China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Så vi er verkeleg på vei ned i stupet og avgrunnen fordi dei konservative kristne verdiene dine holder på å falle bort? Kva med resten av verden som ikkje er kristne? dei er vel allerede sodoma i dine øyne. No skal du høyre her, noken av dei største moralske framskritta som har skjedd dei siste 200 åra er forsjellige steg vekk frå religionen din. Synd at verden ikkje følger synet du har fått innbrent ved kjøkkenbordet frå du var liten.. Helt riktig kjære nordmann. Samfunnet vårt er på vei ned i stupet og avgrunnen, fordi viktige verdier er på vei å falle bort. Disse verdiene har folk flest hatt om det er kristne eller ikke, men nå sklir den gode moralen bort i høyt tempo, ja selv innen "kristne" rekker. For å si det veldig kjappt, en trenger ikke være "religiøs" for å ha en sunn og fornuftig moral. Dermed betyr det at den "ikke kristne verden" absoultt ikke trenger å være sodoma, kun fordi den ikke er kristen. Ja det er synd at verden ikke følger den gode moralen jeg lærte det jeg var liten. Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Så kva meiner du kommer til å skje? blir vi alle til steinstøtter, eller kommer vi til å brenne i helvete for syndene våre? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Ja det er synd at verden ikke følger den gode moralen jeg lærte det jeg var liten. Du har vært et offer for hva hitler formulerte ganske bra: "If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed”. 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Gud har funnet ut at homofili er destruktivt for samfunner, det er derfor han ikke liker det. [/color] Er det ikke rimelig blasfemisk av deg, som kun et lite menneske, å hevde at du vet hva Guds vilje er? Nei ikke når Guds vilje er beskrevet av hans egne ord i Bibelen. Jesus sa han elsket alle, og det er vel NT som er guds siste ord? Det er så mange motsetnader mellom GT og NT at du må velge ein av retningene. Selvsagt elsker Jesus alle som vil med han å gjøre, men det er ikke unnskyldning for å drite i god moral. Lenke til kommentar
freke Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Så kva meiner du kommer til å skje? blir vi alle til steinstøtter, eller kommer vi til å brenne i helvete for syndene våre? Etter tittelen på tråden å dømme, så vil vi nå kanten av verden og falle utfor. Vi får gå ut fra at jorda er flat... på vei mot stupet og avgrunnen! Så det er altså intet å frykte. Astronautene har alt vært ute å tittet. Ingen gud der ute, og jorda er rund. Det at de kristne verdiene er på full fart mot historiens søppeldynge er både vel og bra 1 Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Ja det er synd at verden ikke følger den gode moralen jeg lærte det jeg var liten.[/color] Moral er da ikke godt for noe vel? Bibelsk sett blir det jo bare mer umoral av moral. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Hva er det man egentlig forsøker å oppnå med denne tråden? Ser ut som et slags bikkjeslagsmål for meg. En prøver å åpne øynene til folk, slik at dem ser at samfunnet kommer til å oppleve en total krasj, pga. en moral som går i grøfta. Krasjen vil forårsake så mye "blod og tårer", som da igjen vil føre til en total kollapps. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Hva er det man egentlig forsøker å oppnå med denne tråden? Ser ut som et slags bikkjeslagsmål for meg. En prøver å åpne øynene til folk, slik at dem ser at samfunnet kommer til å oppleve en total krasj, pga. en moral som går i grøfta. Krasjen vil forårsake så mye "blod og tårer", som da igjen vil føre til en total kollapps. Tror ikke du åpner noen øyner. Tror heller du kaster perler. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Lurer på om jeg skal prøve og skaffe meg en jobb i helvete jeg. Satan trenger sikkert noen umoralske syndere som kan pine disse andre pysene som havner i helvete. Heller det enn å være konservativ kristen. 1 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Hva er det man egentlig forsøker å oppnå med denne tråden? Ser ut som et slags bikkjeslagsmål for meg. En prøver å åpne øynene til folk, slik at dem ser at samfunnet kommer til å oppleve en total krasj, pga. en moral som går i grøfta. Krasjen vil forårsake så mye "blod og tårer", som da igjen vil føre til en total kollapps. Tror dessverre taktikken din har feilslått totalt og det ser mer ut som at det er vi som prøver å åpne øynene dine! Du har nok kommet til feil sted, det er veldig mange smarte folk her inne som ikke faller for dommedagsprofetier og lignende vås du kommer med! I følge denne pollen overrepresenterer ateister dette forumet : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=561534 Endret 5. mai 2008 av Myagos Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Så kva meiner du kommer til å skje? blir vi alle til steinstøtter, eller kommer vi til å brenne i helvete for syndene våre? Riktig, våre hjerter blir til "stein". Samfunnet kommer til å bli rått og grådig. Og alle som ikke sier ja til Jesus, kommer til å "lide i fortapelsen". Slik er det bare, Gud sier han skal skille godt og vondt engang for alltid. Derfor blir det kun "to samfunn" etter dette livet: Samfunn 1 som er "himmelen": Der det gode regjerer, der ingen smerte eller tårer vil finne sted. Samfunn 2 som er "helvete": Der ondskapen herjer vilt, der vil det være mye smerter og tårer. Ja slik er det bare, det er Gud som har skapt "spillereglene". Konsekvensene blir deretter, om du tror på det eller ikke. Satan og hans hær gjør alt for at flest mulig i vårt samfunn skal havne i samfunn nr.2. Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Sorry, men det blir for vanskelig for meg å kommentere Bibel vers du har dratt ut. Da må jeg jo sitte meg inn i historien, mer enn kun to avsnitt dratt ut av en sammenheng. Og jeg er ikke så lært i Bibelen. Jeg vet det viktigeste, at Herren Jesus er vår frelser. [/color] hadde kanskje vært lurt å lese bibelen først, så vet du hva du faktisk begir deg ut på når du begynner å preike guds sak uten å ha ordentlig innblikk i din egen møkka religion Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Lurer på om jeg skal prøve og skaffe meg en jobb i helvete jeg. Satan trenger sikkert noen umoralske syndere som kan pine disse andre pysene som havner i helvete. Heller det enn å være konservativ kristen. Poenget er ikke å være konservativ kristen eller ikke. Det hele toner ned til om du har Jesus i ditt hjerte eller ikke. Gud skal dømme vårt ulydige samfunn veldig hardt, ja hvert enkelt individ faktisk. Det havner i helvete. Tar du imot frelseren han sendte til vår verden, så regner han deg ikke for å være endel av "denne verden", og dermed blir du ikke dømt, du blir "kjøpt" fri fra dine synder og kan sitte tryggt på himmel toget, og kose deg, imenst verden går til helvete. Visst du velger å følge samfunnets elendige moral, der alt som var galt nå er blitt tillatt, da leker du en farlig lek. Og verre skal det blir, mye verre, men det skal skje i disse dager og det skjer akkuratt nå. Samfunnet råttner på rot. Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Lurer på om jeg skal prøve og skaffe meg en jobb i helvete jeg. Satan trenger sikkert noen umoralske syndere som kan pine disse andre pysene som havner i helvete. Heller det enn å være konservativ kristen. Selvsagt har du dine frie vilje til å velge å gå til helvete, og deretter se om du får deg jobb der. Men du vil angre på det, du vil oppleve så grusomme tilstander at din sjel vil vri seg i smerte, faktisk hele tiden. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Hva er det man egentlig forsøker å oppnå med denne tråden? Ser ut som et slags bikkjeslagsmål for meg. En prøver å åpne øynene til folk, slik at dem ser at samfunnet kommer til å oppleve en total krasj, pga. en moral som går i grøfta. Krasjen vil forårsake så mye "blod og tårer", som da igjen vil føre til en total kollapps. Tror dessverre taktikken din har feilslått totalt og det ser mer ut som at det er vi som prøver å åpne øynene dine! Du har nok kommet til feil sted, det er veldig mange smarte folk her inne som ikke faller for dommedagsprofetier og lignende vås du kommer med! I følge denne pollen overrepresenterer ateister dette forumet : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=561534 Du kan selvsagt tro og mene hva du vil. Men det kan aldri forandre sannheten. Gud velsgine deg min venn, I Jesu Kristus navn. Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Lurer på om jeg skal prøve og skaffe meg en jobb i helvete jeg. Satan trenger sikkert noen umoralske syndere som kan pine disse andre pysene som havner i helvete. Heller det enn å være konservativ kristen. Selvsagt har du dine frie vilje til å velge å gå til helvete, og deretter se om du får deg jobb der. Men du vil angre på det, du vil oppleve så grusomme tilstander at din sjel vil vri seg i smerte, faktisk hele tiden. Åja, så du har vært der selv og sjekket at ryktene var sanne? For hvis ikke vil jeg jo nesten påstå påstanden din er litt usannsynlig. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Vel nå har vel jeg aldri nekter for at kristendommen ikke er skapt for å samle massene. Men jeg unnskylder selvsagt dine glipper og feil. Det er også fakta at kristendommen er en menneskeskapt ideologi skapt for å samle massene Kansje en ide å lese hele setningen før du konkluderer det med et tåpelig svar? Å være homofil er ikke det samme som å nekte meg å være kristen. Der tar du grundig feil. Homofili er noe som ikke er bra for vårt samfunn, det er avskyelig mot vår natur og vår skaper. At vi har vår frie vilje, betyr ikke at vi kan drive på nett som vi vil, uten at det får konsekvenser. Gud har funnet ut at homofili er destruktivt for samfunner, det er derfor han ikke liker det. Først må vi gå tilbake til det første punkte hvor jeg nevnte at kristendommen og gud er en menneskeskapt ideoloi. Derfor er det religiøse mennesker som har sagt at homofili er en synd og bør forbys, ikke gud som derfor ikke kan eksistere. Hvis du da skal nekte homofile i å være homofile vil du gå imot dems natur og da kan man sammenlignet det som å nekte deg i å være kristen. Forstår du nå hvordan homofile har det? De blir simpelten nektet å være noe de tror på av fundamentalistiske hatefulle religiøse mennesker! Hadde du klart å forlatt kristendommen hvis noen sa at du måtte gjøre det? Tviler på det! Mitt svar var ikke tåpelig, men det er tåpelig at du mener at den er tåpelig. Og kristendommen har ikke skapt Gud, det er Gud som har skapt alt. Med alle det mysterier det innebærer. Å sammenligne homofili med en kristen, er helt uinteressant. Det blir som å sammenligne en fugl med din fot. Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Lurer på om jeg skal prøve og skaffe meg en jobb i helvete jeg. Satan trenger sikkert noen umoralske syndere som kan pine disse andre pysene som havner i helvete. Heller det enn å være konservativ kristen. Selvsagt har du dine frie vilje til å velge å gå til helvete, og deretter se om du får deg jobb der. Men du vil angre på det, du vil oppleve så grusomme tilstander at din sjel vil vri seg i smerte, faktisk hele tiden. Åja, så du har vært der selv og sjekket at ryktene var sanne? For hvis ikke vil jeg jo nesten påstå påstanden din er litt usannsynlig. Gud vet hva han snakker om. Det er han som står bak hele skaperverket. Med alle det mysterier det fører med seg. Mine påstander er alt annet enn usansynlige. Det er like sansynlege som at dagens samfunn samlet i flokk går i feil rettning når det gjelder moral og hva som er tillatt eller ikke. Tydelig uvithende om hva som venter dem. Det er trist, helt for jævlig. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 Ja så nå kommer plutselig GUD med i diskusjonen ja... Er enig i den at Norge vil gå i dass, men når vi starter å prate om gud så går det litt for langt. Personlige er jeg en agnostiker.... Jepp jeg leter etter beviser, og akkurat nå viser jeg fingern til gud. Hmmm, merkelig at han ikke tar "hevn" over hans lille skapelse.... Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 5. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2008 blablabla... Troller du? Eller er du bare ekstremt hjernevaska? Jaja, takk for underholdningen either way 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå