angry_norwegian Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Jeg har i dag en standard ruter/modem fra Nextgentel som kneler totalt så fort jeg fyrer i gang en torrent eller tre. Dessuten er jeg ikke helt fornøyd med trådløs ytelse. Jeg vil ha en ruter som takler følgende: Antall tilkoblinger > 250 Hastighet mot internett = 20 Mbps Trådløst ytelse: Så god som mulig hvis ovenstående er oppfylt. Pris < 1000,- Og gjerne QoS, men dette er ikke et krav. Jeg er veldig lite bevandret i denne delen av hw-universet, så alle råd mottas med takk! Edit: For å avklare evt. uklarheter: Jeg er ute etter en alt-i-en boks som er eneste stykke hw mellom pc'ene mine og pluggen i veggen Endret 4. mai 2008 av angry_norwegian Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Kjøp deg en Buffalo WHR-HP-G54 og flash den med DD-WRT-firmware. Da får du en ruter til 450 spenn med funksjoner til en ruter som egentlig hadde kostet flere tusen. Blir ikke bedre enn det edit: typo Endret 5. mai 2008 av v3g4rd Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Interessant! Er ytelsen god ved mange tilkoblinger? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg har ikke kjørt noen stresstest på den selv, men jeg har heller aldri opplevd noen problemer. Selv har jeg 10Mbps internett og har på det meste hatt 8 personer bak ruteren som har hatt oppe flere tilkoblinger til både surfing, torrents og gaming. Lenke til kommentar
zennox Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Styr unna D-Link så skal det nok gå bra. Forøvrig ville jeg ha gått etter forslaget til v3g4rd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå