flueprat Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvordan kan hunder merke slike ting? Ja, enda viktigere: Hva er det de merker? http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/04/534390.html Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Bedre hørsel, bedre luktesanser og dessuten flinkere enn mennesker til å tolke kroppsspråk.. Edit: Og det at hundene oppførte seg rart har kanskje en sammenheng med at de konstant er helt på tuppa. "VOFF VOFF! JEG HØRTE EN LYYYD! EN LYYYYD!!! VOFF VOFF VOFF" Endret 5. mai 2008 av Melkekartong Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Men sånn seriøst, så tror jeg at det finnes enkelte deler av hjernen som vi ennå ikke har "oppdager", som står for det meste av dette uforklarlige, mystiske og "overnaturlige". Det vil si, at kanskje hjernen sender ut bølger som kan oppfattes av andre hjerner, eller noe i den dur. Dermed kan folk "lese tanker", etc. Jeg ser for meg at hvis vi mennesker hadde utviklet oss ennå mer, ville vi til slutt utviklet en form for telepati. ...og ingen ting av det er overnaturlig! Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Hvorfor tror du dette? Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Men sånn seriøst, så tror jeg at det finnes enkelte deler av hjernen som vi ennå ikke har "oppdager", som står for det meste av dette uforklarlige, mystiske og "overnaturlige". Det vil si, at kanskje hjernen sender ut bølger som kan oppfattes av andre hjerner, eller noe i den dur. Dermed kan folk "lese tanker", etc. Jeg ser for meg at hvis vi mennesker hadde utviklet oss ennå mer, ville vi til slutt utviklet en form for telepati. ...og ingen ting av det er overnaturlig! Ser ikkje for meg at telepati vil få så veldig mykje å seie for forplantning og overlevelse at det skal være noen grunn til å lære seg dette. med mindre atmosfæren endret seg og det blei umulig å kommunisere på vanleg måte, men då vil kropps-språket ta over. Hadde sikkert vært gøy med "superkrefter" men realistisk eller noe praktisk er det neppe. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Men sånn seriøst, så tror jeg at det finnes enkelte deler av hjernen som vi ennå ikke har "oppdager", som står for det meste av dette uforklarlige, mystiske og "overnaturlige". Det vil si, at kanskje hjernen sender ut bølger som kan oppfattes av andre hjerner, eller noe i den dur. Dermed kan folk "lese tanker", etc. Jeg ser for meg at hvis vi mennesker hadde utviklet oss ennå mer, ville vi til slutt utviklet en form for telepati. ...og ingen ting av det er overnaturlig! Ser ikkje for meg at telepati vil få så veldig mykje å seie for forplantning og overlevelse at det skal være noen grunn til å lære seg dette. med mindre atmosfæren endret seg og det blei umulig å kommunisere på vanleg måte, men då vil kropps-språket ta over. Hadde sikkert vært gøy med "superkrefter" men realistisk eller noe praktisk er det neppe. Vel. Har humor veldig mye med forplantning å gjøre? Vi fikk det likevel. Hvorfor tror du dette? evolusjon. Jeg antar at om x antall år vil flesteparten av folk ikke røre på seg en gang. Når den fysiske kontakten og aktiviteten minsker vil vel hjernen være den som vokser mest? Det har jo vært tendensen hele veien hos mennesker. Endret 6. mai 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hvorfor skal folk slutte å røre på seg? På hvilken måte er telepati IKKE overnaturlig? Humor er vel viktig del for å finne seg en make... Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Humor kan vel brukest til mangt innen sosial interaksjon. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 På hvilken måte er telepati IKKE overnaturlig? Teknologisk utvikling .. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 evolusjon. Jeg antar at om x antall år vil flesteparten av folk ikke røre på seg en gang. Når den fysiske kontakten og aktiviteten minsker vil vel hjernen være den som vokser mest? Det har jo vært tendensen hele veien hos mennesker. Har evolusjonen noen gang ført til evner som i det hele tatt ligner på telepati? Er det noe som tyder på at økt hjernekapasitet vil resultere i telepati? Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 nettopp, telepati ville bare vært eit produkt av ein eller anna reaksjon i kroppen vår. ikkje at vi hadde nådd ett visst punkt der hjernen vår var blitt overnaturleg. litt meir hjernekraft no så kan vi vel fly også i dine øyne? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Skjønner hvor enkelte vil hen, men det er neppe realistisk at hjernen utvikler seg til å kunne skille mellom «telepatiske» hjernebølger og øvrige hjernebølger, om disse i det hele tatt er kraftige nok til å skilles fra øvrig stråling og bakgrunnsstråling uten å vite nøyaktig hva man leter etter. Det er en grunn til at man fester elektroder på hodet når man forsøker å overvåke hjernen. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Påstander om en sjette sans skyldes som oftest kvasi-vitenskaplige observasjoner, man legger kun vekt på tilfellene hundene reagerer, men ignorer tilfellene de reagerer på en tilsvarende måte uten at noe creepy er på gang og de gangene noe creepy er på gang uten at de reagerer. Endret 9. mai 2008 av Otth Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 hundene mine reagerer på alt mulig hele tiden, kanskje ikkje så rart siden dei jo har god hørsel. er det noen som av evolusjonistisk grunn som burde får telepati burde det være noen som IKKJE har desse eigenskapane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå