Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

At du føler fred ved å be til Gud, beviser da ikke at han eksisterer!

 

Har da heller aldri førsøkt å bevis noe som helst.

 

Går og legger meg nå, hvis du skulle ha flere spørsmål om kristendom så send meg gjerne en pm. Ser ikke hvordan hva jeg tror eller ikke tror skulle være relevant for denne tråden. Er heller ikke særlig intressert i "kan Gud bevises"-samtaler, mener at dette er bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan i himmelens navn og rike kan du TRO at guden som står beskrevet i Bibelen eksisterer fordi du føler fred når du ber??

 

Det er en herlig trosrettning, det er sannheten, derfor har vi lov til å tro, uten noe om eller men, både jeg og Bellicus og alle andre.

 

Troen på Jesus er nok til å bli frelst, ja du hørte riktig troen er nok. Det er ren nåde fra Gud.

 

...tviler du på at det går ann å bare tro på noe?

 

Jepp en kan tro på Gud, uten om eller men, like mye som jeg tror at dette samfunnet beveger seg moralskt i feil rettning.

 

Det er jo godt mulig at du ikke får fred i ditt hjerte kjære flueprat når du ber, det fordi Gud ikke lar deg få fred i sjel og kropp, ikke før du lar Herren Jesu blod renne over deg i strie strømmer.

 

Må Gud velsgine vårt samfunn, så flest mulig berger sin sjel og blir klar over at tiden er kort, det kan en tydelig se på vårt samfunn som er i fullt forfall. Igjen minner jeg om sodoma gomora, vi vet alle hvordan det endte...

 

...til skrekk og advarsel ligger sodoma og gomora der, slik at en kan åpne sine øyner og berge seg selv før det er for sent!

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Ingen sier at du ikke har lov til å tro. Det jeg spør om er hvorfor det noen grunn til å tro. Hva taler for Guds eksistens? "Jeg tror på Gud fordi det er sannheten" er ikke et gyldig argument. Det skjønner alle med noen år på universitetet.

 

Jeg ber ikke til noen. Jeg gjør noe i stedet. Når en ateist er ute i hardt vær, ror han til land. Han ber ikke om at stormen skal roe seg.

Lenke til kommentar
Ingen sier at du ikke har lov til å tro. Det jeg spør om er hvorfor det noen grunn til å tro. Hva taler for Guds eksistens? "Jeg tror på Gud fordi det er sannheten" er ikke et gyldig argument. Det skjønner alle med noen år på universitetet.

 

Jeg ber ikke til noen. Jeg gjør noe i stedet. Når en ateist er ute i hardt vær, ror han til land. Han ber ikke om at stormen skal roe seg.

 

 

En ateist ror altså til land når det stormer, ja full respekt for det...

 

...en Jesus freak og andre mennesker i vårt samfunn ror også til land når det stormer, visste du ikke det? Altså en ateist har ikke eneretten for å ro i land i en storm.

 

Og om noen skulle be til sin skaper samtidig, så er ikke det noen skam kjære ateist. Men jeg skjønner jo at ateistene ville ha brutt alle sine bud og regler i det øyeblikket han begynne å be i en storm, så respekterer at han velger å ikke gjøre det.

 

Men nå oppfordrer jeg deg hr.ateist til å ha litt flere "synspunkter" på vårt samfunn som forfaller også, slik at du ikke går totalt off topic gjennom hele innlegget ditt, litt off topic er jo allright, men ikke totalt off topic og der du ikke engang har noen "tråder" derfra til selve topic emnet. Men gjerne send PM istedet

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Poenget er at mens en kristen sløser bort masse tid på å be, kan ateisten gjøre nyttig arbeid. Du må gjerne be for at folk i Afrika skal ha det bra, men det hjelper ikke en dritt. Gjør du derimot humanitært arbeid, vil du jegøre mer nytte enn alle verdens bønner i løpet av 5 minutter. Bare et eksempel.

 

Angående samfunnsmoralen: Det er andre ting som bekymrer meg mer enn de homofile. Faktisk bekymrer de meg ingenting.

Lenke til kommentar
Poenget er at mens en kristen sløser bort masse tid på å be, kan ateisten gjøre nyttig arbeid. Du må gjerne be for at folk i Afrika skal ha det bra, men det hjelper ikke en dritt. Gjør du derimot humanitært arbeid, vil du jegøre mer nytte enn alle verdens bønner i løpet av 5 minutter. Bare et eksempel.

 

Angående samfunnsmoralen: Det er andre ting som bekymrer meg mer enn de homofile. Faktisk bekymrer de meg ingenting.

 

Jeg forstår at du ikke bekymrer deg for ett samfunn i forfall.

 

Men da er vi forsåvidt "enige" da, jøye meg, så koselig gitt, vi er faktisk kommet til en "enighet". Det vil si, at jeg bekymrer meg over ett samfunn i fullt forfall, en moral og trygge rammer som "forsvinner" i høyeste grad, menst du bekymrer deg ingenting...

 

...selvsagt, siden en ateist som regelt tror på ingenting...ingenting! Ofte likegyldighet, det er destruktivt det.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Kan Gud bevises?

 

Når det gjelder å bevise en ateist at Gud finnes, så er det jo bare "tull" må du forstå. Fordi en ateist tror som kjent på ingenting uansett.

 

Og hvorfor i alle dager trenger vi å bevise noe, når det er ren tro vi snakker min gode ateist venn. Å tro er noe en faktisk tror (utrolig nok), dermed ikke noe en trenger å bevise, så vet du det. Og så trenger du ikke mase mer om akkuratt det, så kan vi heller snakke om vårt samfunn som råttner på rot, sansynlegvis til ateistenes store jubel.

 

Kristendommen begynner jo dermed å råttne vekk også i vårt land, parallellt med samfunnets store forfall.

Ja det var det Jesus sa, "jeg undres om jeg finner min lære igjen som jeg lærte disiplene, når jeg kommer igjen i endetiden". Fordi det skal bli fullt kaos i "endetiden" rett før hans gjenkomst, og verden skal bli som sodoma og gomora igjen. Fullt forfall.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Trådstarter kan ta det helt piano! Verden holder ikke på å gå under.Den er tvert imot på vei fremover. Hva som ligger der "fremme" må da gudene vite,og takk for det.

 

Såkalt moral er ikke en greie som må være statisk. Det den må er å utvikle seg i takt med våre økte kunnskaper. Kunnskaper som vi er delvis avhengige av andre for å tilegne oss.

 

 

Så for meg vil en "avgrunn" være å gå tilbake til tidligere tiders skikk hvor kristen moral var det eneste rette. 

 

:)

Lenke til kommentar
Lovløshet øker kraftig. Og det er voldtekter og væpnede tyveri som skyter mest i været viser statistikker fra politirapporter.

Men dette er jo hovedsakelig på grunn av at vi importerer religiøse fundamentalister som ser oss som et lett bytte fordi vi er så sekulære og lite aggressive.

Lenke til kommentar
Kan Gud bevises?

 

Når det gjelder å bevise en ateist at Gud finnes, så er det jo bare "tull" må du forstå. Fordi en ateist tror som kjent på ingenting uansett.

 

Og hvorfor i alle dager trenger vi å bevise noe, når det er ren tro vi snakker min gode ateist venn. Å tro er noe en faktisk tror (utrolig nok), dermed ikke noe en trenger å bevise, så vet du det. Og så trenger du ikke mase mer om akkuratt det, så kan vi heller snakke om vårt samfunn som råttner på rot, sansynlegvis til ateistenes store jubel.

 

Kristendommen begynner jo dermed å råttne vekk også i vårt land, parallellt med samfunnets store forfall.

Ja det var det Jesus sa, "jeg undres om jeg finner min lære igjen som jeg lærte disiplene, når jeg kommer igjen i endetiden". Fordi det skal bli fullt kaos i "endetiden" rett før hans gjenkomst, og verden skal bli som sodoma og gomora igjen. Fullt forfall.

 

Det virker som du er mer sikker på guds eksistens enn noe annet. Du snakker i hvert fall som om du vet. Da bør du kunne bevise det, hvis ikke vil folk bare le av deg.

 

Du bor i verdens beste land, du er klar over det? Plager det deg at andre ikke tror på det samme som deg, får du komme med beviser.

Lenke til kommentar

Religion? Noe for de svake, eller oss andre i et svakt øyeblikk. Hvis alt logiske håp er ute kan man alltids be, hvis man føler det hjelper. Jeg kan ærlig innrømme at jeg har ønsket det fantes noen høyere makter til tider som kunne hjelpe til med saker og ting. Men slik er det ikke. Livet vårt er styrt av våre egne handlinger, i tillegg til andres handlinger.

 

Det jeg ikke kan se, høre eller føle tror jeg heller ikke på.

Lenke til kommentar

Det er sjukt at mange kan akseptere at vi har en bok som sier hva som er moralsk riktig, hva mennesker er skapt for å gjøre og hvordan naturen fungerer.

at kristne mener de er gode er en ,de deler mennesker inn i to kategorier: de som skal til himmelen og de som skal pines i helvete, veldig barmhjertig.

 

Bah, måtte bare få det ute. Orker ikke å bli provosert av denne tråden mer, baibai.

Lenke til kommentar
Kan Gud bevises?

 

Når det gjelder å bevise en ateist at Gud finnes, så er det jo bare "tull" må du forstå. Fordi en ateist tror som kjent på ingenting uansett.

 

Skal du f0rst gjette at gud eksisterer kan du like gjerne gjette at julenissen eksisterer syntes jeg.

 

Den eneste rimelige forklaringen paa gud vil vaere at det er et eller flere romvesen, kanskje som ligner paa oss. Men dette finnes det ikke beviser for.

 

Det mest sannsynlige tror jeg er at gud ikke eksisterer men at myndighetene oppigjennom tidene (og fremdeles den dag i dag!) bruker religion som et verkt0y for aa splitte, dele opp og kontrollere befolkningen. Religion har i aarhundreder blitt brukt kynisk for aa kontrollere og manipulere befolkninger, det gj0r de troende helt ekstremt mottakelig for aa la seg styre paa alle tenkelige maater. Og dette er de selv ikke klar over..

 

Jeg skulle gjerne ha vaert troende og religi0s, men da maa jeg f0rst finne en religion som ikke er et verkt0y for de makthavende til aa kontrollere befolkningen. Dessuten finnes det faktisk millioner av ulike guder, hva er sannsynligheten for at bare en av disse er virkelig? Eller at du tilfeldigvis velger den riktige?

 

Hva med skremselspropagandaen? Mange blir jo skremt paa en slik maate at de ikke t0r aa ikke vaere troende, de er redd de skal havne i helvete i d0den og t0r ikke aa ta sjansen paa aa havne der... Tenk om jeg sa at alle som ikke betaler penger til meg hver dag kommer i helvete etter at de d0r - det hadde jo vaert en helt genial svindel! Det ville vaert umulig aa bevise at jeg tok feil mens godtroende nok mennesker ville betale penger til meg for aa redde seg selv fra aa havne i helvete.

 

Tenk over "martyrene", selvmordsbomberene, som blir lovet et fantastisk liv etter d0den.. Jeg mener, hvor genialt er det ikke aa kontrollere mennesker og gi dem absolutt ingen tilbake? Det eneste du bryr deg om er verdslige verdier mens du manipulerer andre til aa gi alle sine verdier til deg (selv sitt liv) og dine ambisjoner i bytte mot et godt "aandelig" liv.

 

Snakk om aa faa noe helt gratis, gi ingenting bort og faa masse igjen, skape verdier uten aa tilf0re noe.. Kun spille paa godtroende menneskers evne til aa la seg lure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...