Tmz Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Hei Jeg er så og si konstant trøtt og slapp. Jeg sliter veldig om morgenen med å stå opp og jeg får ikke alltid sove om natta. Jeg har veldige dårlig søvnrytme. Jeg legger meg veldig seint i helger så må snu døgnet hver helg. Hender ofte jeg ikke kommer meg i seng før sånn som nå når jeg må opp klokken 8 imorra og da pleier jeg også å sove på skolen, noe jeg kan tenke meg ikke er lurt på tanke med søvnrytme. Men selv hvis jeg sover fullt ut en natt er jeg trøtt og slapp. Hvis jeg legger meg til en god sovevane kan det ha noe å si på energien? Høres kanskje litt teit ut, men håper dere skjønner hva jeg mener... Endret 5. mai 2008 av Tmz Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det vil jeg absolutt tro det gjør. Det kan hjelpe på energien å spise til faste måltider (god mat for kroppen-ikke pølser og chips) og ta seg noen løpeturer. Sliter med dårlig energi nivå selv og det har mye med at jeg ikke er i nok aktivitet + jobber natt... så jeg skifter døgnrytme hele tiden. (3 poster til så er du 1337 ) Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Slenger meg på denne. Er i samme situasjon som trådstarter. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Dere som er trøtt å slapp, vet dere om dere snorker ? vist dere gjør det, så har dere problemet der, jeg snorker å er helt lik som dere, har vært hos legen i dag, i natt skal jeg sove med en maskin som registrerer søvnen min, og om 4 - 6 uker skal jeg kanskje få operasjon. Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg snorker ikke. Kanskje vi har dårlig søvnkvalitet? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det kan være jernmangel. Gå til din fastlege og be han sjekke om du lider av enten jernmangel eller mangel på andre vitaminer. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg hadde det samme problemet uten at legene fant noe ut, til slutt viste det seg at jeg var allergisk mot gluten og laktose, altså hvetemel og melk. Har nå kuttet ut alt av hvetemel og melk og lever et bedre liv Hender så klart jeg skeier ut med en pizza med kompisser av og til da, men da merker jeg det etterpå. Lenke til kommentar
Gjest lur_type Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det kan være jernmangel. Gå til din fastlege og be han sjekke om du lider av enten jernmangel eller mangel på andre vitaminer. Korleis får du meir jern i deg? Kva kan du ete for å få meir jern? Er ektremt slapp sjølv, sjølv om eg trena ofte og ete regelmessig. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har i over ett år hat lignende problemer. La meg klokken 3-5 hver natt, og sto opp klokka 14:30 på dagen. De dagene jeg sto opp tidlig på (før 10) sier det seg selv at jeg var mer sovende enn våken. Heller ingen faste måltider. Så begynte jeg å stå opp 7-8-9 hver morgen, spise til faste tider, og ikke sove om dagen og døgnrytmen fant seg fort vai inn i kroppen min igjen. Nå blir jeg naturlig trøtt i 10-11 tiden, og legger meg rundt 12. Står opp ca 7-9 hver dag. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg står opp i 8 tiden, men det hjelper jo ikke når jeg sjelden er i seng før klokka 1 og kanskje ikke sovner før 2-3 tiden. Men det med jernmangel, er ikke det at beina sovner veldig ofte og sånn også symptomer på dette? Skal prøve å legge meg i 11 tiden fra nå av... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur til legen, lite vits å begynne med alle mulige triks når det ikke hjelper noen ting. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Skal prøve å sove litt mer først Ettersom jeg veit 5-6 timer søvn er alt for lite for meg, jeg skulle helst hatt 8+ Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Er du deprimert? Er ikke uvanlig at man blir trøtt og energiløs og sover for lite eller for mye om man har en depresjon. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Kommer litt ann på alder med tanke på hvor mye søvn du trenger. Har du prøblemer med døgnrytme så er det ofte grunn. Det går ann å justere døgnrytmen med melantonion som er ett naturlig hormon som kroppen lager. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg er ikke deprimert tror jeg, er ihvertfall ikke derfor jeg sover for lite. Det er sånn at jeg ofte ikke kommer meg hjem før 11 tiden pga trening og at jeg er med venner osv. Men når jeg kommer hjem da, så frister det så lite å sove så jeg pleier å spille litt med noen kompiser eller se et par filmer før jeg legger meg. Fått denne uvanen etter jeg ble avhengi av The OC og satt oppe hver natt. La meg klokka 11 igår og føler meg bedre allerede ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå