Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom over dette innlegget i aftenposten:

 

 

"ATEISTERS VONDE SANNHET

 

Dere kan spørre dere selv om hvorfor jeg gjorde dette og hva jeg vil. Men de fleste av dere er for arrogante og blokkerte i sinnet til å forstå. Sannsynligvis sier dere at jeg er mentalt syk, gal, psykopatisk, kriminell eller noe annet nedverdigende. Nei, sannheten er at jeg bare er et dyr, menneske, individ, en som tenker annerledes." sitat fra morderen i finland,Pekka-Eric Auvinen

 

gang på gang i debatttrådene i afp har jeg argumentert om det samme.

når ateister prøver å skylde på religion for alt det vonde har jeg alltid sagt at det er mennesker som gjør det vonde og misbruker religion, at feilen er hos menneskene som ikke følger sin religion til punkt og prikk og at ateisme misnker menneskeverdet til ikke noe mer enn et dyr, til og med verre, til ingenting og bidrar til ansvarsløshet og fordervelse på alle måter i verden for alt er til sist om sin egen fornøyelse siden det er jo all gleden en menneske kan få ut av livet, som i seg selv er en ulykke,hendelse,flere massive tilfeldigheter.

noen gjemmer seg bak humanisme som er ikke noe mer enn en religion uten gud.

 

nemlig så innså denne ateisten,Pekka, dette

 

"Etter de mange tankene rundt min eksistens, har jeg kommet til et punkt der jeg ikke kjenner annet enn hat mot menneskeheten og menneskerasen. Livet er bare en rekke av meningsløse tilfeldigheter. En lang evolusjon og et resultat av mange ulike faktorer og årsaker.

Men livet er også hva et individ vil gjøre med det. Og jeg er mitt eget livs diktator og gud. Jeg har valgt min vei. Jeg har forberedt meg på å kjempe og dø for mine tanker. Jeg, som det naturlige valget, eliminerer alle som jeg ser på som upassende, en skam for menneskeheten og feilene i det naturlige utvalget"

 

sannelig vender mennesker tilbake til den tiden med uvitenhet, de fornekter det mest åpenbare, nemlig den ene allmektige Allah(for noen gud etcetc)

at de tror at de er frie til å gjøre hva de vil uten ansvar, uten en beregning for dems handlinger.

folk krangler mot programmet til kristoffer scauh,syv dødsunder eller noe, som jeg som muslim var kritisk til og tenkte at det hele skulle være et tulle show som jackass, ja, noe var det , men de hadde også ganske godt materiale over forbruket til nordmenn og samtidig andre europeere som viste at det overdrevete,unødvendige,selvskadelige forbruket faktisk kunne reddet flere MILLIONER liv. da kan ingen ateist komme å si til meg at det fins ingen Skaper som skal stille oss alle til ansvar for våres handlinger og at religion ikke er veien til et mer ydmykt liv, og et mer medmenneskelig liv,ANSVARSFULLT liv.

jeg vil ikke dra opp et "hvilket religion" debatt, men bare vise en grov skammelig sannhet om de som tror de er "opplyst" og moderne.(og bare dyr som ikke nevnes så ofte!!!)

 

 

Og du, Bellicus, fortsetter å ignorere spørsmålene mine?

 

Big bang er så godt som fakta.

 

Big Bang er den mest anerkjente teorien vi har. På det nivået, så kan man ikke si "så godt som fakta"

 

Så å si alle astronomer støtter teorien om at universet utvider seg. Det passer med alle observasjoner.

Lenke til kommentar
Er du hjernevaska?

 

Tenker du i svart-hvitt, Bellicus?

 

Bruk hjernen din som Gud har gitt deg.

 

Du tenker ikke, du lar andre tenke for deg. Hadde du tenkt selv, ville du ikke skrevet så mye dumt.

 

fant du ikke noen bedre jobb enn å spre dritt og propaganda på internett? o_o

 

han tror at han vet.. makes much sense

 

du snakker med gud? betyr det at du hører stemmer? er du frisk?

 

Det var faktisk veldig overaskende på en negativ måte å se deg tale som en hjernvaska predikant.

 

At andre har fortalt deg om jesus betyr dessverre at du har blitt et offer for hjernvasking.

 

Alle disse eksemplene er bare med på å forsterke den troen jeg allerede har. Hvis troen min hadde vært noe sludder så hadde heller folk vært sindig og saklig og forklart på en fornuftig måte hva det er som ikke stemmer med kristendom. At "Nå er det du som har misforstått Bellicus, fordi...." Men dette skjer ikke, og dersom noen først snakker på en skikkelig måte, så er de bare villig til å ta hensyn til sin versjon av sannheten, selv å tenke seg at kristendommen hypotetisk er sannheten virker umulig. Så da understrekes jo bare det jeg siterte fra bibelen tidligere, at folk er brennmerket på samvittigheten når det gjelder kristendom.

Lenke til kommentar
Alle disse eksemplene er bare med på å forsterke den troen jeg allerede har.

 

Det er ikke et sunnhetstegn, hvis du tror det. Det viser bare at du ikke takler kritikk.

 

Men nå skal jeg legge fra meg personangrep og komme med ordentlig kritikk dersom du kan love å gi seriøse svar og ikke ro deg vekk. Greit?

Lenke til kommentar
Big bang er så godt som fakta.

 

Big Bang er den mest anerkjente teorien vi har. På det nivået, så kan man ikke si "så godt som fakta"

 

Så å si alle astronomer støtter teorien om at universet utvider seg. Det passer med alle observasjoner.

 

 

Jepp, men det er en lang vei fra observasjon av hvordan universet utvikler seg til å hevde at bigbang er så godt som fakta. Det er mye som støtter teorien, men det er ikke "så godt som fakta".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er du hjernevaska?

 

Tenker du i svart-hvitt, Bellicus?

 

Bruk hjernen din som Gud har gitt deg.

 

Du tenker ikke, du lar andre tenke for deg. Hadde du tenkt selv, ville du ikke skrevet så mye dumt.

 

fant du ikke noen bedre jobb enn å spre dritt og propaganda på internett? o_o

 

han tror at han vet.. makes much sense

 

du snakker med gud? betyr det at du hører stemmer? er du frisk?

 

Det var faktisk veldig overaskende på en negativ måte å se deg tale som en hjernvaska predikant.

 

At andre har fortalt deg om jesus betyr dessverre at du har blitt et offer for hjernvasking.

 

Alle disse eksemplene er bare med på å forsterke den troen jeg allerede har. Hvis troen min hadde vært noe sludder så hadde heller folk vært sindig og saklig og forklart på en fornuftig måte hva det er som ikke stemmer med kristendom. At "Nå er det du som har misforstått Bellicus, fordi...." Men dette skjer ikke, og dersom noen først snakker på en skikkelig måte, så er de bare villig til å ta hensyn til sin versjon av sannheten, selv å tenke seg at kristendommen hypotetisk er sannheten virker umulig. Så da understrekes jo bare det jeg siterte fra bibelen tidligere, at folk er brennmerket på samvittigheten når det gjelder kristendom.

 

Det var et ulekkert knippe med personangrep. Ganske forunderlig det hele ...!?

 

Hva i alle dager er det som trigges så voldsomt når ordet "Gud" nevnes?

 

 

Edit: Kan være at klokken er for lite!?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Bellicus, hva hvis jeg faktisk ville ønske å komme til himmelen, da? Hvorfor setter du likhetstegn mellom å ikke tro på gud og å ikke ønske å leve videre i en perfekt verden etter døden?

 

Bellicus, er du stortsett enig med IDF i denne tråden?

 

Bellicus, hvorfor ønsker du ikke å vinne i lotto?

Lenke til kommentar
Alle disse eksemplene er bare med på å forsterke den troen jeg allerede har. Hvis troen min hadde vært noe sludder så hadde heller folk vært sindig og saklig og forklart på en fornuftig måte hva det er som ikke stemmer med kristendom. At "Nå er det du som har misforstått Bellicus, fordi...." Men dette skjer ikke, og dersom noen først snakker på en skikkelig måte, så er de bare villig til å ta hensyn til sin versjon av sannheten, selv å tenke seg at kristendommen hypotetisk er sannheten virker umulig. Så da understrekes jo bare det jeg siterte fra bibelen tidligere, at folk er brennmerket på samvittigheten når det gjelder kristendom.

 

The bigger the truth is, the more offensive it will be.

 

Vel hvis det får deg til å styrke troen din må den være ganske så svak allerede. Det er masse kloke svar som har blitt skrevet oppigjennom de knappe 27 sidene.. Du derimot har ignorert mesteparten og forsetter å tro på noe som hverken du, jeg eller noen mennesker kan bevise..

 

Vi skal ikke mange hundre år tilbake før kristne henrettet vitenskapsmenn som mente at jorden var rundt. Heldigvis fikk vi skytet opp raketter som tok bilder av jorden og beviste at dem hadde rett.. Mener du også at jorden er flat eller er du enig med vitenskapen som beviste at jorden er rundt?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og folk hevder at det er fordi religiøse ikke klarer å svare på rasjonelle logiske spørsmål at de blir jaget vekk fra dette forumet :p

 

Ja, jeg har selv postet endel snodige meninger, men aldri høstet en slik shitstorm ever.

 

:D

 

Bellicus, kjenner du til signaturen min?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Jepp, men det er en lang vei fra observasjon av hvordan universet utvikler seg til å hevde at bigbang er så godt som fakta. Det er mye som støtter teorien, men det er ikke "så godt som fakta".

 

Det er nok det. Jeg har snakket med flere astronomer, og de sier at det ikke er rom for tvil rundt kjernen av teorien, selv om det er smådetaljer som ikke har kommet på plass ennå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jepp, men det er en lang vei fra observasjon av hvordan universet utvikler seg til å hevde at bigbang er så godt som fakta. Det er mye som støtter teorien, men det er ikke "så godt som fakta".

 

Det er nok det. Jeg har snakket med flere astronomer, og de sier at det ikke er rom for tvil rundt kjernen av teorien, selv om det er smådetaljer som ikke har kommet på plass ennå.

 

Sa du teori?

Lenke til kommentar
Jepp, men det er en lang vei fra observasjon av hvordan universet utvikler seg til å hevde at bigbang er så godt som fakta. Det er mye som støtter teorien, men det er ikke "så godt som fakta".

 

Det er nok det. Jeg har snakket med flere astronomer, og de sier at det ikke er rom for tvil rundt kjernen av teorien, selv om det er smådetaljer som ikke har kommet på plass ennå.

 

Annenhåndsinformasjon er alltid best, joda. Jeg har sett Stephen Hawking argumentere for den og det er den beste og mest anerkjente teorien vi har. Men "så godt som fakta" er ikke ord man bruker som slike teorier.

Lenke til kommentar
Ja. Slutt å trolle.

 

"så godt som fakta" er ikke ord man bruker som slike teorier.

 

Hva vil du si om evolusjonsteorien?

 

In the words of Mr. Stephen Hawking:

 

 

According to Stephen Hawking in A Brief History of Time, "a theory is a good theory if it satisfies two requirements: It must accurately describe a large class of observations on the basis of a model which contains only a few arbitrary elements, and it must make definite predictions about the results of future observations". He goes on to state, "any physical theory is always provisional, in the sense that it is only a hypothesis; you can never prove it. No matter how many times the results of experiments agree with some theory, you can never be sure that the next time the result will not contradict the theory. On the other hand, you can disprove a theory by finding even a single observation which disagrees with the predictions of the theory".

 

 

Og det jeg vil is om evolusjonsteorien, er at det er den mest anerkjente teorien og i all forstand er det den mest plausible teorien til hvordan liv har utviklet seg. Men fakta:

 

"Just as in philosophy, the scientific concept of fact is central to fundamental questions regarding the nature, methods, scope and validity of scientific reasoning.

 

In the most basic sense, a scientific fact is an objective and verifiable observation; in contrast with a hypothesis or theory, which is intended to explain or interpret facts.[19]"

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Rampage. Enda Big Bang er den mest sannsynelig teorien vi har om universets skapelse, betyr det likevel ikke at det er fakta. :)

 

Fakta er noe man har bevist.

 

Jorden er rundt = Fakta

Solen er en stjerne = Fakta

 

For 600 år siden kunne man ikke si det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...