Gå til innhold

HTPC på gang

Anbefalte innlegg

Jashå? Døkk sett å glor?

Har bytta vifter og CPU-kjøler, tatt ut satelitt tuner korta, og fått rydda i kablene:

post-48109-1217258955_thumb.jpg

Mini Ninja er helt super i dette kabinettet, og de nye viftene fra Noctua virker bra de, men jeg har ikke allverdens sammenligningsgrunnlag. Synd med fargen, for der jeg sitter ser jeg godt den siden av kabinettet, og den er ikke lengre svart men blanda med litt latex og bæsjebrunt. Uff nei, det var litt drøyt sagt, jeg skal bare farge vifterammene og la bladene være, så blir det såfintatte. Tilbake til saken, så skulle jeg likt og visst mer om vifter - det fins så altfor mange å velge mellom, egentlig vil jeg ikke ha noen menmen. De to går nå på 3-pins fra HK (det er bare to; CPU/chassis) og rusler stille rundt 700-900 rpm med Cool'nQuiet, og jeg har gaffa igjen luftehullene over I/O panelet på baksida.

Everest rapporterer sjokkerende 80-86 grader celsius på CPU, men jeg tror det er en feil siden den også sier ca 40 grader på kjernene, jeg tror den måler temperaturen på chipsettet. Og det er litt varmere enn jeg setter pris på, jeg har ikke funnet noe god info om dette ennå. Det er nok en litt liten kjøleribbe der siden Gigabyte var kjapp å lage v1.1 av detta hovedkortet med en større kjøleribbe på NB/GPU. De har også laga ny modell av hovedkortet med 128MB ddr3 skjermkortminne og bedre (?) kondiser (bedre prossesorstøtte?). HM. Har lyst på. Antec jævlene har også laga ny versjon av kassa, med noe bedre løsninger på VFD'en (blitt LCD?) og fjerner med IR. Som jeg sa i begynnelsen av tråden, ..lei av å vente på at ting skal bli ferdig utvikla.. - akk, ja. Jeg er jo heller ikke ferdig utvikla i en alder av over 40. Enden på visa kan bli at jeg bytter mer enn godt er, må bare finne noen verdige arvtakere til mine v1.0 etterlatenskaper.

Vi får nå se, har også lyst til å sette en vifte inni kassa, dremle bort litt av den skilleveggen mellom HD cage og hovedkortdelen, kan hende jeg bruker vifta som fulgte med Ninjaen, og setter noen fine dempeledd på den (fulgte med Noctua'ene). Det kan hende funker bra for luftflyten over både SB og NB/GPU, og bra for et evt. skjermkort som kan slippe unna uten egen vifte. Jeg har også forskjellige tanker og idèer om luftflyten inni kabinettet, vi får se hva de leder til.

Hvis noen har linker til tester, info eller andre forumposter om dette kabinettet så sleng ut.

Jeg har lyst på en Cooler Master Silent Pro 500W men har ikke sett den her til lands ennå. Lurer på om den synes det er helt kjekt å stå oppned, eller om jeg må lage hull i kassa under der PSU står. Jeg må også få ordna en ny løsning for strøm til VFD'en siden den er hardwira til strømforsyninga som følger med. (Ja, jeg vet hvordan men det så jallamikk og jeg har ikke fått sendt mail til sales@antec osvosv, hvorfor kunne de ikke bare lagt med en sånn ledning når man kjøpte kassa? Visstnok bedre i den nye utgaven - du får også samme kassa fra Antec uten display, men da to 5,25 brønner)

Et ok skjermkort står nå også på lista (4650?) ettersom jeg har gitt opp det der med satelitt tuner i Pc'en. Jeg har bare ikke nok mot og tid til å dille med det og, dessuten har jeg bestilt HD/PVR boks fra kannaldiggital. Det kan være greit å kunne se TV selv om PCn er kanakas.

Endret av khaakon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. kabinettet. Dette finnes i 2 hovedutgaver. En "basic" som heter NSK2480, den er uten volumknotten og LCD/VFD. Den andre er den du har, som heter Fusion. Fusion finnes i sort og sølv, der sølv-varianten har VFD, mens den sorte har LCD :)

Flott med erfaringer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...