Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

I Jesu navn har jeg svart deg på PMen.

 

Hadde du vært seriøs hadde du ikke måtte si at alt du gjør var i Jesu navn..

 

I forumets ånd vil jeg påstå at du er et troll.

 

Maybe... men ekstremister oppfører seg faktisk som dette. Han er ikke den første ekestremisten ( hvis han er en ekstremist) jeg har diskutert med.

 

Det kan jo også hende han har sett denne filmen: http://www.godtube.com/view_video.php?view...amp;category=tf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil påstå at jeg ser flere ekstremistiske ateister, enn kristne. Det er ikke nødvendigvis mer ekstremistisk å påstå at det finnes en Gud enn at det ikke finnes en Gud. Og det er heller ikke mer ekstremistisk å mene ting som flertallet ikke mener, enn å være enig i flertallet.

 

Huske å gjøre dere opp en egen mening om ting og følg hjertet, og ikke bare være et anonymt "bæ" i den grå samfunns-saueflokken.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Vil påstå at jeg ser flere ekstremistiske ateister, enn kristne. Det er ikke nødvendigvis mer ekstremistisk å påstå at det finnes en Gud enn at det ikke finnes en Gud. Og det er heller ikke mer ekstremistisk å mene ting som flertallet ikke mener, enn å være enig i flertallet.

 

Huske å gjøre dere opp en egen mening om ting og følg hjertet, og ikke bare være et anonymt "bæ" i den grå samfunns-saueflokken.

 

Er du kristen?

 

Ja, det må du være! Ateister påstår ikke nødvendigvis at det ikke finnes noen gud. Ateister tror ikke på den kristne guden eller andre guder. Det er ingen grunn til å tro at den kristne guden, slik han er beskrevet i Bibelen, eksisterer. Det er fullstendig irrasjonelt å anta det.

 

De fleste kristne er ikke så dumme i hodet at de faktisk TROR denne guden eksisterer. De håper at en gud eksisterer, og velger den kristne guden fordi den har flest tilhengere. Hallo! Ikke kom her og si at du like godt kunne valgt en hvilken som helst annen gud. Så det er DERE som følger en flokk, ikke oss. Vi lar vær å følge en flokk som vi ser er på feil kurs.

 

Eller er du kanskje med i flokken som ikke tror på konspirasjonsteorien som sier at Bush-familien kan gjøre seg om til reptiler når ingen ser dem?

Endret av flueprat
Lenke til kommentar
Benekter du evolusjonsteorien?

 

Jeg nekter ingenting, så sant Gud står bak...

 

...men selv Darwin ombestemme seg, og sa at hans monkey business var vrøvl. Men det har jo ikke dagens råttne samfunn fått med seg nei, hvilken skam og krenkelse av respekt for Darwin.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Vil påstå at jeg ser flere ekstremistiske ateister, enn kristne. Det er ikke nødvendigvis mer ekstremistisk å påstå at det finnes en Gud enn at det ikke finnes en Gud. Og det er heller ikke mer ekstremistisk å mene ting som flertallet ikke mener, enn å være enig i flertallet.

 

Huske å gjøre dere opp en egen mening om ting og følg hjertet, og ikke bare være et anonymt "bæ" i den grå samfunns-saueflokken.

 

Er du kristen?

 

Ja, det må du være! Ateister påstår ikke nødvendigvis at det ikke finnes noen gud. Ateister tror ikke på den kristne guden eller andre guder.

 

Jeg er kristen ja.

 

Poenget mitt er at det ikke er mer riktig å si at det finnes noen Gud enn at det ikke finnes noen Gud og så lage en stor diskusjon ut av dette, for ingen vet noe sikkert når det gjelder dette. Så hvis det skal diskuteres så får nå folk her i det minste være ydmyk nok til å ha respekt for andres synspunkter. Denne tråden flommer jo over av møkk som blir kastet mot IDF, og grunnen til dette er fordi de som ikke er enig tror de har et så mye bedre syn på ting og i sin opphøyethet kan bruke harde ord og trusler.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
...men selv Darwin ombestemme seg, og sa at hans monkey business var vrøvl. Men det har jo ikke dagens råttne samfunn fått med seg nei, hvilken skam og krenkelse av respekt for Darwin.[/color]

 

Jeg registrerer at du tror på alle vandrehistorier som støtter ditt eget forhåndsbestemte og urokkelige livssyn. Ikke mye kritisk sans å spore her, nei.

Lenke til kommentar
Jeg er kristen ja.

 

Poenget mitt er at det ikke er mer riktig å si at det ikke finnes noen Gud enn at det ikke finnes noen Gud og så lage en stor diskusjon ut av dette, for ingen vet noe sikkert når det gjelder dette. Så hvis det skal diskuteres så får nå folk her i det minste være ydmyk nok til å ha respekt for andres synspunkter. Denne tråden flommer jo over av møkk som blir kastet mot IDF, og grunnen til dette er fordi de som ikke er enig tror de har et så mye bedre syn på ting og i sin opphøyethet kan bruke harde ord og trusler.

 

Hvorfor er du kristen?

 

Jeg, og de fleste andre ateister med meg, hevder ikke at det ikke finnes en gud, men at de gudene folk tror på ikke finnes. Du tror at Zevs ikke finnes, du tror også at Tor med hammern, Odin, Afrodite, Ra og alle andre guder enn den kristne, finnes. Når du forstår hvorfor du tror at disse gudene ikke finnes, vil du forstå hvorfor jeg tror at Gud ikke finnes.

 

Og hvorfor skal jeg ha respekt for en tro jeg mener er riv ruskende gal? Jeg skal selvfølgelig holde meg for god til å gå til personangrep, men hvorfor fortjener religioner respekt? Hvorfor? Hva har kristendommen gjort for å fortjene respekt? Bør ikke religioner også angripes og kritiseres som alt annet?

 

Forresten heter det "en gud", ikke "en Gud".

 

 

 

Og dette forumet er på vei mot stupet, noen skriver med blå skrift! Det gjorde vi aldri før!

 

Haha, dagens! :!:

Lenke til kommentar
Hvorfor er du kristen?

 

Jeg, og de fleste andre ateister med meg, hevder ikke at det ikke finnes en gud, men at de gudene folk tror på ikke finnes. Du tror at Zevs ikke finnes, du tror også at Tor med hammern, Odin, Afrodite, Ra og alle andre guder enn den kristne, finnes. Når du forstår hvorfor du tror at disse gudene ikke finnes, vil du forstå hvorfor jeg tror at Gud ikke finnes.

 

Og hvorfor skal jeg ha respekt for en tro jeg mener er riv ruskende gal? Jeg skal selvfølgelig holde meg for god til å gå til personangrep, men hvorfor fortjener religioner respekt? Hvorfor? Hva har kristendommen gjort for å fortjene respekt? Bør ikke religioner også angripes og kritiseres som alt annet?

 

Forresten heter det "en gud", ikke "en Gud".

 

 

Jeg er kristen, fordi jeg tror på Jesus, enkelt og greit. Grunnen til at jeg ikke har tiltro til andre guder, er fordi jeg ikke tror på dem, har aldri opplevd noe som skulle tilsi at det finnes noen andre guder, hvis jeg opplever dette så skal jeg revurdere mitt syn. Jeg føler at jeg får fred av å be til Gud. Jeg føler ikke det samme når jeg ber til Odin. På denne måten sier jo også bibelen at vi skal komme og smake på det Gud har å tilby, så vil vi kjenne at smaken er god.

 

Edit: Og når det gjelder "hvorfor du skal ha respekt", så går jo dette på normal høflighet. Det er ikke bare du og dine meninger som eksisterer i verden.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Jeg er kristen, fordi jeg tror på Jesus, enkelt og greit.

 

Ja, og jeg sitter foran en PC fordi jeg har en skjerm og tastatur foran meg. Skjerp deg!

 

Grunnen til at jeg ikke har tiltro til andre guder, er fordi jeg ikke tror på dem, har aldri opplevd noe som skulle tilsi at det finnes noen andre guder, hvis jeg opplever dette så skal jeg revurdere mitt syn.

 

Å, vær så snill, oppfør deg! Jeg sover ikke fordi jeg er våken. Ærlig talt! Svar på spørsmålene mine. Jeg vet kristne ikke liker kritiske spørsmål, men prøv i hvert fall å forholde deg sånn noenlunde seriøs.

 

har aldri opplevd noe som skulle tilsi at det finnes noen andre guder

 

Men hva har du opplevd som tilsier at den kristne guden finnes?

 

Edit: Og når det gjelder "hvorfor du skal ha respekt", så går jo dette på normal høflighet. Det er ikke bare du og dine meninger som eksisterer i verden.

 

Har du respekt for nazismen?

Lenke til kommentar

Jeg bærer et symbol på Tors hammer rundt halsen. Men jeg ville aldri løpe rundt å forlange at andre tror på han, på Æsene eller forfedrene i Aasgard. Det er takket være demokrati at alle, inkludert deg trådstarter og meg, kan åpne munnen vår. På samme måte som nynazister, kommunister og islamister kan si hva de vil. Men heldigvis så kan vi unngå at disse får noe særlig makt ved å enkelt og greit holde folket opplyst og informert om virkeligheten slik at vi ikke lar -oss- lure av folk som deg og andre ekstremister.

 

Min tro er ikke den samme som den var på vikingtiden og godt er det fordi sammfunnet har forandret seg i stor stil siden den gang. Det kommer også til å fortsette å forandre seg for hvis det er en ting som er -naturlig- så er det forandring og utvikling. Hvis vi ikke klarer å se en religion i nytt lys eller forandre en religion etter samfunnet så kan ikke den religionen ha rett til å eksistere. Ja det er gode ting i de fleste religioner men det er også mye gammelt og ondt i religioner som brukes hele tiden av syke mennesker som bare vil gjøre ondt i "gud" eller guders navn. En uforandret religion er til hindring. Dette bør kristne vite da det er vel en av de religionene som har forandret seg mest gjennom tidene. I begynnelsen av kristendommen fantes det ikke en gang en bibel. Alt kristne tror på er skrevet av mennesker og ikke av gud eller jesus.

 

Det samme gjelder min tro men det legger jeg heller ikke skjul på, siden jeg tror alle mine guder var mennesker en gang. Men så betyr ikke ordet gud eller guder det samme for meg som det gjør for deg ville jeg anta. Jeg vil heller kalle dem Æser og Åsynjer. Da ditt ord er dynket i kristendom og monoteisme.

 

Religion/spiritualitet skal være en privatsak og noe personlig. Det skal ikke tres ned over hodene på folk og ropes ut i galskap.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede svart på spørsmålene dine hvis du leser det jeg skriver Flueprat.

 

Når det gjelder nazister så har jo også disse rett å si hva de mener, men vi har jo en lov, så hvis det f.eks. blir oppfordret til vold og drap så er jo dette kriminellt. Kristne vil ikke ta livet av folk, men fortelle om sin tro sånn at andre også kan tro og få evig liv.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Religion/spiritualitet skal være en privatsak og noe personlig. Det skal ikke tres ned over hodene på folk og ropes ut i galskap.

 

Her er jeg enig, men også religiøse har jo lov til å si sin mening, og jeg selv svarer gjerne på spørsmål hvis noen spør om troen min.

Lenke til kommentar

Nei, du har ikke svart på noen av spørsmålene.

 

"Jeg er kristen fordi jeg tror på Jesus" er ikke et svar. Jeg vil jo selvfølgelig vite hvorfor du tror på Jesus! Jeg vet hva en kristen er, skjønner du vel!

 

Og respekterer du nazismen eller ikke? Jeg tror ikke det. Respekterer du troen på noe så uskyldig som julenissen, da? Jeg har i hvert fall ikke mye respekt for den troen. Jeg finner den latterlig.

Lenke til kommentar
fortelle om sin tro sånn at andre også kan tro og få evig liv.

 

Ble litt provosert av den der...

 

Mener du virkelig at Gud er så hårsår at han vil sende alle de som ikke tror på han til Helvete? Og hvorfor trenger han hjelp av kristne for å få folk til å tro på han? Burde det ikke være den enkleste sak i verden å omvende alle hedninger, som det allmektige vesenet han er?

Lenke til kommentar

Som jeg skrev så føler jeg fred f.eks. ved å be til Gud. Jeg var opprinnelig ateist jeg også, men eksperimenterte en del med en rekke religioner, men bare i kristendommen fant jeg noe som gav meg det jeg trengte: Nemlig fred. Jeg føler alltid at Gud er nær meg og jeg liker å være i hans nærhet.

 

Når det gjelder nazisme og julenisser, så kvervulerer du litt. Forumreglene sier jo at vi skal være høflig og ha respekt for hverandre, det blir ikke noe gode samtaler uten dette. Det å ha respekt betyr jo ikke nødvendigvis at man skal tvinge seg til å synes nazisme er kult, når man egentlig mener den er helt forkastelig, men at man hvertfall lar være å snakke uvennlig til de som mener at naizsme er kult, og forklare på en sakling måte hvorfor man selv ikke synes det er kult.

Lenke til kommentar

At du føler fred ved å be til Gud, beviser da ikke at han eksisterer! Jeg blir glad av å lese Donald, jeg, men går ikke rundt og tror at han eksisterer av den grunn. Les litt om hvordan hjernen din fungerer, så skjønner du mer.

 

Jeg kverulerer ikke! Du sier at jeg bør ha respekt for andre religioner fordi andre tror på det. Jeg viser hvorfor argumentet ditt ikke holder mål. Finn på noe nytt.

 

Du respekterer altså ikke nazismen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...