Popsux Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvordan bevege en gjenstand fra en plass på Form'en til en annen ved hjelp av et muse-klikk på en knapp! Jeg har et bilde av et lite romskip "TImage" som skal fly fra en planet til en annen. Dette foregår på "Form1" i 2D. Og en knapp som heter "Fly to". Når jeg klikker på den knappen. Så hopper romskipet direkte til planeten, men jeg vil at det skal bevege seg. Mulig jeg må bruke en timer kanskje? Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Helt rett, du må bruke en timer. Og gå ut i fra X og Y-akse. dessverre kan jeg ikke koden, men du er inne på det rette. Lurer på mye av det samme, så vi kan vente på svar sammen. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei, dette er ikke noe stort problem Kode for knappen procedure Button1Click(Sender: TObject); begin Timer1.Enabled := True; end; Koden for timeren. procedure Timer1OnTimer(Sender: TObject); begin if Image1.left > Planet.left then begin Image1.left := Image1.left +1; end; if Image1.left < Planet.left then begin Image1.left := Image1.left -1; end; if Image1.Top > Planet.Top then begin Image1.Top := Image1.Top -1; end; if Image1.Top < Planet.Top then begin Image1.Top := Image1.Top +1; end; if (Image1.Top = Planet.Top) and (Image1.left = Planet.left) then Timer1.Enabled := False; end; Mener det skal være noe sånt Håper dette hjelper litt hvertfall Lenke til kommentar
Popsux Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Funka sånn någen-lunde. Skal justere litt på koden å finne ut av det! takker for å sette meg på rette sporet! Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Bra at det satt deg på riktig spor da Kodene var bare noe jeg slang sammen uten å ha Delphi i nærheten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå