Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Ja du kan kremte med du orker, fordi det står tydelig skrevet at 1 dag for Gud er 1000 år.

Kildehenvisning, takk.

 

2Pet 3,8 Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag.

 

Regner med at når det er nevnt at Guds tidssans er relativ, så skal man heller ikke ta dette verset helt bokstavelig. Edit: At det nærmest kan forstås at for Gud så er ikke tid noe som er virkelig. Det er jo bare naturlig hvis vi tenker på at Han har vært til fra evighet av.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja helt riktig min venn, samfunnet idag er blitt så råttent at det selv mange ville ønsket Åge velkommen som sin Gud.

Nei, samfunnet blir bare bedre og bedre. Vi forkaster gamle religiøse vrangforestillinger, og det er også en forbedring av samfunnet. På ingen områder er dagens samfunn dårligere enn for 100 år siden. Det er mulig dere har andre tilstander i Israel, men her i Norge går det hvertfall bare fremover.

Lenke til kommentar

Takker, Bellicus. Vil forøvrig poengtere at 6000 ytterligere år fremdeles ikke på langt nær er nok. Utover det lurer jeg på: Hvem bestemmer hva som skal tas bokstavelig, og hva som skal «tolkes», og hva som skal ignoreres? Når Bibelen ikke stemmer overens med verden, er det da man skal begynne å tolke, slik at det kan stemme likevel?

 

Det nærmeste jeg kommer virkeligheten på bakgrunn av dette er at Gud er et foton eller noe i den duren. :p

Lenke til kommentar

Finner ikke dette i 2 pet 3,8 men det er irrelevant egentlig.

Edit: fant det nå, jeg som hadde så i feil kapittel :p

Men hvorfor lyste Gud da den 7. dagen hellig, hvis dette bare skjer hvert 7000 år og varer i 1000 år? :p

Dessuten så tror jeg Det ble kveld og morgen betyr at "det ble kveld og morgen" ikke at "tiden gikk i metaforisk sammenheng"

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Finner ikke dette i 2 pet 3,8 men det er irrelevant egentlig.

Men hvorfor lyste Gud da den 7. dagen hellig, hvis dette bare skjer hvert 7000 år og varer i 1000 år? :p

Dessuten så tror jeg Det ble kveld og morgen betyr at "det ble kveld og morgen" ikke at "tiden gikk i metaforisk sammenheng"

 

Men én ting, mine kjære, må dere ikke glemme: For Herren er én dag som tusen år og tusen år som én dag. 2 Pet 3,8

 

Søk på " tusen år og tusen år som én dag " på bibelen.no, så finner du det i 2 Pet 3,8. Enkelt og greit.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
IDF, du må bare forberede deg på en lang kamp... Er man relegiøs er nettet en av de værste plassene man kan være.

 

Men jeg må bare få sagt at jeg er enig i det du sier til en viss grad.

Ting som har vært tabu før, er hverdagslig nå. Og det går over stokk og stein, og jeg synes gjerne ting kunne vært satt tilbake noen få år.. Det hadde man hatt godt av.

 

Håper noe skjer snart, så folk faktisk må begynne å tenke litt, for det meste går. Og ved det meste, mener jeg også uetiske ting... EOD.

 

Jeg vokste opp i en tid hvor man automatisk bukket hvis man hørte presten, lensmannen eller rektors navn ble nevnt. Hvis du ønsker deg slike tilstander så anbefalerjeg heller rause mengder SM-sex!

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg som leste feil, fant det nå.

Men uansett så synes jeg ikke den er relevant for 1 mosebok, fordi første mosebok gjør det egentlig ganske klart at det er snakk om "kveld blir til natt, natt blir til morgen", ikke "tusen år gikk"

Altså veldig spesifikt hvor lang tid det er snakk om.

Lenke til kommentar
Ja, samfunnet er ikke i forfall.

Bibelen oppfordrer til å steine og drepe vantro, homofile og mennesker som har vært utro. Dette gjør vi ikke, noe som forteller meg at moralen vår er blitt betydelig bedre.

 

Les NT, Jesus stoppet steining av horer. Guds sønn opphevet lovene som tidligere gjaldt i GT.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, samfunnet er ikke i forfall.

Bibelen oppfordrer til å steine og drepe vantro, homofile og mennesker som har vært utro. Dette gjør vi ikke, noe som forteller meg at moralen vår er blitt betydelig bedre.

 

Les NT, Jesus stoppet steining av horer. Guds sønn opphevet lovene som tidligere gjaldt i GT.

 

 

Kan det ha noe med å gjøre at Maria var ei hore?

Lenke til kommentar

Har bare lest hovedinnlegget, og er helt enig..det skjer en kontinuerlig foråtnelse. Egentlig burde mennesket ha lært (feks av Romerriket) - men den overfladiske utagering råder.

 

Bare se hva Tv har blitt til, fy faen for et horete medium - "Tv is King" og internett bare følger opp.

 

Vi har glemt å lære de viktige 'leksene' på en måte. En gang blir vi nok medlemmer av det

universelle bror/søsterskap

Men vi (..ja ikke jeg og enkelte andre da) roter seg helt bort

Lenke til kommentar

Syns Gud er lat jeg. Han kunne jo bare ha flydd rundt i takt med jordrotasjonen, så hadde han sluppet å avslutte skapelsen for natta. :roll: Snedig at ikke sola nevnes som en separat entitet, forresten, siden lys er så sentralt mener jeg. Men man var vel ikke så bevandret i astronomien for 3000 år siden, så forfatterne er tilgitt. Gud, derimot, burde vite sånt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har bare lest hovedinnlegget, og er helt enig..det skjer en kontinuerlig foråtnelse. Egentlig burde mennesket ha lært (feks av Romerriket) - men den overfladiske utagering råder.

 

Bare se hva Tv har blitt til, fy faen for et horete medium - "Tv is King" og internett bare følger opp.

 

Vi har glemt å lære de viktige 'leksene' på en måte. En gang blir vi nok medlemmer av det

universelle bror/søsterskap

Men vi (..ja ikke jeg og enkelte andre da) roter seg helt bort

 

Hva er det du syter etter? Ja, verden er full av dritt men du bestemmer selv hvilken dritt du bringer inn i ditt "eget hus"!

 

Fokuser heller på alt det som ikke serveres på drittfatet. Det finnes mere positivt der ute enn negativt.Det handler om hva man fokuserer på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kan det ha noe med å gjøre at Maria var ei hore?

Kan det være derfor Jesus giftet seg med henne? For å spare penger?

 

Vel, siden han bare var et menneske av kjøtt og blod så ser i hvert fall ikke jeg bort fra slike forklaringer.

 

:)

Lenke til kommentar
Har bare lest hovedinnlegget, og er helt enig..det skjer en kontinuerlig foråtnelse. Egentlig burde mennesket ha lært (feks av Romerriket) - men den overfladiske utagering råder.

 

Bare se hva Tv har blitt til, fy faen for et horete medium - "Tv is King" og internett bare følger opp.

 

Vi har glemt å lære de viktige 'leksene' på en måte. En gang blir vi nok medlemmer av det

universelle bror/søsterskap

Men vi (..ja ikke jeg og enkelte andre da) roter seg helt bort

 

Hva er det du syter etter? Ja, verden er full av dritt men du bestemmer selv hvilken dritt du bringer inn i ditt "eget hus"!

 

Fokuser heller på alt det som ikke serveres på drittfatet. Det finnes mere positivt der ute enn negativt.Det handler om hva man fokuserer på.

 

Alvorlig talt; "seg selv" er vel ikke det primære her..

Klarer meg utmerket jeg, er født benådet og kan ikke skades. Men stakkars verden

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har bare lest hovedinnlegget, og er helt enig..det skjer en kontinuerlig foråtnelse. Egentlig burde mennesket ha lært (feks av Romerriket) - men den overfladiske utagering råder.

 

Bare se hva Tv har blitt til, fy faen for et horete medium - "Tv is King" og internett bare følger opp.

 

Vi har glemt å lære de viktige 'leksene' på en måte. En gang blir vi nok medlemmer av det

universelle bror/søsterskap

Men vi (..ja ikke jeg og enkelte andre da) roter seg helt bort

 

Hva er det du syter etter? Ja, verden er full av dritt men du bestemmer selv hvilken dritt du bringer inn i ditt "eget hus"!

 

Fokuser heller på alt det som ikke serveres på drittfatet. Det finnes mere positivt der ute enn negativt.Det handler om hva man fokuserer på.

 

Alvorlig talt; "seg selv" er vel ikke det primære her..

Klarer meg utmerket jeg, er født benådet og kan ikke skades. Men stakkars verden

 

Det er kanskje der hvor såkalte "kristne" feiler så totalt. Det er "selvet" som skal utvikles og ikke "jeget", fordi det tar svineriet seg av (les. internett, tv og diverse religiøse skremselspropagandister).

 

:)

Lenke til kommentar
Har bare lest hovedinnlegget, og er helt enig..det skjer en kontinuerlig foråtnelse. Egentlig burde mennesket ha lært (feks av Romerriket) - men den overfladiske utagering råder.

 

Bare se hva Tv har blitt til, fy faen for et horete medium - "Tv is King" og internett bare følger opp.

 

Vi har glemt å lære de viktige 'leksene' på en måte. En gang blir vi nok medlemmer av det

universelle bror/søsterskap

Men vi (..ja ikke jeg og enkelte andre da) roter seg helt bort

 

Hva er det du syter etter? Ja, verden er full av dritt men du bestemmer selv hvilken dritt du bringer inn i ditt "eget hus"!

 

Fokuser heller på alt det som ikke serveres på drittfatet. Det finnes mere positivt der ute enn negativt.Det handler om hva man fokuserer på.

 

Alvorlig talt; "seg selv" er vel ikke det primære her..

Klarer meg utmerket jeg, er født benådet og kan ikke skades. Men stakkars verden

 

Det er kanskje der hvor såkalte "kristne" feiler så totalt. Det er "selvet" som skal utvikles og ikke "jeget", fordi det tar svineriet seg av (les. internett, tv og diverse religiøse skremselspropagandister).

 

:)

 

Er hedning(i Kristen forstand) - som den godeste Ferdinand Finne uttrykte det; "jeg betyr ikke noe - men livet, ja livet er en meget alvorlig sak"

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...