Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min ikke kom å si at Bibelen ikke har advart deg mot at samfunnet i endetiden skal gå i "oppløsning" og bli som sodoma gomora, med det følger det fikk.

Hva er det som får en isrealitt til å engasjere seg så infernalsk for våre forhold? Man skulle tro det var mer i ditt hjemland "endetiden" ser ut til å være i full gang.

Hvis jeg ikke har mistet evnen til å lese, tilsier dette sitatet at du er isrealitt:

Ja det er en gunner, til å forsvare Guds utvalgte land mot terrorister og inntrengere. Alle har rett til å forsvare sitt folk og moderland.

Så hvorfor denne besettelsen for Norge?

Lenke til kommentar
Ja, det er fint vi har deg PencilCase som kan gi svaret på alle menneskehetens spørsmål ved å knipse med fingrene.

Jeg ser ikke at du er så veldig frempå ved å gi oss noen svar!

 

Det er jo mulig han ikke alltid er like gira på å gi perler til svin, ja med "svin" menest det følgende: ett "fenomen" som tydeligvis mest er ute etter å etterlate sin urin og avføring på perlene.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Ja, det er fint vi har deg PencilCase som kan gi svaret på alle menneskehetens spørsmål ved å knipse med fingrene.

Jeg ser ikke at du er så veldig frempå ved å gi oss noen svar!

 

Det er jo mulig han ikke alltid er like gira på å gi perler til svin, ja med "svin" menest det følgende: ett "fenomen" som tydeligvis mest er ute etter å etterlate sin urin og avføring på perlene.

Haha, antyder du at Bibelen og kristendommen er en perle?

Og forresten, du snakker om hvor ille skildringer av vold er. Hvorfor i helvete har du bilde av deg selv med en MP5 som avantar? Hyklersk kaller vi slikt!

Lenke til kommentar
Ja, det er fint vi har deg PencilCase som kan gi svaret på alle menneskehetens spørsmål ved å knipse med fingrene.

Jeg ser ikke at du er så veldig frempå ved å gi oss noen svar!

 

Det er jo mulig han ikke alltid er like gira på å gi perler til svin, ja med "svin" menest det følgende: ett "fenomen" som tydeligvis mest er ute etter å etterlate sin urin og avføring på perlene.

Haha, antyder du at Bibelen og kristendommen er en perle?

Og forresten, du snakker om hvor ille skildringer av vold er. Hvorfor i helvete har du bilde av deg selv med en MP5 som avantar? Hyklersk kaller vi slikt!

 

Du har din vilje til å kalle det hva du vil. Men det er like fullt ikke hyklersk å forsvare sitt fedreland, min avatar er ett "bilde" på at en har lov til å forsvare sitt territorium.

 

Jeg anbefaler deg å forsvare ditt land, med å ikke være likegyldig til samfunnets forfall. Likegyldighet er øydeleggende. Men på den andre siden, så er ikke sikkert du har åpnet dine øyner slik at du ser det "skremmende" forfallet i vårt samfunn

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, det er fint vi har deg PencilCase som kan gi svaret på alle menneskehetens spørsmål ved å knipse med fingrene.

Jeg ser ikke at du er så veldig frempå ved å gi oss noen svar!

 

 

Så lenge du er sutrete så får du ha "den".  

Lenke til kommentar
Og jeg lar vårt samfunn få runke i fred, så sant dem ikke begjærer den gifte nabo konen i runkingen.

 

Hehe, hva ville verden vært uten begjær? Ingenting.

 

Er det en gunner du har i profilbildet ditt?

 

Ja det er en gunner, til å forsvare Guds utvalgte land mot terrorister og inntrengere. Alle har rett til å forsvare sitt folk og moderland. Gud har til og med drukknet hele den egyptiske hær i havet når dem angrep Israel...

 

...da havet delte seg, strømmet israelerne over og det egyptiske soldatene med hester og vogner etter. Det er gjort mange funn av rester etter vogner, vognhjul og lignende der. HALLELUJA.

 

Og det er nettopp det jeg nå gjør, å forsvare vårt land, med å få folk til å åpne sine øyner, stå opp, og forsvare sitt fedreland med å advare våre naboer at vårt samfunn råttner på rot, berg dere.

 

Jøss, rart at Gud trenger hjelp fra gunnere og mennesker for å forsvare landet sitt.

 

Kom med beviser, du, så skal jeg tro deg.

Lenke til kommentar
Og jeg lar vårt samfunn få runke i fred, så sant dem ikke begjærer den gifte nabo konen i runkingen.

 

Hehe, hva ville verden vært uten begjær? Ingenting.

 

Er det en gunner du har i profilbildet ditt?

 

Ja det er en gunner, til å forsvare Guds utvalgte land mot terrorister og inntrengere. Alle har rett til å forsvare sitt folk og moderland. Gud har til og med drukknet hele den egyptiske hær i havet når dem angrep Israel...

 

...da havet delte seg, strømmet israelerne over og det egyptiske soldatene med hester og vogner etter. Det er gjort mange funn av rester etter vogner, vognhjul og lignende der. HALLELUJA.

 

Og det er nettopp det jeg nå gjør, å forsvare vårt land, med å få folk til å åpne sine øyner, stå opp, og forsvare sitt fedreland med å advare våre naboer at vårt samfunn råttner på rot, berg dere.

 

Du sier jo selv at Gud har druknet hele den egyptiske hær, og i tillegg har han, ifølge bibelen, drept ufattelig mange folk ved forferdelige måter (wow, virkelig godhjertet fyr du forguder). Hvorfor må du da forsvare Israel hvis Gud klarer å drepe helt alene? Er du kanskje litt redd for at Gud ikke vil hjelpe Israel? Eller at han ikke eksisterer i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Ja, det er fint vi har deg PencilCase som kan gi svaret på alle menneskehetens spørsmål ved å knipse med fingrene.

Jeg ser ikke at du er så veldig frempå ved å gi oss noen svar!

 

Det er jo mulig han ikke alltid er like gira på å gi perler til svin, ja med "svin" menest det følgende: ett "fenomen" som tydeligvis mest er ute etter å etterlate sin urin og avføring på perlene.

Haha, antyder du at Bibelen og kristendommen er en perle?

Og forresten, du snakker om hvor ille skildringer av vold er. Hvorfor i helvete har du bilde av deg selv med en MP5 som avantar? Hyklersk kaller vi slikt!

 

Du har din vilje til å kalle det hva du vil. Men det er like fullt ikke hyklersk å forsvare sitt fedreland, min avatar er ett "bilde" på at en har lov til å forsvare sitt territorium.

 

Jeg anbefaler deg å forsvare ditt land, med å ikke være likegyldig til samfunnets forfall. Likegyldighet er øydeleggende. Men på den andre siden, så er ikke sikkert du har åpnet dine øyner slik at du ser det "skremmende" forfallet i vårt samfunn

 

Vi prøver nå faktisk å forsvare den fredelige levemåten vår.

Jeg ser ikke noe forfall i vårt samfunn i det hele tatt.

 

For å ta det du nevner i første post en gang til:

 

Dyresex er lovlig i Norge - ja, gidder ikke utdype det noe mer! Det er sykt, det ville vært totalt uakseptabelt og umoralskt for ikke lenge siden.

Helt enig i at dette er helt sykt - men er det virkelig noe mer av det nå en tidligere?

 

Homofilt partnerskap er på full fart inn i samfunnet - noe som aldri burde blitt akseptert og er svært umoralskt mot naturen!. Det at en har legning for noe betyr ikke at en skal leve det ut

Dette synes ikke jeg er hverken umoralsk eller unaturlig

 

Det er krone eller mynt om ektepar skiller seg - eksisterte ikke tidligere, det var en stor skam.

Det er umoralsk å tvinge noen til å være sammen hvis de ikke er lykkelig - og da er en skilsmisse naturlig dersom de ikke trives sammen.

 

Grove vold skildringer, voldtekter, syk kriminalitet, ja ikke engang fantasien sitter grenser - alt dette kan en se på TV og DVD døgnet rundt. Helt for jævlig, det ville vert totalt umoralskt og uakseptabelt for en kort tid tilbake.

Snakker vi om underholdning her? i så fall er det underholdning, og ikke noe annet. "umoralsk" ja, men bibelen er temmelig blodig og voldelig den også, selv etter dagens standarder.

 

Samboere, ja det vrimler av dem - det ville vert totalt uakseptabelt og umoralsk en kort tid tilbake. Siden det lever som om det var gifte, uten å være gifte. Husk at det å gifte seg faktisk har vert kjernen i samfunnet.

Dette er ikke det minste umoralsk, jeg hadde samboer for et halvt år siden nå. Hun var kjempesøt og slikt, men vi passet ikke sammen. Hun får ha lykke til videre.

Og hvis du tenker på sex mellom ugifte, så synes jeg ikke det er unaturlig eller umoralsk (spørs helt hvem man har sex med dog)

 

Vi lever i en tid der snart alt er lov, der det gale er rett og der det rette er galt
Nei, vi lever i et samfunn som ikke har alle de samme reglene som for 2000 år siden.

 

Å være kristen i dag er ikke enkelt - norges størrste parti arbeider i kjent stil IMOT kristendommen, som om det representerte selve satan og øydeleggelsen. Og folk flest synest det fleste kristne er noen sytekopper, noen ekstreme fundamentalister.

Fundamentalisme og overtro har vært den største fienden til fremskritt gjennom hele menneskets historie. Men jeg vil ikke peke på kristendom alene, for all blind tro er farlig. Hvis ikke fornuft og logikk seirer til slutt, men istedet fundamentalisme og overtro, først da vil vi møte stupet og avgrunnen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg lurer ikke bare på om det smaker med en god bolle med grøt til dette trollet. Jeg tror også at det passer utmerket med den slags spise til en trådstarter som har tiltet på sin nye Xbox, og så lager en slik hinsides tråd. Jeg har forøvrig aldri tatt denne tråden for annet enn nettopp det den er, og det navnet kjenner vi alt for godt dessverre. Navnet er så klart "Microsoft"! F... ta den skjøgen!!

 

Jaja,litt moro var det dog ... :roll:

 

Edit: Må jo bare føye til at dette er forfattet i rottenes time og det faktumet sier oss at jeg er et syndersk krek som slett ikke bør få se fliken av vår herres underbukse men heller forvises til det mest obskure hjørnet av vårt kjære forumhelvete.

 

Ha en riktig så god frokost!

 

Edit2: Det var jo ekstra moro at genuine jesushippier bet på også ...  :yes:

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jøss, hvordan i alle dager klarte denne tråden å vokse til ni sider? Er samfunnet på vei mot stupet fordi mennesker som elsker hverandre kan gifte seg, uavhengig av legning?

 

Eller fordi Ola og Kari kan bo sammen uten å være gift?

 

Er tydeligvis ingen standard igjen på diskusjon.no

Lenke til kommentar

flueprat: Nja, det kommer jo ann på egentlig. De fleste kristne ser jo på det gamle testamente mer som en bok som forteller mye om forskjellige personer som har gjort som gud vil, skapelseberetningen, fortellingen om noah, etc. Når det kommer til læresetninger om hvordan man skal leve følger jo de fleste kristne det nye testamente siden jesus var meningen skulle bryte vekk alle disse gamle tradisjonene og stå for nye ting.

 

Nå synes jeg selv at sammenhengen mellom måten gud er framstilt på i de to testamente er lite kompatibel, men har ingenting imot kristne som faktisk lever etter det nye testamente. De grunnleggende (humanistiske) ideene er veldig gode.

Lenke til kommentar

Leviath: Siterte det for 4 sider siden :)

 

flueprat: Vel, det kan jo forklares med forskjellige tider, forskjellige regler. Men nei skal være enig at det er et lite logisk brudd. Men har som sagt ingen problemer med læresetningene i det nye testamente. Kristne som faktisk følger dem burde være veldig liberale mennesker. Men, men :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...