Gå til innhold

HD-tv til fotball EM? endte med en Sony Bravia W4000, 46"

Anbefalte innlegg

Hei.

Da er det snart tid for fotball EM, og i den forbindelse skal eg kjøpe meg en ny flatskjerm. Trenger råd og tips fra dere om hva som er smart.

Bruksområde;

Tv'n skal i utgangspunktet være tilkoblet parabol. Hovedsaklig program titting. Skal bestille en HD-tuner fra canal digital omløpende. Bare eg får fotballen inn så er eg fornøyd. Fruen gjør som alle fruer og ser på frustrerte fruer. Ellers så bruker vi DVD av og til. PS2 blir tatt fram noen ganger den også.

Størrelse;

Minimum 37" og Maksimum 46"

Pris;

Maks 20.000,-

Design;

VIKTIG Er ute etter en skjerm med veldig tynn ramme, jo tynner desto bedre.

Har sett meg ut en skjerm som treffer meg 100% på design,,,,, men er den noe tess???

Toshiba 46"

Toshiba 40"

Håper noen har noen gode anbefalinger, slik at fotball-EM blir som ønsket:):)

Takker for svar:)

Endret av rubme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sony'en ser jo veldig fin ut da.

Plasma har eg faktisk ikke tenkt på. Så ut fra mine behov så er det faktisk plasma som er tingen?? Finnes det noen bra plasma-skjermer med tynn ramme?

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Skal invistere i prosjektor og, men det blir i loftstuen. Flatsjermen skal eg har i stua, derfor er design veldig viktig for meg... når eg sier meg så mener eg fruen.

Er det flere forslag til skjerm?

Mange takk.

Lenke til kommentar

haha... kjenner meg igjen der ja, skal selv kjøpe flat skjerm til stuen, men har vel fått instrukser om flott design og lav pris, ( noe som ikke akuratt henger sammen, men det forstår ikke fruen.. ) så ble dritt lei hele greia og kjøpte meg prosjektoren til loftstua..,

Lenke til kommentar

Jeg var innom Elkjøp i går å kikket litt. De pakket akkurat ut og koblet til en LG 47LG6000. Bildet på den var helt utrolig selv uten at det var foretatt en eneste justering på tv'en. Lyden,utseende og finish på den var også imponerende,men rammen er vel ikke smal nok for deg?

42" av denne koster 17600 i følge prisguiden.

Edit: Hvis du vil ha best mulig bilde til fotball EM,så vil en Panasonic plasma gi deg det beste bildet. Ingen over og ingen ved siden i 20000 kr klassen mener nå jeg. Problemet er bare at ingen av de har en small ramme som du er ute etter.

Selv hadde jeg valgt bildekvalitet før utseende,men det er selvfølgelig opp til deg. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Sant som du sier, lav pris og flått design er vanskelig. Trikset er å gjøre som meg. Eg sier til fruen at eg skal kjøpe en tv til maks 10 lapper, og så kjøper eg ett til 20:):) Og når eg kommer hjem med det TV så sier eg at eg fikk det for kun 5. Da synes hu at eg har vært flink og da får eg se fotball i fred hver lørdag, søndag, tirsdag og onsdag:)

Morten, eg synes den LG'en er lekker. Liker det designet. Litt redd for at det kan bli litt stort for å ha i stua. Rammen er bred og veldig høy i tillegg til at den er 47".

De siste dagene har eg vurdert mer og mer å kjøpe plasma.

Er det mye forskjell på bilde i HD på plasma og lcd? Eller må en ha ett trent øye for i det hele tatt se forskjellen? Tenker da fotballsendinger..

Mange takk.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å dra innom en elektrobutikk å se på forskjellige tv'er.

Forskjellen på en tv til en annen kan være veldig stor,selv om de koster det samme.

Sammenligner du en 10000 kr tv med en til 20000,så er forskjellen ENORM.

Selv er jeg veldig kresen,men det er ikke sikkert du er det og vil bli fornøyd uansett hvilken tv du kjøper.

Edit: Du så at LG'en finnes i 42" også? Sjekk linken i mitt forrige innlegg.

Leste du dette om LG'en? : Under skallet finner du TV-verdenens første elektrostathøyttalere, utviklet i samarbeid med Mark Levinson, som leverer lyd man definitivt ikke forventer fra et TV-apparat.

For de som har holdt på litt med Hi-Fi vet at Mark Levinson lager noen av verdens beste høyttalere.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

hvis du vil ha en verdig konkurrent til LG'en, så sjekk ut

samsung LE40A656

er denne jeg skal kjøpe om 2-4 uker, el 46" :)

http://avforum.no/forum/attachments/tv-app...lcd-bilde-1.png

bilde av tv'n, jeg synes den er utrolig pen!

edit: tekniske spesifikasjoner

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=720970

test av tv'n:

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...-40in-LCD-TV/p3

tv'n blir ikke releasa i norge før om 2-3 uker.

i følge en selger på elkjøp vil 40" koste 12-14.000, og jeg kan gjette 46" koster 17-18.000

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Hei.

Da er det snart tid for fotball EM, og i den forbindelse skal eg kjøpe meg en ny flatskjerm. Trenger råd og tips fra dere om hva som er smart.

Bruksområde;

Tv'n skal i utgangspunktet være tilkoblet parabol. Hovedsaklig program titting. Skal bestille en HD-tuner fra canal digital omløpende. Bare eg får fotballen inn så er eg fornøyd. Fruen gjør som alle fruer og ser på frustrerte fruer. Ellers så bruker vi DVD av og til. PS2 blir tatt fram noen ganger den også.

Størrelse;

Minimum 37" og Maksimum 46"

Pris;

Maks 20.000,-

Design;

VIKTIG Er ute etter en skjerm med veldig tynn ramme, jo tynner desto bedre.

Har sett meg ut en skjerm som treffer meg 100% på design,,,,, men er den noe tess???

Toshiba 46"

Toshiba 40"

Håper noen har noen gode anbefalinger, slik at fotball-EM blir som ønsket:):)

Takker for svar:)

Jeg jobber selv i Hifi-Klubben og vi selger Toshiba. Regza 40Xf355D er en glimrende TV. Skiller seg særlig ut ved at den har et veldig sort sortnivå. Nesten like god som plasmaene, men så er den langt mer lyssterk også - så klarer du å utkonkurrere sommersola. Den har en meget smal ramme, og Toshiba reklamerer vel selv med at selve skjermen, med ramma, ikke er større enn en 37" er med sin ramme.

Om du skal ha HD-dekoder fra Canal Digital ville jeg bestilt med en eneste gang. Jeg ventet 5 uker på min. Men gled deg - fotball i HD er helt, helt fantastisk!

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Forskjellen på en tv til en annen kan være veldig stor,selv om de koster det samme.

hehe. ja dette vil nok tvprodusentene gjerne at du skal tenke... men kalibrerer du to slike apparat best mulig og likest mulig, og så setter deg ned noen meter unna og ser på dagsrevyen så vil du merke at det er kun en ting som kan karakteriseres som enorm, og det er prisforskjellen. når det kommer til stykket så beveger bransjen seg med

museskritt. plasmaprodusentene har i år etter år skreket ut om de nye revolusjonerende sortnivået de har fått til...

sony maser om farger, og samsung om kontrast. joda, de blir gradvis bedre, men det er aldri snakk om noen revolusjon...

Lenke til kommentar

hehe. ja dette vil nok tvprodusentene gjerne at du skal tenke... men kalibrerer du to slike apparat best mulig og likest mulig, og så setter deg ned noen meter unna og ser på dagsrevyen så vil du merke at det er kun en ting som kan karakteriseres som enorm, og det er prisforskjellen. når det kommer til stykket så beveger bransjen seg med

museskritt. plasmaprodusentene har i år etter år skreket ut om de nye revolusjonerende sortnivået de har fått til...

sony maser om farger, og samsung om kontrast. joda, de blir gradvis bedre, men det er aldri snakk om noen revolusjon...

Jeg er overhodet ikke enig. Jeg var innom Elkjøp å tittet på en billig Mirai LCD og en dyr LG LCD av nyeste modell. Der var forskjellen enorm. Miraien var ubrukelig til fotball på grunn av en forferdelig ghosting. Sortnivået på Miraien var også mildt sagt elendig...og ja,jeg prøvde å justere på den.

Edit: Er vel uansett ingen vits i å diskutere det nå. Trådstarter har sikkert kjøpt tv for lenge siden. Denne tråden er 1 mnd gammel.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Stemmer det. Trådstarter som er meg, kjøpte ny TV for to dager siden. Valget ble en Sony Bravia W4000, 46". Angrer ikke ett sekund i dag på det kjøpet. Gjorde som Morten K sa, eg dro innom en butikk å så på forskjellige skjermer, og bilde som Sony'en produserte falt veldig i smak for mitt øye. Veldig natulig bilde. Noe som er viktig for meg iallefall. Designet er jo ikke akkurat så som planlagt, men eg klarer å venne meg til det. Prisen for denne 46" var heller ikke avskrekkende. 16900,- over disk.

Kjører PVR tuneren til Canal Digital som kilde. Kombinasjonen er fabelaktig.

Da er eg klar til Fotball-EM.... også i Full HD da:):):)

Vil takke for alle innspill..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...