Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Fint sitat: "Hvordan kan gud ha gitt oss evnen til logikk og ressonering og ikke forvente at vi skal bruke den?"

 

Når man tror på en Gud i den bokstavelige forstand som mange kristne gjør så enten mener de at de A: Tror (finner det sannsynlig, har en mistanke, etc) han finnes eller så B: Vet (føler det helt sikkert uten noen tvil etc) at han finnes.

 

Hvis de følger A så virker det helt ulogisk å skulle leve livet sitt og prakke sitt livssyn over på andre hvis man ikke engang er sikker på at det stemmer. Såklart kan man tro at det er mulig, det gjør jeg også til en viss grad, jeg kan jo trossalt ikke motbevise det, men det er veldig like av håndfaste ting som tilsier det så derfor finner jeg det ikke sannsynlig nok til å dreie livet mitt rundt for å følge dette sjangsespillet.

 

Hvis de følger B så er det snakk om sterk irrasjonalitet og mennesker som velger bevist og tro på noe selv om det ikke er noe logisk forklaring på det. Dette er gjerne folk som føler de trenger en gudstro og som ellers ønsker å ha en forklaring på filosofiske spørsmål som vitenskapen ikke kan forklare per i dag. Men igjen, dette er som sagt en irrasjonell tankegang i det at man mener man kan bevise noe uten empiriske bevis (beklager hvis jeg bruker terminologien feil her), noe som rett og slett ikke funker hvis man har interesse av å overbevise andre logisk tenkende og kritiske mennesker.

 

 

For å addresere emnet moral så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg best. Men jeg synes at moral er nødt til å være noe veldig individuelt og veldig privat. Jeg misliker sterkt at andre folk føler et behov for å påtvinge meg sin egen moral, men jeg skjønner at det kan være vanskelig å ikke være frampå iblant.

 

Og når det kommer til kristendom så har jeg selv vokst opp med kristendom og kan bibelen ganske godt. Det er nå en ting at det gamle og nye testamentet ikke henger spesielt godt sammen, men det er jo det nye testamente de fleste kristne i dag mener å basere seg på pga kristus offer på korset. Men er det noe Kristus formante om så var det toleranse, frihet til å ta egne valg, tolmodighet, menneskeverd, nestekjærlighet og lignende. Kristus diskriminerte ikke folk på noen måte selv om de kom fra andre land, levde umoralsk (skjøger) eller på andre måter var annerledes enn resten av samfunnet. Han viste disse personene den samme respekt og kjærlighet som alle andre. Hvorfor er det så utrolig mange kristne som ikke engang prøver å leve opp til dette? Kristne som ser på denne oppførselen som et ideal og baserer sitt kristne livssyn rundt dette er mennesker jeg virkelig kan se opp til selv om jeg ikke nødvendigvis skjønner deres behov for en religion.

 

Og til slutt et til sitat: "Mennesket hadde vært en ganske trist skapning hvis det ikke kunne gjøre godt uten trussel om straff eller lovnad om belønning."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder å bevise en ateist at Gud finnes, så er det jo bare "tull" må du forstå. Fordi en ateist tror som kjent på ingenting uansett.

 

Og hvorfor i alle dager trenger vi å bevise noe, når det er ren tro vi snakker min gode ateist venn. Å tro er noe en faktisk tror (utrolig nok), dermed ikke noe en trenger å bevise, så vet du det. Og så trenger du ikke mase mer om akkuratt det, så kan vi heller snakke om vårt samfunn som råttner på rot, sansynlegvis til ateistenes store jubel.

 

Kristendommen begynner jo dermed å råttne vekk også i vårt land, parallellt med samfunnets store forfall.

Ja det var det Jesus sa, "jeg undres om jeg finner min lære igjen som jeg lærte disiplene, når jeg kommer igjen i endetiden". Fordi det skal bli fullt kaos i "endetiden" rett før hans gjenkomst, og verden skal bli som sodoma og gomora igjen. Fullt forfall.

Ok. Du er et troll, du er definitivt et troll.

 

Jeg roser deg for å klare å holde masken så bra såpass lenge og gitt meg og mange andre her en god latter, bra innstats, men srsly, drop the act. Gå ut litt, virker ikke som du går dit ofte nok.

Lenke til kommentar

Yuck Fou: Han er ikke nødvendigvis et troll. Jeg kjenner folk som helt seriøst har slike meninger som han og sitatene han kommer med fra bibelen stemmer ganske bra. Og hvis man ser verden utifra et semifundamentalistisk kristent syn så vil man jo se det samme som han, selv om jeg nå synes han er vel fiendtlig og nedlatende mot ateister.

 

Ateister baserer seg jo like mye på tro som religøse. Det er nesten like absurd å være så bastant på at det ikke finnes noen gud uten bevis som å mene at det finnes en gud uten bevis. Men folk må jo få lov å ha sine egne meninger.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid tenkt at kirken og kristendommen har nærmest ingenting med Jesus å gjøre og alt med folkene rundt å gjøre. Hvis du skjønner hva jeg mener? Det er mere folkene som skrev om han og hyllet ham som kristendommen er basert på. Men selve personen Jesus har for lite med dette å gjøre. Masse gamle menn som så Jesus som sin sjanse til å tre sine fordommer, frykt og sitt hat ned over hodene på folk i årtusener. Jeg følger ikke kristendommen for jeg ser det som en av mange religioner som er basert på noe virkelig men som dessverre er fullstendig gjennomsyret av maktsyke personer som liker å ha makt over de svake.

 

Jeg fikk nesten lyst til å "preke" om min tro men da hadde jeg gått i mot mine prinsipper. Jeg vil bare "preke" om noen spør.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Dyresex er lovlig i Norge - ja, gidder ikke utdype det noe mer! Det er sykt, det ville vært totalt uakseptabelt og umoralskt for ikke lenge siden.

Har ikke dette nå blitt ulovlig? Mener jeg hørte Terje Riis Johansen, fremme dette i forbindelse med ny dyrevelferdslov. At dette er er lovlig, er jo bare helt sykt! Men mener dette er nå gjort noget med... Noen som vet mer?

EDT: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er ulovlig hvis det er en til plage for dyret :S

Men er ikke sikker, kan være at det var den gamle loven; de har ihvertfall endret det.

 

Alltid lurt på hvorfor dette går så ille utover hester, hver gang en hører om slikt i media så er det alltid en eller annen hest som har fått litt mye kjærlighet fra en eller annen syk person.

Lenke til kommentar
Jeg mener at det er ulovlig hvis det er en til plage for dyret :S

Men er ikke sikker, kan være at det var den gamle loven; de har ihvertfall endret det.

 

Alltid lurt på hvorfor dette går så ille utover hester, hver gang en hører om slikt i media så er det alltid en eller annen hest som har fått litt mye kjærlighet fra en eller annen syk person.

Dette er ikke noe å spøke med, en hest kan få store pysiske traumer, og ha vanskligheter med normal sosial omgang etter en slik vond opplevelse.

Lenke til kommentar
Han er definitivt et troll, det er ingenting å lure på. Han har jo vært inne på en tråd og gitt ronketips. Onani er jo synd.

 

Nei altså gitt der tar du feil, som mange andre med deg har gjort.

Ronking alene min venn, det er ikke synd det. Og jeg lar vårt samfunn få runke i fred, så sant dem ikke begjærer den gifte nabo konen i runkingen.

 

Nå har det seg slik at onani kommer fra ett navn i Bibelen, han hette nettopp det.

Gud ble sint på han fordi han lot sin sæd gå til bakken...ok...tenker du...da er det synd...

 

...men nei du, du tar alt ut fra sin sammenheng. Historien var faktiskt at Gud ville at han skulle gjøre en spesiell kvinne gravid, men onani nektet og i sin "frustrasjon" lot han sin sæd gå til bakken istedet når han hadde sex med henne.

 

Men nok engang hr.ateist, prøv å hold deg litt mer til topicet, i det minste ha en tråd over til topic emnet.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Han er definitivt et troll, det er ingenting å lure på. Han har jo vært inne på en tråd og gitt ronketips. Onani er jo synd.

 

Nei altså gitt der tar du feil, som mange andre med deg har gjort.

Ronking alene min venn, det er ikke synd det. Og jeg lar vårt samfunn få runke i fred, så sant dem ikke begjærer den gifte nabo konen i runkingen.

 

Nå har det seg slik at onani kommer fra ett navn i Bibelen, han hette nettopp det.

Gud ble sint på han fordi han lot sin sæd gå til bakken...ok...tenker du...da er det synd...

 

...men nei du, du tar alt ut fra sin sammenheng. Historien var faktiskt at Gud ville at han skulle gjøre en spesiell kvinne gravid, men onani nektet og i sin "frustrasjon" lot han sin sæd gå til bakken istedet når han hadde sex med henne.

 

Men nok engang hr.ateist, prøv å hold deg litt mer til topicet, i det minste ha en tråd over til topic emnet. Fordi jeg kan ikke svare på dine "off topic" emner i ett sett

 

Joha, nei altså svare på mitt eget innlegg hehe...kom bort i en knapp for mye her.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...