Gå til innhold

HTC P3600 - Norsk Tastatur (Bepe WM6)

Anbefalte innlegg

God mandag folkens! Dette er et spørsmål rettet mot HTC p3600(Trinity) eiere, men burde gjelde alle som kjører såkalte "Cooked ROMs" på mobilene sine.

Ok, etter jeg oppdaterte min p3600 til Bepes relativt flotte Windows Mobile 6, har jeg strevd veldig med å finne tilbake til det originale input keyboardet som vi fikk med i fabrikkinstillingen (og da altså WM5)

For å oppsummere; Hvordan får jeg installert/brukt/valgt det helt originale norske tastaturet? Der hvor bl.a. Æ,Ø og Å er representert med egne knapper osv. Noen som har strevd med det samme, eller tenker de fleste nå at jeg er en stor tosk som spør?

Et annet problem jeg er kjempe int. i å finne flere som har.. for så å finne en løsning er dette med disse ordene som dukker opp over når man taster.. jeg har prøvd å slå av autoutfylling i T9 innstillinger, men da skjer det jo ingen ting. Det mest irriterende er jo at den velger oftest feil ord hvis man bare trykker "space". Håper noen har noe input her.

Takk!

-V

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hola!

Altså, correct me if i'm wrong. Du vil altså ha det orginale stylus-tastaturet på norsk?

Selv har jeg en cooked ROM på min Touch, og jeg har da "engelsk" tastatur, der ÆØÅ ligger i "symbolavdelingen".

Jeg har ikke funnet ett orginalt norsk tastatur, men så har man mange andre å velge mellom. Som f.eks Touch tastaturene.

Nå vet jeg ikke om du er interessert i finger-tastatur med norsk språk. Er du like sta som en forbannet katt? Ja, da kan du gå inn på SmartMobil :)

Lenke til kommentar

Også jeg kjører cooked engelsk ROM på min Touch, og det er ingen problemer å finne forskjellige norske software tastaturoppsett. Når det gjelder det tastaturer du ønsker deg så finnes det kanskje ikke, men det er da andre å velge mellom ...

Du bør kanskje sjekke ut denne tråden/posten som handler om HTC Touch. Det kan gende at du finner noe du kan bruke der:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10127228

Tobias

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I register filene heter det norske for "0414" da man må gå inn i register filene og endre på disse fra det standard oppsettet som er Engelsk "0409"

[HKEY_CURRENT_USER\keyboard layout\Preload]
"Default"="e0010414"
[HKEY_CURRENT_USER\keyboard layout\Preload\1]
"Default"="e0010414"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Oem\Qwerty]
"Layout"="132116"

Dette skal løse problemet ditt, hvis ikke kan du legge inn noe kalt "SkandinaviskTastatur5.CAB"

link her da dette er en direkte link til downloaden. du bør legge inn begge deler, register filene og det programmet, pga at registerfilenene gjør bare om på tastaturet som er på telefonen, og programmet legger til æøå på skjerm tastaturet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...