Anderssb Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har en HP stasjonær som plutselig ikke lenger vil vise bilde på skjermen. Det kommer ikke noe bilde overhodet, ikke en gang POST-bildet kommer opp under boot. Jeg har feilsøkt ved å sette skjermkortet i en annen PC, og da fungerte det glimrende, så det er ikke det som er problemet. PCen er prøvd med mange forskjellige skjermer som jeg vet virker, så det er ikke skjermen som kødder seg til. Det virker som om PCen ellers starter slik den skal, alt av vifter starter når den skrus på, og etter en stund begynner den vanlige knatringen fra harddiskene som indikerer at PCen starter. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Hvis det er til hjelp kan jeg trolig skaffe specs. Må prøve å finne dem isåfall siden det er en ferdigbygd PC. Lenke til kommentar
Legolin Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du kan ikke prøve både skjermen og skjermkortet i en annen pc? hvis det funker da, så kan det være feil med andre av dine komponenter. Ellers, så kan du jo sjekke selve kabelen mellom skjermkortet og skjermen. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du kan ikke prøve både skjermen og skjermkortet i en annen pc? hvis det funker da, så kan det være feil med andre av dine komponenter. Ellers, så kan du jo sjekke selve kabelen mellom skjermkortet og skjermen. tipper at det er hovedkortet ditt som er defekt, mulig det kan være cpu`en også. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 PCen er prøvd med mange forskjellige skjermer som jeg vet virker, så det er ikke skjermen som kødder seg til. Du har altså prøvd mange skjermer på den aktuelle PC-en men du har ikke prøvd _skjermen_ på andre PC-er ? Hadde prøvd skjermen på en annen pc var jeg deg Lenke til kommentar
7r Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det kan være dårlig kontakt i skjermkabelen, også. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Du kan ikke prøve både skjermen og skjermkortet i en annen pc? hvis det funker da, så kan det være feil med andre av dine komponenter. Ellers, så kan du jo sjekke selve kabelen mellom skjermkortet og skjermen. Har prøvd skjerm og skjermkort på annen PC (begge deler flyttet over). Da var det ingen problemer. Dette eliminerer også problemer med skjermkabelen. Så det er nok feil med en annen komponent. tipper at det er hovedkortet ditt som er defekt, mulig det kan være cpu`en også. Det er dette jeg også har tenkt på, men jeg har klamret meg til håpet om at det var noe annet Men ang. CPU, vil PCen starte med en defekt en? Jeg trodde det var slik at hvis CPUen er defekt, så starter ikke PCen. Så selv holder jeg en knapp på at det er hovedkoret det er noe galt med. Kan ta å prøve med et PCI-skjermkort jeg har liggende, slik at vi ser om det er PCIe-slotten det er noe galt med. PCen er prøvd med mange forskjellige skjermer som jeg vet virker, så det er ikke skjermen som kødder seg til. Du har altså prøvd mange skjermer på den aktuelle PC-en men du har ikke prøvd _skjermen_ på andre PC-er ? Hadde prøvd skjermen på en annen pc var jeg deg Litt dårlig formulert av meg, men jeg har prøvd skjermen på en annen PC hvor den fungerte normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå