haagen Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Driver og fikser partisjoner på hdden min nå. Og lurer på hvor mye plass jeg bør sette av til linux, skal ha debian eller ubuntu. Tipper det blir ubuntu. Hvor mye GB er nødvendig til det? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Skal du bruke den til nedlasting, ha musikk, filmer, osv på den eller ligger det på felles disk/partisjon? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du trenger ikke mer enn 2-4 GB til selve oset, men det kan være greit å sette av litt ekstra. Vil anbefale 10GB eller mer. Hvis du vil kan du lage en egen partisjon til personlige filer, da holder det med ca 6-8GB til systempartisjon (/) og resten til personlige filer (/home) Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Selv har jeg 7gig til systempartisjon, og resten til /home. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg ville ikke satt av mindre enn 20GB til system-partisjon ihvertfall og så mye du kan avse til /home. 1GB koster tross alt ikke mye over 1 kr i dag, uansett hvilken HD du kjøper. Lenke til kommentar
haagen Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Takker for svar alle. Ble og sette av 10gb. vill lagre film/musikk på windows diskene, men kan jo lese av dette med linux så 10gb skal holde fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå