Gå til innhold

På jakt etter "Clerks".

Infenso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg vil anbefale på det sterkaste å sjå den filmen med engelsk tekst. Den har så god dialog som ikkje kan oversetjast til norsk at du går glipp av veldig mykje. Heile filmen er jo basert på dialog, og den er stappfull av gode kommentarer.

Lenke til kommentar
Eg vil anbefale på det sterkaste å sjå den filmen med engelsk tekst. Den har så god dialog som ikkje kan oversetjast til norsk at du går glipp av veldig mykje. Heile filmen er jo basert på dialog, og den er stappfull av gode kommentarer.

For min del kan jeg egentlig gjerne ha filmen uten norsk tekst. Det er utrolig mange ganger jeg skrur av den norske teksten fordi den inneholder helt håpløse oversettelser. Har vel også en 15-20 filmer uten norsk tekst. Problemet er bare at jeg ønsker å se denne sammen med noen kamerater. Ikke alle er like stødige i engelsk.

Jeg takker for de tipsene jeg har fått til nå. Det ender nok opp med at jeg må kjøpe meg filmen uten norsk tekst.

Lenke til kommentar

Ser ikke for meg at denne kan være veldig enkel å tekste heller. Masse rask dialog med kule poenger og punch-lines som kan være tricky å få riktig på norsk. Så jeg også anbefaler å se med engelsk tekst.

Fantastisk film, forresten.

Lenke til kommentar

Jeg har sett den i en god del butikker i Norge. Jeg kjøpte faktisk Special Edition for noen uker siden. På en Playcom butikk... hvis du tilfeldigvis har det i nærheten.

Jeg elsker den filmen^-^ Men toern og Jay and Silent Bob Strikes Back er litt bedre (:

Lenke til kommentar

Gav vekk min 10 year ed. til jul, så den tinnversjonen skal kjøpast. ;)

Jay and Silent Bob Strikes Back har eg ikkje sett, kva slags film er det?

Originalen slår Clerks 2, men absolutt verdt å kjøpe den og.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tinnversjonen? Hva og hvor?

Jay and Silent Bob Strike Back (uten 's') er nest siste film i Viewaskewniverse (filmer av og med Kevin Smith som Bob).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Litt mye melking av filmen etter min smak, men jeg må jo bare kjøpe den. Jeg anbefaler deg for øvrig å se filmene med Jay og Silent Bob i rekkefølge.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ja. Samme univers. Viewaskewniverse. Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, Jay & Silent Bob Strike Back, Clerks 2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Chasing Amy er ikke helt Viewaskewuniverse

Jo, det er den :)

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kvar sin smak, eg såg den første først og trur det er å anbefale, då har du nok meir glede av film nummer to. Den første er den beste, humoren er genial, eg synest ikkje den er tynn. Den er litt raffinert og stort sett basert kun på dialog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...