Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Det er et sykdomstegn at denne tråden har kommet opp i 19 sider. :) Ignorer tullingen, det er for hans eget beste.

 

Ja ignorer tullingen, du har din fulle rett til det. Så kom igjen nå operg, ignorer.

 

...men siden du min gode venn kan uttale deg slik, så betyr jo det at du har lest gjennom tråden, fordi man uttaler vel seg ikke om noe en ikke vet noe om, gjør man vel?

 

Men hvorfor leste du gjennom "19 sider" når det er "19 sider" med sykdom og elendighet som man må ignorere ifølge dine ord. Du skulle jo bare ha ignorert det.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er et sykdomstegn at denne tråden har kommet opp i 19 sider. :) Ignorer tullingen, det er for hans eget beste.

 

Ja ignorer tullingen, du har din fulle rett til det. Så kom igjen nå operg, ignorer.

...men siden du min gode venn kan uttale deg slik, så betyr jo det at har lest gjennom tråden, fordi man uttaler vel seg ikke om noe en ikke vet noe om, gjør man vel?

Jeg har lest gjennom tråden din og derfor burde jeg ha muligheten til å uttale meg.

 

Kan du forklare hvorfor gud ikke heler amputerte?

Lenke til kommentar
Det er jo nettopp derfor de ikke lar seg kombinere! Hvorfor skulle Gud ombestemme seg og lage nye, mer moralske regler? Det hele er bare latterlig.

 

Det hele er latterlig for deg, men ikke for Gud. Kan være en ide at du sitter deg litt mer inn i ting, før du uttaler deg.

Du som ikke er negativ til at samfunnet forander regler og moral etc, bør heller ikke være negativ til at Gud forander "spilleregler". Men det som er så trist, er at samfunnet idag forandrer dem ofte veldig galt, henviser til hoved innlegget.

 

En allmektig og god gud som designer uperfekte mennesker og skylder på dem for sine egne feil! Man trenger ikke være mensa-medlem for å skjønne at noe ikke henger på greip her :whistle:

 

Og angående moral i forandring: Jeg tror du har glemt den guddommelige planen! Hvis Gud vil at noe skal skje, klarer han å få det til. Hallo, det er Gud vi snakker om her! Allmektige Gud. Tilsvarende, hvis det er noe han ønsker å unngå, klarer han det. Bare slapp av å la Guds vilje skje, du.

Endret av flueprat
Lenke til kommentar
Oj, ble du sint nå? Du likte tydeligvis ikke at "ateistene" kalte sodomo gomora for oppspinn og eventyr, ja og at det tok feil gitt. Det var visst ikke eventyr for det...hm merkelig...selv om det hade bannet så høyt på det at naboen trodde den siste time var kommet.

 

Vel hør her hør min venn.

Søk herren så skal han åpne dine øyner, mot verdens løgner og bedrag.

At enkelte kaller denne landsbyen for oppspinn og eventyr er opp til dem. De fleste av oss har vendt seg til at det meste som står i Bibelen er oppspinn.

 

Jeg aner ikke om denne landsbyen er funnet eller ikke, om det er hold i det du sier. Det hadde jeg i så fall måttet sjekke med eventuelle resultater av arkeologiske funn som er å finne på nettet. Men la oss si at denne landsbyen eksisterer. Hva betyr det, fra eller til? Jerusalem er ikke eventyr. Jerusalem er en høyst virkelig by. Den blir også omtalt i Bibelen, så vidt jeg vet. Det betyr ingenting fra eller til for Bibelen sin del; det er utvilsomt mange historisk (mer eller mindre) korrekte geografiske steder omtalt i denne boken. Det er også mange andre fiksjonelle verk som er inspirert av virkelige steder og hendelser, men det gjør ikke historien noe mer virkelig. Derfor er dette ikke et gyldig argument. Det jeg lurer på er om du har noen ordentlige argument å komme med, eller om du bare troller. :)

Lenke til kommentar

Fordi sodoma Gomora er faktisk funnet dere, selv om dere blå nekter for arkeologenes beviser og funn, det er omtrent like dumt som å blå nekte i fremtiden for at Bergen fantes når fremtidens arkeologer finner ruinene, ja om ikke dummere:

 

http://www.bibleplus.org/discoveries/sodomfound.htm

 

Eller like dumt som å blånekte for nøyaktigheten til C-14-dateringsmetoden og evolusjonsteorien?

 

bibleplus.org, haha. Gi oss en vitenskapelig kilde, ikke noe som er motivert av religion.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er et sykdomstegn at denne tråden har kommet opp i 19 sider. :) Ignorer tullingen, det er for hans eget beste.

 

Ja ignorer tullingen, du har din fulle rett til det. Så kom igjen nå operg, ignorer.

...men siden du min gode venn kan uttale deg slik, så betyr jo det at har lest gjennom tråden, fordi man uttaler vel seg ikke om noe en ikke vet noe om, gjør man vel?

Jeg har lest gjennom tråden din og derfor burde jeg ha muligheten til å uttale meg.

 

Kan du forklare hvorfor gud ikke heler amputerte?

 

 

Sikkert fordi dusten ikke var pefreksrte. :love:

Lenke til kommentar
Ser det er flere her som nekter for sodoma og gomoras eksistens, med å kalle det myte, eventyr og "oppspinn".

www.bibleplus.org/discoveries/sodomfound.htm

Hehe, jeg er redd det er litt for tynt å linke til bibelen og lignende når du søker å bevise sodomi og go'morra. Jeg kan med letthet gi linker til sider som beviser at holocaust aldri fant sted. Linker med like stor troverdighet som "bibelpluss".

Men det er likevel faktum at mytene om de nevnte steder ikke har noen relevans for våre nordiske forhold. Dette er myter beregnet på jødene. På samme vis er historien om Utgardsloke ikke beregnet på midtøsten.

Lenke til kommentar

Alle ver jo at alt egentlig er Jesus og sånt. Egentlig så burde alle utsagn vurderes opp mot hvor Jesus de er. F.eks så vil jeg si at den kristne pedo-/pulesekten som nylig ble "avdekket" er ca. 10.0 Jesus. Sånne homogreier er ganske ille, så det havner vel på sånn ca. -3.4 Jesus. Gode, hjemmelagde bibelsitater dratt rett ut av rasshullet er ganske bra, eller 4.5 Jesus. Alle vet jo at skilsmisse er masse islam, kommunisme, terrorisme og ateisme - mikset sammen på en måte. Det er derfor -2.0 Jesus.

 

[sjøltenking havner helt nede på -10.0 Jesus]

Lenke til kommentar
pefreksrte??? Hva i all verden skal det bety? Det gir 0 treff på google.

 

Hm... det ser ut som han kan banne også https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=946553&hl=

 

Nei altså, hahah, nå kan jeg annet enn å le. Hva er det du sier...sa han virkelig perfeksrte? Har PencilCase uttalt noe slikt?...næ det v`akke bra! Det må en jo hærse å sjikanere med.

 

Det er jo alltid noen som ser fliser i andres øyner, men ser ikke spjelken i sitt eget øye.

 

Banning fru.blom, kanskje det, kanskje det, ikke bra, ikke bra, men det er bra at en kan forbedre seg. Siden du åpenbart følte deg støtt av det, så skal jeg vurdere mine ord neste gang, i enkelte tilfeller kommer det også ann på øyet som ser. Da verbal utrykkene er forskellig.

 

Uansett, en må lære seg å skille mellom person og sak! Så derfor her godeste Camlon, har du flere synspunkter på topic saken som angår vårt samfunn i forfall?....eller er spjelken så stor at du ikke ser noe som helst!

Endret av IDF
Lenke til kommentar
pefreksrte??? Hva i all verden skal det bety? Det gir 0 treff på google.

 

Hm... det ser ut som han kan banne også https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=946553&hl=

 

Nei altså, hahah, nå kan jeg annet enn å le. Hva er det du sier...sa han virkelig perfeksrte? Har PencilCase uttalt noe slikt?...næ det v`akke bra! Det må en jo hærse å sjikanere med.

 

Det er jo alltid noen som ser fliser i andres øyner, men ser ikke spjelken i sitt eget øye.

 

Banning fru.blom, kanskje det, kanskje det, ikke bra, ikke bra, men det er bra at en kan forbedre seg. Siden du åpenbart følte deg støtt av det, så skal jeg vurdere mine ord neste gang, men uansett i enkelte tilfeller kommer det ann på øyet som ser. Da verbal utrykkene er forskellig.

 

Uansett, en må lære seg å skille mellom person og sak! Så derfor her godeste Camlon, har du flere synspunkter på topic saken som angår vårt samfunn i forfall?....eller er spjelken så stor at du ikke ser noe som helst!

Du glemt å svare på det viktigste spørsmålet. Hvorfor heler ikke Gud amputerte?

Uthever det for deg sånn at du legger merke til det siden dette er fjerde gang det har blitt nevnt uten at du har svart på det. Han skrev til meg og jeg forsto det ikke og jeg lurte på hva han virkelig mente, det er ikke sjikane.

 

Når du kommer her og sier at vi skal tro på din Gud og så er du i tillegg en dårlig kristen selv. En hykler er du siden du sier at homofile er avskum og at det er ille med liberalisering av samfunnet, men banning gjør du, noe som er langt verre enn å være homofil, å skille seg, etc. Hvorfor i all verden skal vi høre på deg da? Du burde gå nå å be til Gud om forgivelse før du havner i helvete og prøv å leve et bedre liv.

 

Jeg ser ikke noe samfunn i forfall, fordi den neste grunnen til at du mener det er fordi at vi går vekk fra de kristne verdiene. Jeg er buddist og ser dermed ikke et samfunn i forfall.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Hvorfor heler ikke Gud amputerte?

 

Har spurt religiøse om dette mange ganger. Standardsvarere er:

 

"Gud har en mening med alt. Det er ikke alltid lett for oss å se meningen med det onde."

"Gud vet, ikke jeg"

"Han kan nok, men han ønsker å lære ofrene noe"

"Det er en filledetalj i den store sammenhengen"

"Han må ha levd et svært syndig liv for å fortjene noe slikt"

Lenke til kommentar
Hvorfor heler ikke Gud amputerte?

 

Har spurt religiøse om dette mange ganger. Standardsvarere er:

 

"Gud har en mening med alt. Det er ikke alltid lett for oss å se meningen med det onde."

"Gud vet, ikke jeg"

"Han kan nok, men han ønsker å lære ofrene noe"

"Det er en filledetalj i den store sammenhengen"

"Han må ha levd et svært syndig liv for å fortjene noe slikt"

All svarene er jo helt latterlige.

3. Hva i all verden skal han lære folk som mistet den som små barn.

4. Det er det ihvertfall ikke, siden det er ganske mange som har mistet benet sitt og at det eksisterer ingen dokumntert tilfeller hvor Gud har latt benet vokse ut igjen, men det eksisterer millioner av tilfeller hvor han har fjrnt kreft. Hvorfor i all verden skull han forskjellsbhandl slik.

5. Åja, all barna som mistet benet sitt når de var et år har lvd t syndig liv.

1-2: Her sier de bare at du ikke vet, men burde de ikke klare å forklare din egen relgion.

 

Derimot gir det fullstendig mening om man bare sir at Gud ikke eksisterer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Ja, jødene tror jo ikke på NT. Kristne har både GT og NT. Etter min mening er dette en umulig kombinasjon.

 

Selsvagt er det ikke umulig. NT bare bekrefter GT. Og visst du ikke har fått det med deg, så opphevet Guds sønn det gamle lovene i GT. Profetiene i GT blir oppfylt i NT, og videre til den dag idag.

Kan bl.a minne om samfunnets utvikling som både GT og NT beskriver utmerket og tidfestet. Bl.a beskriver både NT og GT det råttne samfunnet i verden som skal utvikle seg i endetiden med en helt skjev moral. Endentiden er nær når Israel får igjen sitt land står det (skjedde i 1948), og jøder fra hele verden skal vende hjem på "ørnevinger"...ja er det ikke merkelig gitt, at det ikke kunne skrive Boeing 747 på den tiden...men profetene brukte ordet "ørnevinger" som beskrivelse på fly.

 

Nei, det gjorde han vitterlig ikke:

 

http://www.biblegateway.com/passage/?searc...&version=5;

 

17I må ikke tro at jeg er kommet for å opheve loven eller profetene; jeg er ikke kommet for å opheve, men for å opfylle.

 

18For sannelig sier jeg eder: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste tøddel forgå av loven, før det er skjedd alt sammen.

 

19Derfor, den som bryter et eneste av disse minste bud og lærer menneskene således, han skal kalles den minste i himlenes rike; men den som holder dem og lærer andre dem, han skal kalles stor i himlenes rike.

Lenke til kommentar
stod faktisk noen ord om det i siste illustrert vitenskap.

bibelen sier at man blir eldre av å be mye, mens prester som ber mer enn noe annet, lever ikke lengre.

 

Da sier jeg som de kristne: "Hvordan vet du hvor gamle de ville blitt om de IKKE hadde bedt?"

 

Religiøse og logikk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den allmenne moralen i samfunnet forsvinner raskere enn noen gang, roten i samfunnet går i oppløsning. Det er ikke engang noe spørsmål, fordi det er helt åpentlyst at vårt samfunn kjører den strake motorvei (uten fartsgrene) mot stupet.

 

En professor i Englands på slutten av 1800 tallet sa det samme, han regnet ut at om 100 år ville London være under 2 m hestemøkk hvis alle faktorer utviklet seg lineært.

 

Noe har selvsagt blitt betre i vårt samfunn, enn hva det var tidligere. Men selve kjernen og moralen i samfunnet forsvinner sykt raskt, og det kan umulig gå mange år før vi nærmer oss tilstanden som hærsket over byene Sodoma og Gomora, det var to byer som gikk til grunne pga all umoral og hedenskap.

 

Forfallet tok til da noen spiste av eplet og har vel aksellerert siden? En liten topp med kirken og kongen som de mektigste i ondskapens akse i middelalderen, siden er det vel blitt litt bedre eller? Snakker du forresten om forfallet i Papa Ny Guinea eller et annet sted? Forfall er et relativt begrep bundet til tid og rom. Kanskje forfallet langt inne i Kalahariørken? Eller dreier din verden seg om det som skjer rundt skagerrak og bottenviken.

 

Dyresex er lovlig i Norge - ja, gidder ikke utdype det noe mer! Det er sykt, det ville vært totalt uakseptabelt og umoralskt for ikke lenge siden.[/color
]

 

Jeg banner på at dyresex ikke er mer utbredt på bygda i Norge i dag enn for feks 50 år siden, banner du imot?

 

Homofilt partnerskap er på full fart inn i samfunnet - noe som aldri burde blitt akseptert og er svært umoralskt mot naturen!. Det at en har legning for noe betyr ikke at en skal leve det ut

 

Naturen? Jeg trodde du konsentrerte deg om det religiøse, ikke natur. Forresten så er ca 10% homofile utbredt blandt pattedyr generelt. Jeg er usikker på om disse finner hverandre og lever ut sin homofili dog. Jeg klarer med beste vilje ikke å se at det er umoralskt så lenge de ikke utøver det på noen ufrivillige?

 

Det er krone eller mynt om ektepar skiller seg - eksisterte ikke tidligere, det var en stor skam. Mann kvinne og barn er selve kjernen i ett samfunn. Det er totalt syke og ville tilstander idag! Der "alt" er lov, dermed blir det ett villt kaos. I dagens samfunn må ektepar/samboere si "mine barn" "våre barn" og "dine barn". Svært uheldig, den gode trygge kjernen i samfunnet brister. Våre barn, som er vår neste generasjon har overhodet ikke godt av det, det blir alvorlig skadet av slikt samfunnet har blitt, og det lærer totalt feile ting. Det ville vært totalt umoralskt og uakseptabelt for kun få år tilbake.

 

Mine, og kanskje dine(?) foreldre giftet seg fordi de var gravid og ikke hadde noe valg, i dag skiller de seg hvis de ikke passer sammen, jammen bra.

 

Samboere, ja det vrimler av dem - det ville vert totalt uakseptabelt og umoralsk en kort tid tilbake. Siden det lever som om det var gifte, uten å være gifte. Husk at det å gifte seg faktisk har vert kjernen i samfunnet.

 

Samfunnet i Papa Ny Guinea eller vårt? Hvem bryr seg om hva noen få nordmenn gjør i den store sammenhengen? Går vi forresten lenger tilbake og til andre kulturer så har det vel vært flerkoneri etc? Mener du at alle andre kulturer og religioner er dømt til helvete og at den Norske kjernefamilien på 50 tallet og luthersk kristendom er det opphøyde og veien til paradis?

 

Vi lever i en tid der snart alt er lov, der det gale er rett og der det rette er galt

 

Alt det du syns er rett syns jeg er galt, alt du syns er galt syns jeg er rett.

 

Er det ingen som er bekymret? Er det ingen som har øynene oppe og forstår at vi faktisk er på vei mot stupet, der samfunnet vil sitte tilbake med svært enorme mengder med smerte og tårer

 

Nei, ikke etter 2000 år lang sammenhengende sutring rundt disse tema

Lenke til kommentar
Hvorfor heler ikke Gud amputerte?

 

Har spurt religiøse om dette mange ganger. Standardsvarere er:

"Han kan nok, men han ønsker å lære ofrene noe"

"Han må ha levd et svært syndig liv for å fortjene noe slikt"

Jeg tror på Jesus, that`s it. Religiøs, nei kaller jeg meg det, nei. Jeg bare tror på Herren Jesus Kristus som min frelser. HALLELUJA. Det er det jeg er, en Herren Jesus Kristus mann, det er nok det for å bli frelst. HALLELUJA mine forum venner.

 

Mange raringer der ute alstå, som sier slike ting du påpekte der flueprat, ja alle er vi litt rare iblant...men å svare uten å tenke seg om er som regelt skivebom.

 

 

...fordi alle er vi store syndere, så visst det er slik det fungerer så skulle vi ikke hatt verken hender, føtter eller lemmer noen av oss....og hode for den sak skyld.

 

Hva har dette med ett samfunn i forfall å gjøre folkens? JO...nettopp...ingenting.

 

Så kom igjen nå, har dere ikke flere synspunkter på vårt samfunn som er i forfall? Der en satans moral har blitt akseptert, og som har det eneste mål å føre oss til helvetes ild! Er "helvetes ild" ett bilde på at fortapelsen ikke er gode greier? Ja det er det sannelig. Fordi Gud skal skille det onde og gode engang for alltid, ja det skal han, slik er det bare...

 

og vil du min kjære forum venn gå til helvete, fordi du følger ett samfunn i ett satans forfall? Der alt som før var galt og synd nå har blitt rett og normalt. Hør, ikke la satans hær forville deg til helvete. Ja hør her, du må søke Herren Jesus Kristus, min venn, søk han og bli frelst fra verdens løgn og bedrag.

 

Gud velsinge dere, ja i Herren Jesus Kristus navn.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...