Novise Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg har en maskin ABIT KA7 med 650MHz Athlon CPU. Denne mskinen gir følgende melding (før den booter): "Processor replaced or defect Press F1 to continue! Trykker jeg F1 booter maskinen og alt er bare fryd og gammen. Siden prossesoren hverken er byttet eller defekt ønker jeg å bli kvitt denne meldingen; Hvordan?? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Gå inn i bios å se hva prosessoren er satt til. Selv om det er riktig velg å lagre. Da skal dette bli borte. Lenke til kommentar
Novise Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Joda, dette har jeg allerede forsøkt, men uten hell! Lenke til kommentar
JonV Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 det var jeg borti på min gamle maskin med AMD. der var batteriet flatt.....bios batteriet Lenke til kommentar
Novise Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Er det spesiell prosedyre for å ta ut/ sjekke BIOS batteriet? Lenke til kommentar
Kejo Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Det er bare å bytte batteriet som sitter på hovedkortet. Batteriet er merket med navnet på produsenten pluss et tall, sannsynligvis 2032. For å teste batteriet, behøver du en dertil egnet batteritester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå