Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremsene forsvant Golf '85


Anbefalte innlegg

brukte noen timer på det i går! D lakk fra trommlene bak :(

Åpna dem og fant ut at den bensinpumpa/Hjulsylinderen var ødelagt! Fant også ut hvorfor jeg fikk den pang lyden. Så må en tur på biltema i dag å få kjøpt inn noen deler..

 

Hadde litt problemer med en fjær og en annen ting som falt av som jeg ikke finner ut hvor skal være igjen men...

 

 

Her var det mye rart ja, bensinpumper i tromler og manglende lufting osv. Det er en gammel bil, og dermed er det større grunner til at du vil dø i den ved bremsefeil enn en nyere pga sikkerhet. Siden det meste her var så dårlig, ville jeg i det minste ha fått kontrollert bremser og rør osv av noen som kan dette 100%. Hvis ikke så skrot bilen. Når Alle 3 uavhengige bremser streiker, da er ILLE! Ved første feil på en av de, SKAL dette rettes. Du hadde flaks denne gangen, og godt var det :)

 

Dette var dagens moralpreken, men for din og alle andres del på veien få alt av bremser i 100% forskriftsmessigstand før den brukes igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
brukte noen timer på det i går! D lakk fra trommlene bak :(

Åpna dem og fant ut at den bensinpumpa/Hjulsylinderen var ødelagt! Fant også ut hvorfor jeg fikk den pang lyden. Så må en tur på biltema i dag å få kjøpt inn noen deler..

 

Hadde litt problemer med en fjær og en annen ting som falt av som jeg ikke finner ut hvor skal være igjen men...

 

 

Her var det mye rart ja, bensinpumper i tromler og manglende lufting osv.

Jeg skrev hjulsylinder også eller hva???? Vet da faen jeg hva det heter, gikk bare utifra at når jeg skrev begge deler så forstår dere hva jeg mener!! DIN AUDI SVIKER :thumbdown:

 

Har lufta bremsesystemet! Men er ikke den mest profesjonelle og siden det datt av deler jeg aldri fant ut hvor skulle være så kan jo det være grunnen til at dem er så dårlige...

 

Har levert den inn nå! Suger viss dem ryker igjen..

Lenke til kommentar
Det vet du best selv, hvis du finner fram noe å måle med

spørs bare hvor mye jeg skal måle av den!? Men skal prøve senere i uka. Hadde ikke trodd det skulle være så kjekt å drive på med dette. Brukte vel 4-5 timer på å skifte hjulsylinderene men koste meg :D

Lenke til kommentar

Hadde visst skrevet litt feil her ser jeg! Mente bremsepumpe IKKE bensinpumpe hehe

Forstår nå hvorfor det ble kommentert :blush:

 

kan se ut til at jeg må måle dem innvendig ja, noe jeg ikke gidder å gjøre så tar sjansen på 200mm. Siden den var mer enn dette utvendig!

Lenke til kommentar

Gikk for 180mm noe som stemte! Har fjernet alt i den ene trommelen nå utenom hjulsylinderen og den slangegreia.. Får se om jeg klarer å montere de nye skoa da :thumbup: Sinnsykt mye fjærer å greier så kommer til å slite med dette!

 

Noen som kanskje vet hvor jeg finner en monteringsanvisning på hvordan jeg monterer dette her?

Skal prøve å se på de gamle, men ikke alt som var likt dessverre!

Lenke til kommentar
Må si du er veldig uheldig med disse bilene dine.

Ja, sitter nå med 2 biler som ikke er i "kjørbar" stand.

 

Er bare glad jeg er i livet jeg :p

Får se om jeg får ordna bremsene i dag....

 

 

 

Kanskje på tide å få kjøpt seg en bil som ikke er en fare for helsa ? :p

Lenke til kommentar
Du kan jo spandere på deg en Haynes manual for bilen. Fåes på biltema, torshov osv........

Mye koster den da? Er det ikke mulig å finne noe på nettet eller noe? fant ingen ting når jeg søkte, men søker sikkert ikke med de rette ord tenker jeg...

Lenke til kommentar
Du kan jo spandere på deg en Haynes manual for bilen. Fåes på biltema, torshov osv........

Mye koster den da? Er det ikke mulig å finne noe på nettet eller noe? fant ingen ting når jeg søkte, men søker sikkert ikke med de rette ord tenker jeg...

 

Den boka koster 200kr. Den er grei å ha i garasjen, da en laptop er lit mer uhånterlig under mekking også :tease:

Lenke til kommentar
nei

 

Men start den gjerne opp når du er ferdig og lufte for og sjekke om det lekker.. Sjekk at pedalen blir hard og ikke siger. Sjekk nippla bakpå hjulsylindra etterpå om det er tett..

Det er problemet! når jeg starter opp så går pedalen helt i bånn... ikke hard i det hele tatt! Men trommlene var løse og har funnet ut at hjullageret ikke passer til de nye tromlene!? burde ikke de nye trommelene vært like de gamle?

 

Ser at biltema ikke har hjullager til min bil! noen som vet hvor jeg får tak i nye til Golfen? De bør sikkert skiftes ut uansett, men hjelper egentlig lite viss de er like de gamle..

Lenke til kommentar

Du kåler veldig fært med denne bilene dine altså.

 

Jeg fåreslår at du får tak i noen som har litt mer peiling og kan vise deg- så du lærer deg det og at det blir ordentlig.

 

Jeg vill iallefall ikke møte deg på veien, plutselig slutter ALLE bremsene dine å virke- det er trygt.

 

Eller sett bort til noen som kan fikse det!

Lenke til kommentar
Du kåler veldig fært med denne bilene dine altså.

 

Jeg fåreslår at du får tak i noen som har litt mer peiling og kan vise deg- så du lærer deg det og at det blir ordentlig.

 

Jeg vill iallefall ikke møte deg på veien, plutselig slutter ALLE bremsene dine å virke- det er trygt.

 

Eller sett bort til noen som kan fikse det!

Var det dette svaret jeg var på jakt etter??? Neste gang du skal svare på ett av mine innlegg så kan du la være.

 

Leverer den ikke inn for å skifte ett hjullager!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Du kåler veldig fært med denne bilene dine altså.

 

Jeg fåreslår at du får tak i noen som har litt mer peiling og kan vise deg- så du lærer deg det og at det blir ordentlig.

 

Jeg vill iallefall ikke møte deg på veien, plutselig slutter ALLE bremsene dine å virke- det er trygt.

 

Eller sett bort til noen som kan fikse det!

Var det dette svaret jeg var på jakt etter??? Neste gang du skal svare på ett av mine innlegg så kan du la være.

 

Leverer den ikke inn for å skifte ett hjullager!!!!!!!!

 

Du gjør det om du vil fortsatt leve. Dette er deler som er svært viktig at de er montert som de skal.

 

Om den pedalen går fortsatt i bånn er det en lekasje noe sted. En liten feil på bremsesystemet kan bli katastrofalt for deg og alle andre på veien. Jeg er derfor enig med Shark her.

 

Det er greit å mekke på bil selv, men det er også greit å ha lært seg litt, så det blir riktig.

 

Hva mener du med løse tromler? Når banda er justert ut skal den så vidt kunne lirkes innpå. Evnt har du for store tromler. Og ja, de skulle være like som de gamle.

Det er punkt 1 før du skrur, og det er å sjekke nye deler opp mot de gamle så godt de lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Du kåler veldig fært med denne bilene dine altså.

 

Jeg fåreslår at du får tak i noen som har litt mer peiling og kan vise deg- så du lærer deg det og at det blir ordentlig.

 

Jeg vill iallefall ikke møte deg på veien, plutselig slutter ALLE bremsene dine å virke- det er trygt.

 

Eller sett bort til noen som kan fikse det!

Var det dette svaret jeg var på jakt etter??? Neste gang du skal svare på ett av mine innlegg så kan du la være.

 

Leverer den ikke inn for å skifte ett hjullager!!!!!!!!

Hva mener du med løse tromler? Når banda er justert ut skal den så vidt kunne lirkes innpå. Evnt har du for store tromler. Og ja, de skulle være like som de gamle.

Det er punkt 1 før du skrur, og det er å sjekke nye deler opp mot de gamle så godt de lar seg gjøre.

Det var ett helvete å få dem på så stramme var dem! 180mm akkurat som de gamle! Det er der hjullageret ligger de ikke er like... de nye er for store der! Når jeg sier løse så mener jeg at jeg kan dra dem litt ut og inn, dette fordi mutteren som strammes etter hjullageret er satt i ikke kommer langt nok inn, nettopp fordi hjullageret går for langt inn, igjen fordi trommelen er for stor akkurat der....

 

Kan det være at nye hjullager passer til nye trommler?!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det er mer feil tromler du har fått. Det kan være variasjoner ute å går, alt etter årsmodell.

 

Det vil derfor ikke hjelpe å bytte lager, for de skal se helt like ut med de som sitter på i tilfelle.

 

Nå har jeg dessverre skrudd veldig lite golf, så jeg vet ikke helt åssen det ser ut der heller. Men har du ikke skaffa haynes boka enda, vil jeg anbefale det. Der står det tekst og bilder om hvordan du skal gjøre det meste, så ser du også hvordan ting sitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...