en stund siden

Er det Langedrag du mener?

Se denne link: http://www.langedrag.no/

Ser at innlegger skal reise fra Bergen. Har du vurdert å ta fergen til Newcastle. Det kan anbefales på det sterkeste.

Her finnes de samme aktivitetene som i Danmark, pluss mye mer. Har vært over mange ganger og hvis du er redd for venstrekjøring, så er ikke det noe å engste seg for. Litt svett første 15 minuttene og deretter går det som en drøm.

Edit: Finnes legoland i england og.....

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...