Gå til innhold

På jakt etter "Clerks".

Infenso

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan det er med den første filmen, men er den på noen måte lik den andre, er ikke engang koveret verdt å se på... du skal være veldig spesiell for å like denne tynne, tynne humoren.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å se Clerks 2 før jeg hadde fått sett den første, men jeg klarte bare ikke å vente. Jeg sitter igjen med inntrykket av at det ikke var et stort feilgrep. Humoren i filmen kan kanskje virke syltynn. På samme måte som at noen mener at humoren i Superbad er tynn. Jeg sier meg svært uenig i begge utsagnene. Både Superbad og Clerks 2 er blant de komediene som jeg rangerer høyest. Begge filmene har et tilsynelatende simpelt og dårlig plot. Likevel lykkes disse filmene så til de grader. Humoren sitter perfekt og karakterene i seg selv gjør dem til filmer du bare må se. Disse filmene spiller på "genial" dialog. Få komedier har lykkes så godt som Clerks 2 og Superbad de siste årene. Solide ratinger på IMDb viser at du ikke må være veldig spesiell for å like denne typen humor! :)

Endret av MrBrown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Vet ikke hvordan det er med den første filmen, men er den på noen måte lik den andre, er ikke engang koveret verdt å se på... du skal være veldig spesiell for å like denne tynne, tynne humoren.

At du ikke skjønner humoren betyr ikke at den er syltynn.

Lenke til kommentar

At du ikke skjønner humoren betyr ikke at den er syltynn.

Er jo ikke noe å skjønne, det er bare en lavbudsjettsfilm om low-lifes som er løse i kjeften... men det var én scene som var morsom, når han kunden og de begynner å snakke om ringenes herre...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er jo ikke noe å skjønne, det er bare en lavbudsjettsfilm om low-lifes som er løse i kjeften... men det var én scene som var morsom, når han kunden og de begynner å snakke om ringenes herre...

Her beskriver du storien, ikke humoren. De to trenger ikke nødvendigvis ha noe med hverandre å gjøre. At historien ikke er verdens heftigste går ikke utover den geniale humoren.

Lenke til kommentar

Her beskriver du storien, ikke humoren. De to trenger ikke nødvendigvis ha noe med hverandre å gjøre. At historien ikke er verdens heftigste går ikke utover den geniale humoren.

Humoren er jo basert på det de rappkjefta og dårlige karakterene sier, also dialogen, og det er for tynt til at filmen kan kalles en god komedie. Eurotrip er en god komedie, Wedding Crashers, Old School. Disse filmene er mer gjennomførte, og har heller ingen spesielt god handling, men de har fortsatt langt 'vittigere' dialoger(som de fleste i topicet har lagt vekt på) og i tillegg til det er det langt flere morsomme situasjoner og øyeblikk som er latterlig morsomme.

Meningen med innlegget mitt er heller ikke å støte noen, men jeg ønsker å ytre mine meninger, noe som opprinnelig var grunnen til at jeg ble medlem på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Clerks synes jeg har 40 ganger bedre dialog enn de filmene du nevnte gaamst. Men som sagt mange ganger så har folk forskjellige smaker, og jeg respekterer det.

Er enig med at Eurotrip er en morsom film, men selv synes jeg Clerks er bedre.

Lenke til kommentar

Dei fleste komediar har ein forutsigbar dialog med dei same klisjeane om og om igjen kombinert med litt slapstick. Clerks går ut på to personar som pratar drit dagen lang og det blir gjennomført mesterleg. Dialogen er meir sofistikert og snarrådig enn det meste ein får servert.

Men men, kvar har sin smak, eg har meir sansen for ein komedie som Clerks enn dei andre som var nevnt over her der regissøren veit akkurat når folk skal le.

Ellers vil eg nok ein gang påpeike at det er lurt å sjå Clerks før Clerks 2, då er du klar over kva det går i og kan nyte filmen i langt større grad i staden for å irritere deg over manglande historie.

Lenke til kommentar
Meningen med innlegget mitt er heller ikke å støte noen, men jeg ønsker å ytre mine meninger, noe som opprinnelig var grunnen til at jeg ble medlem på diskusjon.no.
Og trivelig er det. Vi trenger nye syn på ting her som alle andre steder. Stedet er jo laget for å diskutere, noe som ligger litt i navnet.

Personlig syns jeg Clerks. er en strålende film. Jeg må si at jeg ikke skjønte stilen første gangen, men det var en film som vokste veldig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Humoren er jo basert på det de rappkjefta og dårlige karakterene sier, also dialogen, og det er for tynt til at filmen kan kalles en god komedie. Eurotrip er en god komedie, Wedding Crashers, Old School. Disse filmene er mer gjennomførte, og har heller ingen spesielt god handling, men de har fortsatt langt 'vittigere' dialoger(som de fleste i topicet har lagt vekt på) og i tillegg til det er det langt flere morsomme situasjoner og øyeblikk som er latterlig morsomme.

Det du må skjønne er at dette er en smakssak og jeg synes det virker som om du ikke har forståelse for at det er utrolig mange som liker humoren i Clerks. Jeg må legge til at Clerks er regnet som en bedre film enn de du nevner av et stort publikum. Eurotrip kan ikke sammenlignes en gang. Det er fjortishumor uten et snev av brodd. Jeg liker både Wedding Crashers og Old School, men Clerks er i en bedre liga.

Lenke til kommentar

Det du må skjønne er at dette er en smakssak og jeg synes det virker som om du ikke har forståelse for at det er utrolig mange som liker humoren i Clerks. Jeg må legge til at Clerks er regnet som en bedre film enn de du nevner av et stort publikum. Eurotrip kan ikke sammenlignes en gang. Det er fjortishumor uten et snev av brodd. Jeg liker både Wedding Crashers og Old School, men Clerks er i en bedre liga.

At DU sier et stort publikum er enig med deg er vel ikke overbevisende, heller lite smakfullt i og med at det ikke finnes noen fasit og at du skal ha vanskeligheter for å bevise det.

Du må gjerne være uenig med meg, men ikke 'back' dine meninger med falske fakta.

Du har forresten helt rett i at jeg ikke forstår at noen liker humoren i Clerks, bra observert.

Men det betyr ikke at jeg har rett, bare at jeg ser filmen med andre øyne og har egne synspunkter og meninger. Ikke minst at humoren min er så langt unna at jeg fant meg selv lengre og lengre ned under dyna i håp om at det skulle rundes av snart.

Jeg mener, det finnes vel ikke noe verre enn å kaste bort timer og minutter på en film for så å skru av før den er ferdig?

En film er som et forhold, den skal oppleves. Og den tar slutt når det ikke er noe mer å hente.

Lenke til kommentar
Gav vekk min 10 year ed. til jul, så den tinnversjonen skal kjøpast. ;)

Jay and Silent Bob Strikes Back har eg ikkje sett, kva slags film er det?

Originalen slår Clerks 2, men absolutt verdt å kjøpe den og.

Jay and Silent Bob Strike Back kan sies å være en blanding av Clerks og Dumb and Dumber og slike filmer, bare med Jay og Silent Bob i hovedrollene, selvsagt. Du vil le høyt og ofte om du har sansen for Jay og Silent Bob, men den er på langt nær på høyde med Clerks-filmene (det er det selvsagt delte meninger om, men jeg er rimelig sikker på at du vil si deg enig). Ligner ganske mye på Tenacious D-filmen, i grunn.

Eurotrip er forøvrig en grusomt dårlig film, Old School er bare elendig. Det er hva jeg kaller syltynn, enkel humor. Clerks er på et annet nivå, et nivå som ikke er for alle. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...