Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men la meg nå gå litt bort fra religionsvrøvlet og se litt på dette samfunnet som tydeligvis går mot avgrunnen utfra IDFs første post:

 

Homofilt partnerskap er på full fart inn i samfunnet - noe som aldri burde blitt akseptert og er svært umoralskt mot naturen

 

Homofilt partnerskap har ingenting med natur å gjøre. Akkurat som ekteskap er det en formalitet fra samfunnets side og en symbolsk handling mellom mennesker som vil vise sin kjærlighet til hverandre.

 

Mann kvinne og barn er selve kjernen i ett samfunn

 

Familien er kjernen i et samfunn. Hvorvidt denne består av 1 mann, 1 kvinne og 2 barn eller en salig blanding av besteforeldre, stefedre og halvsøsken er irrelevant så lenge de som en enhet kan leve sammen og fungere.

 

Den allmenne moralen i samfunnet forsvinner raskere enn noen gang

 

Nei, den bare endrer seg.

Lenke til kommentar

Ved Odins ravner som jeg hater de kristne, deres arrogante holdninger og at de lever i den tro at de eier Norge og at det er de som er "typisk norsk". Mange historiske uriktigheter finner jeg i teksten. Her følger det jeg synes er galt utifra min historieoppfattning:

 

Den allmenne moralen i samfunnet forsvinner raskere enn noen gang, roten i samfunnet går i oppløsning. Det er ikke engang noe spørsmål, fordi det er helt åpentlyst at vårt samfunn kjører den strake motorvei (uten fartsgrene) mot stupet.

Vårt samfunn er på vei opp fra avgrunnen det stupte ned i da Håkon den gode, Olav Tryggvason og Olav den "Heilege" brakte skam på vårt folk.

...og det kan umulig gå mange år før vi nærmer oss tilstanden som hærsket over byene Sodoma og Gomora, det var to byer som gikk til grunne pga all umoral og hedenskap.

Dette er en jødisk myte, den har ingen relevans til Norge.

 

Dyresex er lovlig i Norge - ja, gidder ikke utdype det noe mer! Det er sykt, det ville vært totalt uakseptabelt og umoralskt for ikke lenge siden.[/color]

Det er ikke du som definerer den universale moral og det er ikke du som bestemmer hva som er akseptabelt. Hvem faen tror du du er som stiller deg så høyt over alle andre?

 

Homofilt partnerskap er på full fart inn i samfunnet - noe som aldri burde blitt akseptert og er svært umoralskt mot naturen!. Det at en har legning for noe betyr ikke at en skal leve det ut

Det betyr ikke at du har noe med det heller.

 

Det er krone eller mynt om ektepar skiller seg - eksisterte ikke tidligere, det var en stor skam. Mann kvinne og barn er selve kjernen i ett samfunn. Det er totalt syke og ville tilstander idag! Der "alt" er lov, dermed blir det ett villt kaos. I dagens samfunn må ektepar/samboere si "mine barn" "våre barn" og "dine barn". Svært uheldig, den gode trygge kjernen i samfunnet brister. Våre barn, som er vår neste generasjon har overhodet ikke godt av det, det blir alvorlig skadet av slikt samfunnet har blitt, og det lærer totalt feile ting. Det ville vært totalt umoralskt og uakseptabelt for kun få år tilbake.

Rettelse: Ekteskapsbrudd eksisterte tidligere. Vi hadde langt større rettigheter for kvinner og et mye friere syn på ekteskap før de kristne kom. La meg heller si det slik: Forbud mot å skille seg eksisterte ikke tidligere.

 

Grove vold skildringer, voldtekter, syk kriminalitet, ja ikke engang fantasien sitter grenser - alt dette kan en se på TV og DVD døgnet rundt. Helt for jævlig, det ville vert totalt umoralskt og uakseptabelt for en kort tid tilbake.

Slettes ikke. Vold har preget våre historier i all tid, og selv bibelen inneholder slike ting. Dessuten, liker du det ikke så se noe annet. Bare prøv deg å sette begrensninger på hva jeg skal like, utifra hva du synes er best. Jeg hater arrogansen din og måten du indirekte sier at du er så mye bedre enn alle andre.

 

Samboere, ja det vrimler av dem - det ville vert totalt uakseptabelt og umoralsk en kort tid tilbake. Siden det lever som om det var gifte, uten å være gifte. Husk at det å gifte seg faktisk har vert kjernen i samfunnet.

Det er ingen negative konsekvenser av at mennesker som er glad i hverandre lever i samboerskap. Problemet er at du vil innskrenke andres frihet til å leve sine liv. Det å knulle hverandre er kjernen i samfunnet, i og utenfor ekteskapet.

 

Vi lever i en tid der snart alt er lov, der det gale er rett og der det rette er galt

Vi lever i en tid da det ikke finnes noen universal moral, det finnes ingen regler som passer for alle.

 

Å være kristen i dag er ikke enkelt - norges størrste parti arbeider i kjent stil IMOT kristendommen, som om det representerte selve satan og øydeleggelsen. Og folk flest synest det fleste kristne er noen sytekopper, noen ekstreme fundamentalister. Vel, hva blir det neste? Å fjerne korset i flagget vi er så stolte av? Eller kanskje snu det opp ned? Det høres ikke mye moralskt ut, for det kristne landet Norge...

Hvem tror du at du er? "Det kristne landet Norge? Norge er hedensk! Vi har over ti tusen år med historie her til lands hvor mennesker har ofret til europeiske guder og levd livene sine uten hverken gud, bastardsønnen hans eller hans hellige hore. Ingen har innvitert de kristne til Norge. Hvis du ikke liker deg her kan du reise til Israel. Din gud har ingen makt her.

 

...eller skal vi kanskje si det satanistiske landet Norge

Du kan si hva du vil, men jeg ser bare galskap. Hva er galt med satanisme, og vet du overhode hva det er?

 

Er det ingen som er bekymret? Er det ingen som har øynene oppe og forstår at vi faktisk er på vei mot stupet, der samfunnet vil sitte tilbake med svært enorme mengder med smerte og tårer

Jeg er bekymret over at så mange kristne tror de var her først og at de tror de eier landet og at det er de som er kilden til rett og galt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Abigor. Enda jeg foretrekker Odin, Tor og Frøya over Satan. Men du snakker vel heller om den filosofiske Satanismen som et symbol på opprør mot kristendommen?

 

Jeg har en venn som er av den typen. Han dyrker ikke Satan som en entitet men heller mot Satanisme i form av Levay sin Church of Satan-Satanisme.

 

Derimot så har jeg ikke så mye til overs for dyrking av djevelen og andre fantasifigurer som kristendommen har skapt.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg Abigor. Enda jeg foretrekker Odin, Tor og Frøya over Satan. Men du snakker vel heller om den filosofiske Satanismen som et symbol på opprør mot kristendommen?

 

Jeg har en venn som er av den typen. Han dyrker ikke Satan som en entitet men heller mot Satanisme i form av Levay sin Church of Satan-Satanisme.

 

Derimot så har jeg ikke så mye til overs for dyrking av djevelen og andre fantasifigurer som kristendommen har skapt.

 

Joda det er riktig, fantasifigurer kan du forsåvidt få lov til å kalle bibelens karakterer, men om det faktisk er fantasi figurer kan du ikke slå fast, så at du ord rett slår det fast er meningsløst. Men å tro at det er fantasifigurer kan du gjøre.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Ja, jødene tror jo ikke på NT. Kristne har både GT og NT. Etter min mening er dette en umulig kombinasjon.

 

Selsvagt er det ikke umulig. NT bare bekrefter GT. Og visst du ikke har fått det med deg, så opphevet Guds sønn det gamle lovene i GT. Profetiene i GT blir oppfylt i NT, og videre til den dag idag.

Kan bl.a minne om samfunnets utvikling som både GT og NT beskriver utmerket og tidfestet. Bl.a beskriver både NT og GT det råttne samfunnet i verden som skal utvikle seg i endetiden med en helt skjev moral. Endentiden er nær når Israel får igjen sitt land står det (skjedde i 1948), og jøder fra hele verden skal vende hjem på "ørnevinger"...ja er det ikke merkelig gitt, at det ikke kunne skrive Boeing 747 på den tiden...men profetene brukte ordet "ørnevinger" som beskrivelse på fly.

Lenke til kommentar
Det er jo nettopp derfor de ikke lar seg kombinere! Hvorfor skulle Gud ombestemme seg og lage nye, mer moralske regler? Det hele er bare latterlig.

 

Det hele er latterlig for deg, men ikke for Gud. Kan være en ide at du sitter deg litt mer inn i ting, før du uttaler deg.

Du som ikke er negativ til at samfunnet forander regler og moral etc, bør heller ikke være negativ til at Gud forander "spilleregler". Men det som er så trist, er at samfunnet idag forandrer dem ofte veldig galt, henviser til hoved innlegget.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har aldri hørt om fly med ørnevinger, men jeg har hørt om selvoppfyllende profetier. Har du?

 

Jeg har! Hva vet du om slike?

Lenke til kommentar
Endentiden er nær når Israel får igjen sitt land står det (skjedde i 1948), og jøder fra hele verden skal vende hjem på "ørnevinger"...ja er det ikke merkelig gitt, at det ikke kunne skrive Boeing 747 på den tiden...men profetene brukte ordet "ørnevinger" som beskrivelse på fly.[/color]

 

Ville ikke satt min lit til de som hevder å ha tolket profetiene. 2Pet 1,20 "Men dere må framfor alt vite at en ikke kan tyde noe profetord i Skriften på egen hånd." Det med å tolke profetier er jo noe som jehovas vitner f.eks. er veldig flinke til, men som de ikke har bibelsk støtte for å drive med.

Lenke til kommentar

Ser det er flere her som nekter for sodoma og gomoras eksistens, med å kalle det myte, eventyr og "oppspinn".

 

Vel...hør her, dere" tomme" hoder som skriker ut at dere har rett uten engang å vite hva dere snakker om...eller rettere sagt til alle dere uvitende der ute.

 

Dere krenker verdens arkeologer på det groveste, med å si det ikke er bevis for Sodoma og Gomora. Dere kan selv reise ned til Israel og se med deres egne øyner.

 

Da sodomo gomora ligger helt åpenlyst til alle sitt syn. Arkeologene bekrefter at det har eksistert og har funnet det eld gamle byene der samfunnet forfallt og råttnet totalt i moral, det som var rett ble plutselig galt...og det som var galt ble omgjort til rett etter sammfunnets store jubel, akkuratt slik vi ser i vårt samfunn idag.

 

Riktig riktig, nå kribbler det i deres hender for å skrive i neste innlegg at jeg er en bløff maker og løgner.

 

...men ta det med ro, dere kan spare dere for slike beskyldninger.

 

Fordi sodoma Gomora er faktisk funnet dere, selv om dere blå nekter for arkeologenes beviser og funn, det er omtrent like dumt som å blå nekte i fremtiden for at Bergen fantes når fremtidens arkeologer finner ruinene, ja om ikke dummere:

 

http://www.bibleplus.org/discoveries/sodomfound.htm

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Hva med alle andre vitenskapelige funn som ikke støtter og ofte direkte motsier det som står i Bibelen? De er det bare å se bort i fra, hva? Skal du bruke vitenskap som argument, må du ta med evolusjon og alt det andre på kjøpet.

 

Oj, ble du sint nå? Du likte tydeligvis ikke at "ateistene" kalte sodomo gomora for oppspinn og eventyr, ja og at det tok feil gitt. Det var visst ikke eventyr for det...hm merkelig...selv om det hade bannet så høyt på det at naboen trodde den siste time var kommet.

 

Vel hør her hør min venn.

Søk herren så skal han åpne dine øyner, mot verdens løgner og bedrag.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Fordi sodoma Gomora er faktisk funnet dere

Og dessverre ikke viste seg å være i nærheten av bibelens beskrivelse engang :lol:

 

Da er det kanskje ikke så rart om arkeologer strides om emnet. Det som påstås å være S&G er faktisk så langt fra det som beskrives i bibelen at det er stor tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...