Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

ateister som mener å vite at det ikke er sant. Begge deler er like på trynet etter min mening.

Er det på trynet å fornekte all gudetro? Er det på trynet hvis jeg fornekter at det bor et troll under senga mi som gjør seg usynlig hver gang jeg sjekker? Det er nemlig like søkt som å tro på hvilken som helst gud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ateister som mener å vite at det ikke er sant. Begge deler er like på trynet etter min mening.

 

O rly?

 

ateister fornekter guder, ikke fordi de vet, men fordi de anser gudetro som like tåpelig som feer, tusser, troll og tekanner i verdensrommet o.s.v. som -drugiS- påpeker.

Det er mange ting som kristne fornekter også(troll, underjordiske, Shiva, Marduk), uten at noen egentlig tenker over det.

Det er først når noen fornekter at guder eksisterer i utgangspunktet at disse personene er "trangsynte"

[ironi]Å basere viten på logikk og fornuft, og ikke magefølelse, er det bare tåpelige idioter som gjør.[/ironi]

 

les om Russel's teapot

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Er du seriøs? Det som driver samfunnet til grunne er fundamentalististene som deg.

 

...Homofilt partnerskap er på full fart inn i samfunnet - noe som aldri burde blitt akseptert og er svært umoralskt mot naturen!. Det at en har legning for noe betyr ikke at en skal leve det ut ...

 

I Naturen er faktisk ikkje homofili unormalt. Husker ikkje om det var ein fugl, men i vert fall var det 50 50 om dei para seg med ein av samme kjønn eller ikkje

Lenke til kommentar
Mens fundamentalister som du kaller det er enten folk som mener å vite at religioner er sanne, eller ateister som mener å vite at det ikke er sant. Begge deler er like på trynet etter min mening.

Da må du ha som utgangspunkt at det er 50% sjanse for at enhver vill påstand om at noe eksisterer. Men det er det ikke. For eksempel er det ikke like tåpelig for deg å avvise at den grønne busemannen med elefantsnabel eksisterer som at jeg påstår at den gjør det.

 

Bevisbyrden hviler på den som påstår at noe eksisterer.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle noen gang bli så mindfucked at jeg begynner å tro blindt på Jesus f.eks, så tenker vi kan ta det hele veien ut og si at julenissen og tannfeen eksisterer også og er hans beste venner.

 

De av dere som skulle eventuelt da være uenig med meg om julenissens og tannfeens eksistens, må huske på at jeg trenger ikke legge fram bevis, fordi jeg tror på dem. End of discussion. Det er de av dere som mener at de ikke eksisterer som må jobbe rompa av dere for å bevise meg om det motsatte.

Lenke til kommentar
Om jeg skulle noen gang bli så mindfucked at jeg begynner å tro blindt på Jesus f.eks, så tenker vi kan ta det hele veien ut og si at julenissen og tannfeen eksisterer også og er hans beste venner.

 

De av dere som skulle eventuelt da være uenig med meg om julenissens og tannfeens eksistens, må huske på at jeg trenger ikke legge fram bevis, fordi jeg tror på dem. End of discussion. Det er de av dere som mener at de ikke eksisterer som må jobbe rompa av dere for å bevise meg om det motsatte.

Tannfeen og julenissen er djevler i forkledning. Det var en gang slik at folk tok det helt ut, det kravlet og flakset gode og mindre gode vesener over og under jorda. Da katolikkene kom måtte alt dette bort, fordi det passet ikke med det som sto i bibelen. Derfor ble det en massakre på tusenvis av merkelige vesener og titusener av dem som trodde på dem. Det ble en prioritet for kirken å få bukt med folketroa, som paganistene trodde på (pagans: nedsettende om bondefolk og de som bodde på landet på grunn av deres naturreligioner). Nissen og andre skapninger vi kjenner idag er rett og slett "overlevende" vesener som kirken mislykkedes i å utslette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samfunnet har beveget seg feil i noen rettninger ja. Blind vold som det nevnes her i tråden feks. Men samfunnet har også beveget seg i riktige rettninger med tanke på frihet og modernisering. Det som mangler er bla. opphevelse av statskirken og monarkiet. Vårt samfunn vil nok overleve og jeg tror det er et større problem for oss at vi har et for dårlig forsvar i en tid der det stadig snakkes om konflikt mellom Norge og Russland samt splittelse i Nato enn at folk ser vold på tv samt spiller voldsspill på data.

Lenke til kommentar

IDF: Jeg ser at du flere ganger linker til en side om hvor effektivt bønn er. Jeg har sett én vitenskapelig studie av bønn. Den var finansiert av det veldig konservativt kristne Templeton Foundation. Studien oppfylte krav til vitenskapelighet, med såkalt double blind testing. (Jeg fant en artikkel som kritiserte den for mangler.)

 

Likevel: hvorfor tror du at bønn virker?

 

Edit: Fra studien:

Percentage of Patients Having Complications After Surgery

 

52% - Patients who were receiving prayers and did not know this.

 

52% - Patients receiving no prayers and not being told anything about prayers taking place anywhere for anyone.

 

59% - Patients knowing they were receiving prayers

Endret av yssi83
Lenke til kommentar
Samfunnet har beveget seg feil i noen rettninger ja. Blind vold som det nevnes her i tråden feks. Men samfunnet har også beveget seg i riktige rettninger med tanke på frihet og modernisering. Det som mangler er bla. opphevelse av statskirken og monarkiet. Vårt samfunn vil nok overleve og jeg tror det er et større problem for oss at vi har et for dårlig forsvar i en tid der det stadig snakkes om konflikt mellom Norge og Russland samt splittelse i Nato enn at folk ser vold på tv samt spiller voldsspill på data.

 

Helvete har fryst over! Er faktisk enig med deg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Helvete har fryst over! Er faktisk enig med deg. :)

 

Flott, da har du hatt rett for en gangs skyld du og! :thumbup:

 

Samfunnet har beveget seg feil i noen rettninger ja. Blind vold som det nevnes her i tråden feks.

Generelt sett er verden fredeligere og mindre voldelig enn noen gang i historien, så denne kjøper jeg ikke.

 

Kunnskap er dyrekjøpt! ;)

 

Kan du komme med kilde til at verden generelt er så mye fredeligere nå enn før?

Merk deg forøvrig at jeg snakket om blind vold i samfunnet.

Lenke til kommentar

-Newsflash! Bibelen har ca like mye kredibilitet som som historiene om påskeharen og julenissen.

 

-Hvis ser på db.no, vil du se at det ikke finnes grunnlag for at vold på tv og spill har effekt. Noe som burde si seg selv, med tanke på at det var adskillig hardere bud i gamle dager.

 

-Hva du synes er unormalt og sykt er greit for meg, men hold deg unna fakta-påstander som "sodoma og gomora", noe jeg tviler på at du kan bevise.

 

-Jeg antar at grunnen til at skillsmisse-tallet har økt betraktelig er fordi at man ikke trenger å være gift med en person man ikke tåler trynet på, bare fordi moraliserende mennesker som deg ser ned på det.

 

-Ekteskap er bare en kunstig konstruksjon samfunnet har stelt i stand. Det strider mot menneskelig natur å leve med en person resten av livet, ihvertfall for han-kjønnet som biologisk vil spre sitt DNA til flest mulig for å sikre kommende generasjoner. Det finnes forsåvidt samfunn der ekteskap som begrep og tradisjon er ikke-eksisterende.

 

-Homofile har like mye rett til å leve sitt liv, som du har til å leve ditt. Hold deg unna dem, og de holder seg unna deg. Du kan da virkelig ikke tro du har noe med hvordan andre mennesker velger å leve livet sitt. Jeg hadde helst sett at religion ble forbudt, og kanskje utryddet til og med, men jeg er ikke så intolerant og egoistisk at jeg kaller deg umoralsk som ønsker å lære opp andre i usannheter. Homofili var også godtatt i gamledagene, bare se på Athen, verdens første demokrati. Der var det utbredt og som nevnt, godtatt.

 

Og forresten, Israel ter seg som en psykopatisk bølle mot Palestina :) Skulle tro de hadde lært seg hvor kjipt det er å bli terrorisert av en overmakt. Og nei, dette er ikke antisemetisme ;)

Endret av thrice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
-Jeg antar at grunnen til at skillsmisse-tallet har økt betraktelig er fordi at man ikke trenger å være gift med en person man ikke tåler trynet på, bare fordi moraliserende mennesker som deg ser ned på det.

 

Det kan vel så mye skyldes at kvinner i dag har muligheten til å jobbe og skape seg karriere uten at de er gift med menn. Samt at folk flytter sammen mye fortere enn før i disse dager. ;)

Lenke til kommentar
-Jeg antar at grunnen til at skillsmisse-tallet har økt betraktelig er fordi at man ikke trenger å være gift med en person man ikke tåler trynet på, bare fordi moraliserende mennesker som deg ser ned på det.

 

Det kan vel så mye skyldes at kvinner i dag har muligheten til å jobbe og skape seg karriere uten at de er gift med menn. Samt at folk flytter sammen mye fortere enn før i disse dager. ;)

 

 

Enig, tenkte ikke på det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
-Jeg antar at grunnen til at skillsmisse-tallet har økt betraktelig er fordi at man ikke trenger å være gift med en person man ikke tåler trynet på, bare fordi moraliserende mennesker som deg ser ned på det.

 

Det kan vel så mye skyldes at kvinner i dag har muligheten til å jobbe og skape seg karriere uten at de er gift med menn. Samt at folk flytter sammen mye fortere enn før i disse dager. ;)

 

 

Enig, tenkte ikke på det.

 

Folk flytter sammen over en lav sko, puler og lager små barn, blir lei av at ikke de samme seriene fenger begge parter, og finner så ut at de passer ikke sammen for hverandres selvrealisering, så finner vi en ny serie ... !?

 

Hva med de som er produktet "under" seriene?

 

Er "moral" et vanskelig begrep?

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg synes god moral er når folk har det godt, men ikke på bekostning av andre.

Om folk er homofile går ikke på bekostning av min lykke, at folk skiller seg har heller ikke noe med min lykke å gjøre, til og med ditt eksempel om dyresex har ikke noe med meg å gjøre, MEN, det går på bekostning av dyret, og det synes jeg er litt dumt.

 

Ang voldtekter osv skal jeg vedde på at det florte i gamledager innad i dysfunksjonelle familier som hadde vært mer tjent med å skille seg.

 

Det at kvinner har fått mYE bedre rettigheter er vel en stor grunn til at skilsmissestatestikken har økt. Så slipper de å leve med slaskete, voldelige eller fundamentalistisk kristne menn om de ønsker det ;)

 

Det jeg ser på som forfall i samfunnet vårt er det Frp og den sorten som står for! Det er et slikt fokus på en selv og kun sin egen lykke, gjerne hånd i hånd med mangel på empati som skremmer meg.

 

God moral er det som gjør at folk har det bra, trives, respekterer andre, og at deres lykke ikke går utover/på bekostning av andre.

 

Så med mindre en homofil mann voldtar deg så synes jeg du blander deg i andres privatsaker når du snakker om dem slik du gjør!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...