abene Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Microsoft har nå bestemt seg for ikke kjøpe opp Yahoo likevel. Les mer Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det var vell som ventet, Yahoo greier seg fint aleine. Fleire av tjenestane som Yahoo tilbyr er jo like bra eller betre enn andre konkurenter, inkludert Google. Ikkje minst trur eg det hadde blitt skikkeleg kræsj blant ingeniørane som jobber på heilt forskjellige systemer. Eg trur neppe Yahoo ingeniørane finner mykje verdi i teknologien hos Microsoft. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 M$ bør konsentrere kreftene sine om å lage et operativsystem som fungerer. Det har ingen hensikt å løpe rundt seg selv for å konkurrere med Google. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 I januar/februar kom så budet på 44,6 millarder dollar. Microsoft kom nylig med et nytt bud der de økte tilbudet med 5 milliarder dollar, men Yahoo mente budet fortsatt var for lavt, og nå har Microsoft bestemt seg for å trekke budet. Her var det noe som ikke stemmte for min del. Men det er bra at M$ får seg noen avslag også, slik at de ikke kan realisere drømmen sin om å frelse (les fordyre, forpeste, ødelegge, osv) verden. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Dette kommer vel til å gjøre at aksjeverdien til Yahoo vil synke en god del? Kan det være et taktisk trekk fra MS? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Aksjeverdien vil nok troleg synke, men i lengden så trur eg Yahoo vil vokse enda meir. Dei tjener gode penger idag og dei vil garantert forsetja med det. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Hehe, måtte bare poste dette; hentet fra ITavisen Aksjekursen på 24,37 dollar innebærer at markedet verdsetter Yahoo til 74 prosent av det Microsoft var villig til å gi. Snakk om å ta et tap der i gården ja; hadde jeg vært aksjonær hadde jeg vel ikke vært smørblid, hehe. Edit: I dag er vekstraten 12 prosent - Ett skritt frem, to tilbake? Endret 6. mai 2008 av elf_man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå