Oppsitter Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Blir så æitrande sint så jeg koker. Har en venninne som føler seg så dårlig behandlet av Ruter. Les hennes sak her : http://www.noblad.no/apps/pbcs.dll/article...430177408/1008# Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Fantastisk at noen har energi til å stå på som det en slik sak når det tydeligvis ikke er av.. noble årsaker. Dersom "jeg er ingen sniker" er problemet er dette ganske silly. Å "være en sniker" er ikke et stempel som blir innskrevet i passet ditt for alltid, har du ikke gyldig billett betaler du 900,-, det er ikke personlig ment fra Sporveiens side. Fra Sporveiens side syntes jeg dette høres ganske greit ut. Det er muligens lite optimalt med bare én stemplingsautomat, men at hun ikke hadde tid til å finne den da hun måtte løpe direkte inn på banen ser jeg ikke på som gyldig grunn til å unngå gebyr når kontrollørene kommer. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Helt enig i det JdM sier. Det er jo OVERHODET ingen grunn til å føle seg ærekrenket av dette. Jeg leste saken i lokalavisa, og måtte le for meg selv. Ruter er ikke mitt favorittselskap, men jeg mener de legger til rette for kundene til tross for at det bare står en automat på stasjonen. Man kan kjøpe enkeltbilletter hos mange 7eleven, de fleste narvesen, og hos trafikanten. I tillegg kan man kjøpe seg et flexikort, om man heller ønsker et klippekort. Mener å huske det er flere stemplingsautomater på stasjonen. Det jeg derimot er enig i, er at 900 spenn er LATTERLIG den ene gangen man glemmer å betale billetten sin.. Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg lurer på når hun kjøpte dette 7-dagerskortet, og hvorfor det ikke ble stemplet om hun allerede hadde reist til Bogerud med kollektiv. Dette er jo klart spørsmål jeg nesten sikkert aldri får svar på, men det er jo gøy å tenke seg. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Godt poeng... Uansett, det er MANGE stasjoner med kun en automat. Det har i løpet av mine 25 år i Oslo ikke vært et problem... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Blir så æitrande sint så jeg koker. Har en venninne som føler seg så dårlig behandlet av Ruter. Les hennes sak her : http://www.noblad.no/apps/pbcs.dll/article...430177408/1008# Dette minner litt om en eks kamerat av meg. Han, kjæresten og jeg skulle til sentrum. Lommeboken hans var stjålet, så han skippet å betale billett, ba ikke oss om å låne penger til det heller. Han setter seg på tbanen, og på Grønland er den kontroll...enden på visen er at han nekter å betale og står der rimelig lenge for å krangle med dem. Selv utsetter jeg gjerne avtaler om det kommer forsinkelser, altså jeg gir beskjed om forsinkelsen, og jeg forventer at en eller annen ting kommer til å skjære seg, så i løpet av de 6-7 årene jeg har brukt SL og Sporveiene har heller ikke jeg hatt andre problemer enn noen som ikke forstod romertall, noe SL ordnet opp i samme dag Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Stakkars lille jenta? Når ble egentlig 7dagerskortet kjøpt? Hvorfor ble det ikke stemplet før turen TIL bogerud montro? Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Stakkars lille jenta? Når ble egentlig 7dagerskortet kjøpt? Hvorfor ble det ikke stemplet før turen TIL bogerud montro? Tyv! Min idé! Jeg har TM og patent og Copyright og alt Endret 5. mai 2008 av Noel Leon Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Herregud, hvor ufattelig lite selvinnsikt kan man ha? Ærekrenkelse?! Sende brev til ordføreren?! 1. Det finnes en stemplingsautomat! Den er synlig om du ser deg litt om, og ikke løper som ei kråke. Dessuten er det vanlig med kun én automat på nesten alle slike stasjoner. Case closed! 2. Det er ikke Ruters feil at du har dårlig tid! Skal alle som er sendt ute kjøre gratis? 3. Ærekrenkelse fordi kontrollørene har rett til å gi deg en bot? Tror heller det er de som kan saksøke deg for en æreskrenkelse! 4. Nordstrand.. ja det forklarer en del. Du er da kanskje hevet over alle andre borgere? Ærlig talt, det er ikke rart det blir krig i verden. Dette blir som å ha bæsjet på leggen, og så saksøke Rimi for æreskrenkelse! Ja, det hadde vært praktisk med flere automater, men du har det hele og fulle ansvaret selv for å ha gyldig billett. Hva med de som blir tatt i 80 km/t i 50 km/t-sonen? Skal de saksøke politibetjenten for æreskrenkelse? De hadde det jo travelt.. Enda verre er det at folk har så ufattelig lite selvinnsikt! Endret 6. mai 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg lurer på når hun kjøpte dette 7-dagerskortet, og hvorfor det ikke ble stemplet om hun allerede hadde reist til Bogerud med kollektiv. Dette er jo klart spørsmål jeg nesten sikkert aldri får svar på, men det er jo gøy å tenke seg. Et utmerket poeng, men noe vi antakelig aldri kommer til å få svaret på. Vi får vente på svaret fra Fabian Stang. Dette får nok høyeste prioritering! Kanskje de setter ned en granskningskommisjon? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 La oss håpe det! Saken er blåst ut av proposjon. Fatter ikke hvorfor noen lokalaviser gadd kjøre denne saken. Bortkastet materiale. Jeg parkerte et sted der det var ulovelig, og fikk kontrollavgift, fordi jeg ikke gadd å løse billett for å stå der! Jeg er ærekrenket, og skal ta saken helt til HØYESTERETT! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg lurer på når hun kjøpte dette 7-dagerskortet, og hvorfor det ikke ble stemplet om hun allerede hadde reist til Bogerud med kollektiv. Dette er jo klart spørsmål jeg nesten sikkert aldri får svar på, men det er jo gøy å tenke seg. Et utmerket poeng, men noe vi antakelig aldri kommer til å få svaret på. Vi får vente på svaret fra Fabian Stang. Dette får nok høyeste prioritering! Kanskje de setter ned en granskningskommisjon? På en annen side så minnes jeg fra mars at jeg ikke hadde noe problemer med å finne den maskinen. Noe sier meg at stresset ødela for evnen til å se, og så har en lyst å lage kvalme for noe trivielt. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Syntes nesten denne var i samme klasse: Bussjåfør banket opp av passasjer Når du har sykkel hva f... skal du da ta bussen for? Spesielt i rushtiden? Endret 9. mai 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Saken er blåst ut av proposjon. Fatter ikke hvorfor noen lokalaviser gadd kjøre denne saken. Bortkastet materiale. Sier ikke at personen som er omtalt her kjenner journalisten privat, men journalister er kjent for å skrive om bekjentes saker uansett hvor søkte de kan være. Det er da veldig lett å utelate enkelte sentrale faktum, og på den måten vinkle saken til den enes fordel. Kjenner selv til flere eksempler på dette. Videre er det ikke uvanlig at når enkelte personer sender brev for å klage på enkelte saker og ting at de signer med navn og "journalist". Poenget med dette var ikke å spekulere i om den berørte i denne saken kjente journalisten, da det er godt mulig hun ikke gjør det og Nordstrand Blad kun tar opp saken fordi det har vært klager på for få automater tidligere, men grunnen er at man ofte må være kritisk til det man leser i media. Endret 9. mai 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det står bare en på Golia også, og om man kommer fra gal side, ser man den absolutt ikke. Ser ikke noe førstesideoppslag på dét... Bortkastet avisplass! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) hehe, komisk at "en eller annen" faktisk registrerer seg på forskjellige diskusjonsforum og legger ut artikkelen. Jeg gjetter at enkelte var vel ikke særlig fornøyd med å kun få saken i nordstrands blad - og ikke vg/ap/db. Det gjelder å rope høyt! ROPE HØYT! Damn right at hastverk ikke skal være en god grunn! Skal vi som faktisk møter opp til rett tid betale mens andre, som t-banen som regel er SNILL og venter på, reiser gratis? Endret 11. mai 2008 av Melkekartong Lenke til kommentar
TEE Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Kristine mener tydeligvis at alle som er uenige er patetiske. Lurer på om jeg skal anmelde for æreskrenkelse, da jeg synes det er forferdelig at noe sånt skal kunne stå på trykk :!: Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Kristine mener tydeligvis at alle som er uenige er patetiske. Lurer på om jeg skal anmelde for æreskrenkelse, da jeg synes det er forferdelig at noe sånt skal kunne stå på trykk :!: Tilfeldig at kristine bruker oppsitter på nb, og at brukeren her ikke har svart på flammingen? jeg syns det er søtt dette her, selv jeg som er ung tar ikke slike sjanser, er jeg forsinket får motparten en melding om det med forklaring og beklagelse, da har jeg gjort det jeg kan. Forsinkelse er MIN feil, ikke Ruter...*gah* Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hahahaha, avslørt! At Kristine akkurat nå viste at hun er en løgner gjør vel ikke saken hennes bedre . Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hahahaha, avslørt! At Kristine akkurat nå viste at hun er en løgner gjør vel ikke saken hennes bedre . Hvordan viste hun det, er det noe jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå