Gå til innhold

Hvor lenge har du holdt deg ?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

sist gang jeg måtte reboote var 2 uker siden ca, det var pga jeg hadde installert nye drivere til lydkortet, foruten det så skaper windows xp ingen som helst problemer for meg..

herved begynner jeg å mistenke de som klager på windows for dårlig stabilitet er de samme som klager på amd for å bli for varm o.l.

har du ikke peiling hva du driver på med så ikke skyld på noe annet 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*nix/linux er brukbart det - men ikke til mitt bruk, da er det litt for ustabilt og for vanskelig og den krever faktisk mere maskinvare en NT- KJernene nå i dag.

LOL!!!!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Du har nok misfortått helt :yes:

da er det litt for ustabilt

*nix og Linux maskiner er kjent for å være ultrastabile. De har verdensrekorder når det gjelder oppetid :yes:

og for vanskelig

Det kan jeg delvis være enig i. Men for mennesker med normal intellegens og vilje til å lære, burde det ikke være no problem... Også har vi jo newbie distroer som Mandrake og Lycoris (Som til og med bestemorra mi kunne brukt (Og det sier litt :lol:))

en krever faktisk mere maskinvare en NT- KJernene nå i dag.

haha :lol:, er dette en spøk???

- Linux kan kjøres fra kun én diskett, med full kjerne. Herfra kan du for eksempel kjøre en apache webserver, eller bruke maskina som ruter (harddiskløs :wink:)

- Forskere har klart å kjøre linux på 640 Kb RAM, og en gammal prosessor fra tidlig åttitallet, prøv det med WinNT du :lol:

Hardware er faktisk et av linux sitt største argument. Fordi linux krever mindre ressurser, kan bedrifter og skoler spare millioner av kroner fordi de slipper å kjøpe nye maskiner hver gang M$ gir ut et nytt OS. :evil::grumpy:

Windoze (særlig XP) derimot krever sinnsykt med ressurser.. (På min Celeron 1,1Ghz @ 1,23Ghz tok det 1,5 min å boote + 15 sek hver gang jeg trukket på start eller Min Datamaskin... Og da var CPU'en oppe i 100% nesten konstant...)

Hardware autodetection er derimot en litt annen sak...

Det kan hende du må mekke litt for å få hardwaren din til å fungere ordentlig :yes:

Men på f.eks. RedHat 8.0, Mandrake 9.0 eller SuSE 8.1 fungerer det aller meste out of box :wink:

Tenk før du skriver!!! :yes:

MarcelSB

Lenke til kommentar
Windowz......... hva er det?

Å ja..... en av verdens beste spilleplattformer.

Tror jeg har en 20 gig partisjon på pcen med den men den brukes ikke så often. Kun til spill for min del. :)

ca 99% av min til på pc'en er på linux (RH8.0)

ehh... spiller du bare 1% av tiden din og du har 20GB til det??

Vis du gjør det er du ganske dum egentlig eller så sitter du ganske mye med pcen..

Lenke til kommentar

1 dag da ingen linux distroer har støtte for nforce2 hovedkortene, problemer både med lyd og nettverks drivere og da er det ubrukelig for meg.

prøver igjen når det kommer støtte.

edit: ingen hovedkort produsenter har støtte for linux mener jeg. (asus har 1 driver men den funker ikke/jeg får ikke til)

Lenke til kommentar

Det er støtte for nforce2, men du må forberede deg på å kompilere kernelen selv. Det skal gå fint å installere i gentoo, men da må du forberede deg på å lese litt på forumene til gentoo, søk etter nforce2 eller noe.

Jeg vet ikke hvordan det er å komme gjennom installasjonsprosessen på andre distrobusjoner med nforce2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...