freke Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Ja så nå kommer plutselig GUD med i diskusjonen ja... Er enig i den at Norge vil gå i dass, men når vi starter å prate om gud så går det litt for langt. Ting tyder på at brukeren IDF har rotet seg bort i forumkategoriene, og egentlig lette etter denne kategorien; som er en noe mer passende arena for hans feilslåtte misjonering. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 blablabla... Troller du? Eller er du bare ekstremt hjernevaska? Jaja, takk for underholdningen either way En trenger ikke være hjernevaska, for å se att noe er hakkana galt i vårt samfunn. Men å si det til samfunnet er til lite nytte, fordi det unnskylder hele elendigheten med naturlig forandring. En svært farlig felle å gå i det, det triste er at hele samfunnet samlet går i den fellen. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Ja så nå kommer plutselig GUD med i diskusjonen ja... Er enig i den at Norge vil gå i dass, men når vi starter å prate om gud så går det litt for langt. Ting tyder på at brukeren IDF har rotet seg bort i forumkategoriene, og egentlig lette etter denne kategorien; som er en noe mer passende arena for hans feilslåtte misjonering. Jeg svarer bare. Og samfunnet har vert i hovedfokus, uansett hva ingridiensene har vert. Samfunnet vet du, det er så mye som har en tråd til samfunnet og denns utvikling... ...det stopper ikke kun med ordet "samfunnet", og that`s it liksom. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Hva er det man egentlig forsøker å oppnå med denne tråden? Ser ut som et slags bikkjeslagsmål for meg. En prøver å åpne øynene til folk, slik at dem ser at samfunnet kommer til å oppleve en total krasj, pga. en moral som går i grøfta. Krasjen vil forårsake så mye "blod og tårer", som da igjen vil føre til en total kollapps. Tror dessverre taktikken din har feilslått totalt og det ser mer ut som at det er vi som prøver å åpne øynene dine! Du har nok kommet til feil sted, det er veldig mange smarte folk her inne som ikke faller for dommedagsprofetier og lignende vås du kommer med! I følge denne pollen overrepresenterer ateister dette forumet : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=561534 Du kan selvsagt tro og mene hva du vil. Men det kan aldri forandre sannheten. Gud velsgine deg min venn, I Jesu Kristus navn. Og takk vårt moderne samfunnet for det! Hadde vi levd noen hundre år tilbake hadde mine meninger sendt meg rett til nærmeste bålplass. Det flotte med et moderne samfunn som vårt er at man må akseptere ting man ikke er enig i. Jeg må akseptere at du er kristen og du må akseptere at homfile er homofile.. Hvis du ikke er enig i dette kan du besøke ekstreme religiøse islamske land som deler mange av dine fanatiske syn på menneskeverdier. Mange av disse landene sitter enda mentalt fast i middelalderen med sin syke ideologi. I Iran fks blir homofile hengt offentlig til begeistring av hjernvaskede fundamentalister. Når jeg tenker meg om ligner faktisk disse landene veldig på det samfunnet du skriker etter. PS : Min venn, jeg finner det faktisk veldig fornærmende at du uten min tilatelse velsigner meg i jesus sitt navn. Du hadde vel ikke likt hvis jeg velsignet deg i satan sitt navn? PPS: Jeg feirer innlegg nr. 1337 ! Endret 5. mai 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Den allmenne moralen i samfunnet forsvinner raskere enn noen gang, roten i samfunnet går i oppløsning. Det er ikke engang noe spørsmål, fordi det er helt åpentlyst at vårt samfunn kjører den strake motorvei (uten fartsgrene) mot stupet. Aner jeg en frykt for et mer sekulært samfunn? Dyresex er lovlig i Norge - ja, gidder ikke utdype det noe mer! Det er sykt, det ville vært totalt uakseptabelt og umoralskt for ikke lenge siden. Hvor har du det fra at det er akseptabelt å ha sex med dyr? Loven i et land gjengir ikke moralen i landet. Homofilt partnerskap er på full fart inn i samfunnet - noe som aldri burde blitt akseptert og er svært umoralskt mot naturen!. Det at en har legning for noe betyr ikke at en skal leve det ut Hvorfor ikke? Alle har en legning, du har også det. (Jeg antar at du er hetroseksuell nå.) Kanskje du skal unngå all form for samliv med kvinner, i og med at du selv lever ut din egen legning da. Forøvrig har homofili eksistert så lenge vi kan spore menneskeheten tilbake. I gamle Roma for eksempeler var homosex brukt for nytelsens skyld, mens hetrosex nesten "kun" var for reproduksjon. Det er stort sett gammel ekstrem religiøs tankegang som ligger i argumentet i at homofili er unaturlig (som forøvrig er kronironisk når en tenker på at de religiøse dyrker en perfekt Gud som har skapt disse unaturlige skapningene). Det er krone eller mynt om ektepar skiller seg - eksisterte ikke tidligere, det var en stor skam. Mann kvinne og barn er selve kjernen i ett samfunn. Det er totalt syke og ville tilstander idag! Der "alt" er lov, dermed blir det ett villt kaos. I dagens samfunn må ektepar/samboere si "mine barn" "våre barn" og "dine barn". Svært uheldig, den gode trygge kjernen i samfunnet brister. Våre barn, som er vår neste generasjon har overhodet ikke godt av det, det blir alvorlig skadet av slikt samfunnet har blitt, og det lærer totalt feile ting. Det ville vært totalt umoralskt og uakseptabelt for kun få år tilbake. Det er som regel bedre for et barn å vokse opp med skilte foreldre, enn foreldre som bor sammen og krangler ut i evigheten. Samlivsbrudd forekommer av en grunn, og det er ingen vits å la det gå utover barna. For "kun få år tilbake" var det muligens ferre skillsmisser (skeptisk til å akseptere den påstanden), men jeg tviler meget sterkt på at samlivet i en familie var så særlig mye bedre hvis de holdt sammen av moralske grunner. Grove vold skildringer, voldtekter, syk kriminalitet, ja ikke engang fantasien sitter grenser - alt dette kan en se på TV og DVD døgnet rundt. Helt for jævlig, det ville vert totalt umoralskt og uakseptabelt for en kort tid tilbake. Er det virkelig det? Det gamle testamentet for eksempel er fylt av voldhistorier og massemord. Historier bak religiøs utbredning i verden inneholder stort sett nedslakting av mennesker, voldtekter, overgrep og morbide historier. Samboere, ja det vrimler av dem - det ville vert totalt uakseptabelt og umoralsk en kort tid tilbake. Siden det lever som om det var gifte, uten å være gifte. Husk at det å gifte seg faktisk har vert kjernen i samfunnet. Det å gifte seg er en religiøs tradisjon. Ikke alle er religiøse. Det er jo også ulemper med å gifte seg, nemmelig at grensen for å avslutte et forhold blir større og mer dramatisk når det skjer. Det å gifte seg innebærer jo også store kostnader en slipper ved å "kun" være samboere. I andre kulturer, som i India, har dette nådd det banale. I de fattigste strøkene dreper familien et nyfødt barn hvis det er en jente, fordi de ikke har råd til å gifte henne bort. Vi lever i en tid der snart alt er lov, der det gale er rett og der det rette er galt Er det ikke flott å kunne leve etter sine egen preferanser? Eller ønsker du å tvinge alle til å leve etter dine preferanser. Jeg syns folk skal få lov til å gjøre det som gjør det lykkelige, ikke det som vistnok skal sørge for et evig liv i himmelen - som denne moralen din strengt talt er bygd på. Å være kristen i dag er ikke enkelt - norges størrste parti arbeider i kjent stil IMOT kristendommen, som om det representerte selve satan og øydeleggelsen. Og folk flest synest det fleste kristne er noen sytekopper, noen ekstreme fundamentalister. Vel, hva blir det neste? Å fjerne korset i flagget vi er så stolte av? Eller kanskje snu det opp ned? Det høres ikke mye moralskt ut, for det kristne landet Norge... Selv om Norge har en statskirke, betyr ikke det at Norge ikke er et sekulært land - og det betyr slettes ikke at alle skal være kristne! Å være kristen i dag må da være veldig enkelt, er det ikke bare å ha en tro, gå i en av de mange kirkene vi har her i landet nå og da, og å gjøre det som kristne nå gjør? Det ligger jo ingen hindre her. ...eller skal vi kanskje si det satanistiske landet Norge Hva med det sekulære Norge? Er det ingen som er bekymret? Er det ingen som har øynene oppe og forstår at vi faktisk er på vei mot stupet, der samfunnet vil sitte tilbake med svært enorme mengder med smerte og tårer Tror ikke det er så mange som deler disse ragnarokillusjonene dine, nei. Med god grunn! Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Hva er det man egentlig forsøker å oppnå med denne tråden? Ser ut som et slags bikkjeslagsmål for meg. En prøver å åpne øynene til folk, slik at dem ser at samfunnet kommer til å oppleve en total krasj, pga. en moral som går i grøfta. Krasjen vil forårsake så mye "blod og tårer", som da igjen vil føre til en total kollapps. Tror dessverre taktikken din har feilslått totalt og det ser mer ut som at det er vi som prøver å åpne øynene dine! Du har nok kommet til feil sted, det er veldig mange smarte folk her inne som ikke faller for dommedagsprofetier og lignende vås du kommer med! I følge denne pollen overrepresenterer ateister dette forumet : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=561534 Du kan selvsagt tro og mene hva du vil. Men det kan aldri forandre sannheten. Gud velsgine deg min venn, I Jesu Kristus navn. Og takk vårt moderne samfunnet for det! Hadde vi levd noen hundre år tilbake hadde mine meninger sendt meg rett til nærmeste bålplass. Det flotte med et moderne samfunn som vårt er at man må akseptere ting man ikke er enig i. Jeg må akseptere at du er kristen og du må akseptere at homfile er homofile.. Hvis du ikke er enig i dette kan du besøke ekstreme religiøse islamske land som deler mange av dine fanatiske syn på menneskeverdier. Mange av disse landene sitter enda mentalt fast i middelalderen med sin syke ideologi. I Iran fks blir homofile hengt offentlig til begeistring av hjernvaskede fundamentalister. Når jeg tenker meg om ligner faktisk disse landene veldig på det samfunnet du skriker etter. PS : Min venn, jeg finner det faktisk veldig fornærmende at du uten min tilatelse velsigner meg i jesus sitt navn. Du hadde vel ikke likt hvis jeg velsignet deg i satan sitt navn? PPS: Jeg feirer innlegg nr. 1337 ! Kjære deg, jeg ville aldri å brennt noen på ett bål. Derimot betyr ikke det at vårt samfunn og vårt lands myndigheter skal gjøre alt lov. Jeg hadde bare synest synd på deg visst du velsignet med satans navn, fordi det hadde slått tilbake på deg selv. Alle som har Jesus i sitt hjerte, har ingenting å frykte og satan er maktesløs. Det er fordi Gud har vunnet over satan, Gud er sterkere. Hipp hurra for ditt innlegg 1337 Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Riktig ja, nei jeg tror heller ikke det er så mange som deler mine ragnarokillusjoner. Profetene gjør helt klart på at størrste parten av menneskene går til helvete, fordi det generelt driter i Gud og den frelseren han sendte. Og fortsetter sin ferd mot ett samfunn uten Gud og uten moral, som igjen fører til at deres sjel havner i samfunn totalt uten Gud til syvende og sist, ett samfunn Bibelen omtaler som "helvete". Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Kjære deg, jeg ville aldri å brennt noen på ett bål. Derimot betyr ikke det at vårt samfunn og vårt lands myndigheter skal gjøre alt lov. Igjen så har du lest feil på det jeg har skrevet, jeg beskylde deg aldri for å være en tilhenger av heksebrenning. Men visste du virkelig ikke at blasfemi ble straffet med døden noen hundre år tilbake, eller sov du kansje under historietimene? Kristendommen har dessverre veldig.. veldig.. veldig mange drap på samvittigheten. Jeg hadde bare synest synd på deg visst du velsignet med satans navn, fordi det hadde slått tilbake på deg selv.Alle som har Jesus i sitt hjerte, har ingenting å frykte og satan er maktesløs. Det er fordi Gud har vunnet over satan, Gud er sterkere.[/color] Jeg har velsignet deg i satans navn 6 ganger nå. Du burde kansje helle litt ekstra vievann over senga di før du går og legger deg idag Endret 5. mai 2008 av Myagos Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Kjære deg, jeg ville aldri å brennt noen på ett bål. Derimot betyr ikke det at vårt samfunn og vårt lands myndigheter skal gjøre alt lov. Igjen så har du lest feil på det jeg har skrevet, jeg beskylde deg aldri for å være en tilhenger av heksebrenning. Men visste du virkelig ikke at blasfemi ble straffet med døden noen hundre år tilbake, eller sov du kansje under historietimene? Kristendommen har dessverre veldig.. veldig.. veldig mange drap på samvittigheten. Jeg hadde bare synest synd på deg visst du velsignet med satans navn, fordi det hadde slått tilbake på deg selv.Alle som har Jesus i sitt hjerte, har ingenting å frykte og satan er maktesløs. Det er fordi Gud har vunnet over satan, Gud er sterkere.[/color] Jeg har velsignet deg i satans navn 6 ganger nå. Du burde kansje helle litt ekstra vievann over senga di før du går og legger deg idag Du har det ja, velsignet meg 6 ganger i navnet satan, joda, men du, jeg har ikke noe å være redd for, for i Jesu navn er jeg trygg og har ingenting å frykte. Jeg trenger ikke engang å helle vievann på sengen min. Navnet Jesus er nok. Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg velsigner IDF i Det Flygende Spaghetti Monsteret sitt navn! måtte alle dine pastamåltider smake fortreffelig! Amen! Men til saken: bronsealdersk etikk og moral har vi lite bruk for i dag. Det er en grunn til at vi er i stand til å stanse fotoner i dag, det er ikke fordi Gud gjør det, det er fordi vi er kommet langt de siste 3-400 åra, og vi har lite bruk for bagasje fra en tid da mennesker var uvitende og redde for noe de ikke engang visste noe om. 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg velsigner IDF i Det Flygende Spaghetti Monsteret sitt navn! måtte alle dine pastamåltider smake fortreffelig! Amen! Men til saken: bronsealdersk etikk og moral har vi lite bruk for i dag. Det er en grunn til at vi er i stand til å stanse fotoner i dag, det er ikke fordi Gud gjør det, det er fordi vi er kommet langt de siste 3-400 åra, og vi har lite bruk for bagasje fra en tid da mennesker var uvitende og redde for noe de ikke engang visste noe om. Ja jeg skjønner ja, du trenger ikke Gud i bagasjen, joda du er fri du til å velge hva du vil. Med det konsekvenser det innebærer. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Konsekvenser? les nederste delen av signaturen min, sitat av en smarting ved navn Thomas Jefferson. Synes du ikke han har et poeng? utvide litt: Er du ikke redd for at du kommer til helvete for å ha valgt feil Gud, eller ikke fokusert på det som er viktig? Endret 5. mai 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Se filmen hos Youtube Jeg gjenntar: Ikke mat trollet er det virkelig ikke åpenbart for flere? Endret 5. mai 2008 av flesvik Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Ja jeg skjønner ja, du trenger ikke Gud i bagasjen, joda du er fri du til å velge hva du vil. Med det konsekvenser det innebærer. Yep trusler med død og pinsler er en bra måte å skaffe seg flere tilhengere! Men jeg har noen spørsmål til deg: Hvor lenge har du vært kristen? Er du født i en religiøs familie? Gikk du på offentlig eller kristen skole? Ble du lært om religionen av familiemedlemmene dine? Hvor ofte besøker du kirka? Hvis det var overveldene bevis for at kristendommen ikke eksisterte, hadde du forlatt kristendommen da? Husk at Jesus ser på deg så svar ærlig Endret 5. mai 2008 av Myagos Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Se filmen hos Youtube Jeg gjenntar: Ikke mat trollet er det virkelig ikke openbart for flere? Visst dere ønsker fred og ro i deres hjerter. Så klikk heller her: http://discover.godrev.com/?/7/as-easy-as-prayer ...men for all del, morsom youtube video. Må Gud velsigne vårt samfunn, slik at flest mulig for opp øynene mot ett samfunn i fullt forfall. Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
trettentrettisju Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Bra argumentering smoothie! Det virker ikke som om du har noe løsning på dette. Mener du om vi gikk tilbake til gamle dager så ville alt blitt bedre? La folk tro hva dem vil! Det er ingen som tvinger deg til å la være og tilbe din gud, hate homofile og brenne hekser. Men la nå oss andre som har tro på et sekulært samfunn tro hva vi vil. I mine øyne er det ingenting som tyder på at samfunnet vårt er på vei mot stupet! Endret 5. mai 2008 av trettentrettisju Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Tvert imot er dette den fredeligste tiden i verden på lenge. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Bra argumentering smoothie! Det virker ikke som om du har noe løsning på dette. Mener du om vi gikk tilbake til gamle dager så ville alt blitt bedre? La folk tro hva dem vil! Det er ingen som tvinger deg til å la være og tilbe din gud, hate homofile og brenne hekser. Men la nå oss andre som har tro på et sekulært samfunn tro hva vi vil. I mine øyne er det ingenting som tyder på at samfunnet vårt er på vei mot stupet! Du misforstår, men det er ikke noe nytt innen menneskeheten. Altså jeg er ikke for å brenne hekser og jeg hater eller ikke homofile. Men ærlig talt, jeg mistenker deg for å ville misforstå, men nei du så enkelt er det ikke. Selvsagt kan du tro og tenke hva du vil, og forsåvidt gjøre hva du vil... ...men ikke tro at det ikke blir uten konsekvenser. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Tvert imot er dette den fredeligste tiden i verden på lenge. Ja det har du helt rett i, det sier Bibelen også, at vi skal gå inn i en forholdsvis "lang" fredsperiode i "verden" etterfulgt av ett fullstendig "moral" kollaps, deretter etterfulgt av en stor trengsel, som også vil innholde en grusom verdenskrig, der huden vil etse bort på mennesker og dyr....snakker enn om atomvåpen her? Altså samfunnet råttner moralsk sett idag, på en måte den aldri har gjort før, det blir som på Sodoma og Gomoras dager står det skrevet. Endret 5. mai 2008 av IDF Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Samfunnet er grusomt i dag, dere. http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/163 Hvor mange sider av Bibelen har du lest, sa du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå