Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, et godt poeng, men så var det heller ikke bare en "uggen følelse" som overbeviste meg. Det var også det at når andre fortalte om Jesus, så merket jeg en slags åndelig tilstedeværelse av dette. Jeg merket en kraft som eksisterte uavhengig av mine "uggne følelser" og som bekreftet ordene til de som snakket. Og jeg selv som hadde vært innom det meste av religion på forhånd syntes dette var veldig rart. Og det som er rart er jo at jeg ikke har følt en lignende åndelig kraft i forbindelse med noe annet, uansett om jeg var like overbevist da om at det ikke fantes noe Gud og Jesus. Jeg har følt mytiske fenomener i forbindelse med meditasjon og ulike trance-teknikker, men i disse tilfellene har det vært tilstander som jeg har kunnet kontrollere selv, men i forbindelse med Guds ord så var det altså en åndelig kraft som jeg selv ikke følte at jeg kunne rå med.

 

Bruk avsnitt!

 

Åndelig tilstedeværelse! Å, herregud, kan du ingenting om psykologi? Jeg får en åndelig følelse av å høre på visse typer musikk. Selv om teksten hadde handlet om julenissen, ville jeg ikke trodd at han eksisterer! Skjønn det, a!

 

Åndelige følelser kan forklares av vitenskapen. De er ikke bevis for noe åndelig vesen.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at Gud eksisterer?

 

Blir du aldri usikker på om Gud virkelig eksistrer?

 

Jeg vet ikke, jeg tror, jeg stoler på at hjertet mitt forteller meg den rette veien å gå. Jeg føler ingen konflikt inni meg når jeg sier at "Gud eksisterer, Gud er sannheten". Jeg føler derimot en konflikt inni meg hvis jeg sier det motsatte, og dette følte jeg også da jeg var overbevist om det motsatte. Så da stoler jeg på at Gud er noe som fungerer i samsvar med mitt indre.

Direkte oversatt, du føler enn uggen følelse når du tenker at Gud ikke eksisterer, men du føler ikke denne følelsen hvis du sier det motsatte. Det er en selvfølgelighet at du vil føle en uggen følelse når du tenker på at du kan ta feil. Det gjør jeg også, men det hindrer meg ikke å bytte mening om det er ingen logiske argumenter for det jeg sier.

 

Grunnen til at du fikk den samme uggne følelsen før var fordi at du hadde ikke lyst til å tenk at du er her uten grunn. Det er også en naturlig følelse. Det jeg ikke forstår er hvorfor du velger å la magefølelsen bestemme istednfor logikken. Hvordan klan du være så sikker når det eneste "beviset" du har for at Gud eksisterer er at du fikk en uggen følelse når du tenkte på at det ikke eksiterer noen grunn for at du er her. Når du vet at hjernens følelsesanser kan lett lure deg, tør du virkelig å stole på dem istedenfor logikken som er mye mer sikkert.

 

Ja, et godt poeng, men så var det heller ikke bare en "uggen følelse" som overbeviste meg. Det var også det at når andre fortalte om Jesus, så merket jeg en slags åndelig tilstedeværelse av dette. Jeg merket en kraft som eksisterte uavhengig av mine "uggne følelser" og som bekreftet ordene til de som snakket. Og jeg selv som hadde vært innom det meste av religion på forhånd syntes dette var veldig rart. Og det som er rart er jo at jeg ikke har følt en lignende åndelig kraft i forbindelse med noe annet, uansett om jeg var like overbevist da om at det ikke fantes noe Gud og Jesus. Jeg har følt mytiske fenomener i forbindelse med meditasjon og ulike trance-teknikker, men i disse tilfellene har det vært tilstander som jeg har kunnet kontrollere selv, men i forbindelse med Guds ord så var det altså en åndelig kraft som jeg selv ikke følte at jeg kunne rå med.

 

Det du føler har bare vært en illusjon av noe du ønsker å søke. Det finnes heller ingen beviser for at sjeler eller ånder eksisterer og hadde det eksistert hadde vitenskapsmenn bevist det for lenge siden. At andre har fortalt deg om jesus betyr dessverre at du har blitt et offer for hjernvasking.

 

Se på scientologistene som tror på Xenu, en skapning som levde for 75 millioner år siden og utryddet planeter. Idiotisk sier du, men likevel tror du på noe som er enda mer usannsynelig.

 

Se på signaturen min, kunne ikke ha sagt det bedre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
For lenge lenge sidan eksploderte ein liten ball, kanskje mindre enn ein fotball.

All engergien og massen var lagra inne i ballen og var slengt ut i universe.

 

Feil, Big Bang var en ekspansjon av universet ikke en eksplosjon av en liten ball i universet.

 

Det er det mange seie, men det var ikkje poenget mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, et godt poeng, men så var det heller ikke bare en "uggen følelse" som overbeviste meg. Det var også det at når andre fortalte om Jesus, så merket jeg en slags åndelig tilstedeværelse av dette. Jeg merket en kraft som eksisterte uavhengig av mine "uggne følelser" og som bekreftet ordene til de som snakket. Og jeg selv som hadde vært innom det meste av religion på forhånd syntes dette var veldig rart. Og det som er rart er jo at jeg ikke har følt en lignende åndelig kraft i forbindelse med noe annet, uansett om jeg var like overbevist da om at det ikke fantes noe Gud og Jesus. Jeg har følt mytiske fenomener i forbindelse med meditasjon og ulike trance-teknikker, men i disse tilfellene har det vært tilstander som jeg har kunnet kontrollere selv, men i forbindelse med Guds ord så var det altså en åndelig kraft som jeg selv ikke følte at jeg kunne rå med.

 

Bruk avsnitt!

 

Åndelig tilstedeværelse! Å, herregud, kan du ingenting om psykologi? Jeg får en åndelig følelse av å høre på visse typer musikk. Selv om teksten hadde handlet om julenissen, ville jeg ikke trodd at han eksisterer! Skjønn det, a!

 

Åndelige følelser kan forklares av vitenskapen. De er ikke bevis for noe åndelig vesen.

 

 

Han snakket om åndelig tilstedeværelse, ikke en åndelig følelse.

Lenke til kommentar
Det du føler har bare vært en illusjon av noe du ønsker å søke.

 

Nei, aboslutt ikke. Jeg selv sånn som jeg var før jeg begynte tro hadde helle foretrukket at det ikke fantes noe kristendom. Jeg hatet kristendom og kristne virket på meg som noen forskrudde særinger. Hele kristendommen virket helt tåpelig, og denne Jesus som var spikret på et kors skulle liksom være en slags frelser, dette virket latterlig for meg.

 

Det finnes heller ingen beviser for at sjeler eller ånder eksisterer og hadde det eksistert hadde vitenskapsmenn bevist det for lenge siden. At andre har fortalt deg om jesus betyr dessverre at du har blitt et offer for hjernvasking.

 

Det virker jo like mye som du har blitt offer for hjernevasking. Hva er det du har blitt fortalt opp gjennom livet ditt, er det ikke nettop det du forteller om? At det er vitenskapsmenn som fortelle sannheten og de religiøse bare forteller sludder, dette er jo en like meningsløs påstand som alt annet når vi snakker om evighet og liv etter døden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Når det gjeld av univers kresjar og går i sammen til eit univers er jo det heilt umulegt.

Viss du tenke deg at du har ein ball som spinne og slenge i frå seg masse rare ting, skal jo det alldri treffe kvarandre.....

Dei blir jo sendt i eit vist mønster og lik fart(ikkje luftmotstand i verdensrommet, altså energien forsvinne ikkje. Då må altså den snurrande tingen endå finnast ein plass.).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Til flueprat:

Det skal jeg ikke uttale meg om, fordi jeg mener ordet eller heller begrepet "fornuft" misbrukes litt for ofte.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Men denne tråden handler vel egentlig om dette forfallet som IDF og andre mener skjer med samfunnet vårt? Det har vel egentlig blitt noe helt annet nå? Eller er dette relevant til temaet?

 

Jeg bare påstod at Gud er rettferdig, det var da hele dette spetakkelet begynte ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men denne tråden handler vel egentlig om dette forfallet som IDF og andre mener skjer med samfunnet vårt? Det har vel egentlig blitt noe helt annet nå? Eller er dette relevant til temaet?

 

Bekymrer meg ikke hvis tråden tar en annen retning enn den som trådstarter initierte. Man får heller bare ta all moro man kan få. :thumbup:

 

I verste fall kan man jo bli litt mere opplyst, vet du!

Lenke til kommentar
Når det gjeld av univers kresjar og går i sammen til eit univers er jo det heilt umulegt.

Viss du tenke deg at du har ein ball som spinne og slenge i frå seg masse rare ting, skal jo det alldri treffe kvarandre.....

Dei blir jo sendt i eit vist mønster og lik fart(ikkje luftmotstand i verdensrommet, altså energien forsvinne ikkje. Då må altså den snurrande tingen endå finnast ein plass.).

 

Skjønner ikke hvor du vil...Prøver du å motbevise big bang-teorien?

 

Jeg bare påstod at Gud er rettferdig, det var da hele dette spetakkelet begynte ;)

 

Hva er din definisjon på rettferdighet? Tydeligvis ikke den samme som min.

Lenke til kommentar
Det du føler har bare vært en illusjon av noe du ønsker å søke.

 

Nei, aboslutt ikke. Jeg selv sånn som jeg var før jeg begynte tro hadde helle foretrukket at det ikke fantes noe kristendom. Jeg hatet kristendom og kristne virket på meg som noen forskrudde særinger. Hele kristendommen virket helt tåpelig, og denne Jesus som var spikret på et kors skulle liksom være en slags frelser, dette virket latterlig for meg.

 

Det er din fornuftige side som prøver å nå frem til deg, synd at den overtroiske har tatt over.

 

Det virker jo like mye som du har blitt offer for hjernevasking. Hva er det du har blitt fortalt opp gjennom livet ditt, er det ikke nettop det du forteller om? At det er vitenskapsmenn som fortelle sannheten og de religiøse bare forteller sludder, dette er jo en like meningsløs påstand som alt annet når vi snakker om evighet og liv etter døden.

 

Vitenskap er den eneste veien å gå for å oppnå svar på de store spørsmålene menneskene har. Å fanatisk følge en eldgammel bok skrevet av mennesker for 2000 år siden er det samme som å dømme noen uten beviser. Det flotte med oss ateister er at vi vil ha beviser før vi kan tro på noen form for religion. Hadde jesus flydd ned fra himmelen synelig for alle og frelset spedalske mens han gjorde om vann til vin, hadde jeg vært den første som konverterte til kristendommen. Dessverre er dette noe som er høyst usannsynelig, så jeg vil fortsette å være ateist til mine siste dager.

 

Jeg har heller aldri blitt hjernvasket av noen individer og mine svar har jeg søkt selv og kommet frem til at det mest fornuftige er å følge med på menneskelig vitenskap og teknologi, som har gjort oss så avanserte som vi er idag. Hvordan tror du vi kan kommunisere med hverandre på denne måten egentlig, guds makt?

 

Jeg bryr meg absolutt ikke noe om hvis jeg ikke får svar på hvorfor vi er her, hva underviset er eller hva som er meningen med livet. Å blindt gå etter etter et eldgammelt menneskeskapt fenomen vil aldri gi oss disse svarene. For 600 år siden hadde du trodd at det fantes utallige galakser rundt oss som er større en vår?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vel, når trådstarter setter Gud som universal moral. Så må man vel diskutere guds eksistens. Ganske sentralt når det er symbolet IDF bruker som universal moral.

 

Ja, det ville vært litt enklere hvis det var snakk om moralen til "Folk og røverne i Kardemomme by". De er liksom litt mere håndfaste.  :innocent:

 

Moral er moral, og det hører til vårt ansvarsområde. Så får gudene heller klaske litt golf i mellomtiden.

 

Tror jeg henter litt popcorn nå ... :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Når det gjeld av univers kresjar og går i sammen til eit univers er jo det heilt umulegt.

Viss du tenke deg at du har ein ball som spinne og slenge i frå seg masse rare ting, skal jo det alldri treffe kvarandre.....

Dei blir jo sendt i eit vist mønster og lik fart(ikkje luftmotstand i verdensrommet, altså energien forsvinne ikkje. Då må altså den snurrande tingen endå finnast ein plass.).

 

Skjønner ikke hvor du vil...Prøver du å motbevise big bang-teorien?

 

Fordi du refererte til den på sist side.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Når det gjeld av univers kresjar og går i sammen til eit univers er jo det heilt umulegt.

Viss du tenke deg at du har ein ball som spinne og slenge i frå seg masse rare ting, skal jo det alldri treffe kvarandre.....

Dei blir jo sendt i eit vist mønster og lik fart(ikkje luftmotstand i verdensrommet, altså energien forsvinne ikkje. Då må altså den snurrande tingen endå finnast ein plass.).

 

Skjønner ikke hvor du vil...Prøver du å motbevise big bang-teorien?

 

Fordi du refererte til den på sist side.

 

Og du forklarer den omtrent på samme måte som en person som skal forklare hvordan en motor fungerer:

 

"Du slenger på bensin, og så funker den liksom, og så går bilen din eller whatever framover".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...