Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Menighetene Paulus plantet bestod av både jøder og hedninger. Vi er faktiske hedninger, selv det kristne i vårt land er hedninger, det sier folk som har greie på slikt i alle fall.. Men det er visst tydelig en del forskjell i hva folk ligger i utrykket, alt etter om en følger Bibelen eller ikke.

Hva Paulus gjorde og menighetene han "plantet" har ingen relevanse til Norge og oss nordmenn. Du fortsetter å prate om ting som ikke gjelder for oss.

 

Men la meg betrygge deg: Vårt samfunn er på vei opp av avgrunnen vi fallt ned i for tusen år siden (Håper du kan engelsk)

Lenke til kommentar
Den allmenne moralen i samfunnet forsvinner raskere enn noen gang, roten i samfunnet går i oppløsning.

 

...

 

Er det ingen som er bekymret? Er det ingen som har øynene oppe og forstår at vi faktisk er på vei mot stupet, der samfunnet vil sitte tilbake med svært enorme mengder med smerte og tårer

Alt du skriver bevitner om en komplett historieloeshet.

 

Ja, det er mye aa bekymre seg om i dag, men paa den andre siden saa var ikke ting bedre foer heller. At du klamrer deg til kristendommen som en moralsk monolitt sier mest om din manglende kunnskap. I tidligere tider har kristendommen staatt for institutisjonalisert maktmisbruk, inkludert organisert tortur og drap av politiske fiender og alle som turde tale fritt. Og ingen har brutt Bibelens regler mer enn Kirken selv. I mange perioder saa var klostere ikke mer enn glorifiserte orgiesentere for menn som ville ha sex med andre menn, og det finnes mange brev mellom kirkeledere hvor de klager over at dette maa slutte, ikke fordi det var galt, men fordi de skjedde for aapenlyst og skadet kirkens omdoemmme.

Saker hvor kirken har skjult barneovergrep, incest, voldtekt, dyresex, og alle tenkelige perversiteter finner man gjennom hele historien. Samtidig har kirken drept folk utenfor kirken for langt mindre synder.

Kirken har alltid vaert en gjennomkorrupt organisasjon som har overlevd kun paa grunn av sin stoette til brutale kongemakter. At Kirken fortalte folket at Kongen var plassert paa tronen av Gud selv, gjorde at Kongen beskyttet kirken tilbake, enn hvor sinnsyke ting kirken holdt paa med.

Og samfunnet rundt kirken var sjelden noe bedre. I de puritanske tider i London paa 1890tallet saa regner man med at, i visse fattige bydeler, godt over 50% av alle jenter og nesten like mange gutter mister jomfrudommen sin foer de naadde puberteten, etter overgrep/voldtekt av sin far eller andre mannlige familliemedlemmer.

 

Og det skal liskom vaere naa vi har mistet moralen vaar.

 

Moralen har aldri eksistetert. Det har alltid vaert ren loegn.

 

Det vi opplever naa er at vi proever aa bygge ut en ekte moral, som ikke er basert paa loegner, og ja, det kan forventes visse problemer med det. Men det verste vi kan gjoere er aa gaa tilbake til Kirkens korrupte omfavn.

Lenke til kommentar
Helt enig med Niskivara, det synet IDF har er helt bak mål. Rett og slett historieløst. Men så er vel bibelhistorie noe han har fordybet seg mer i enn Europeisk historie.

Skremmende nok virker det som om han ikke har fordypet seg i Bibelhistorie heller, siden han skriver som om han ikke har lest de historiene i Bibelen som rettferdiggjoer blant annet organisert voldtekt av kvinnebarn, folkemord, og lignende ting i Guds navn.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Det er viktig å opplyse kristenfolket om kristendommens grusomme og dystre historie. Det står så åpent og klart i historieboka som er tilgjengelig for alle som vil lese. Det er bare trist at dem ignorerer fakta og fortsetter blindt å forsvare denne forferdelige religionen.

Lenke til kommentar
Disse grusomme og dystre historiene har jo også skjedd i en spesiell setting og under spesielle forhold. Jeg prøver ikke å forsvare at det ikke er dytert og grusomt, men bare merk dere at det ikke er noe som Gud og hans folk gjorde impulsivt.

Hvis man ser paa kirkens historie som helhet saa er det ikke en overdrivelse aa si at organiserte brudd paa Bibelens bud er det normale, ikke spesielle enkeltstaaende hendelser.

 

Det er ogsaa viktig aa huske at Kirken har, ved spesielle anledniger, gjort ekstremt gode ting og staatt for store framskritt mot en mer human verden, og at kirken ALLTID har gitt maal og mening til uttalige folk i haaploese situasjoner.

 

Men det forandrer ikke det faktum at Kirken til en hver tid har vaert en gjennomkorrupt organisasjon. Dette gjelder for alle de store rettningene av kristendommen(og forsaavidt for alle andre religioner ogsaa).

Lenke til kommentar

Gidder ikke lese gjennom 23 sider, så det jeg sier har sikkert vært nevnt før.

 

Jeg lurer på hvor gammel trådstarter er, for makan til gammeldags tankegang er det lenge siden jeg har sett. Det virker som om du tror at kristendom er løsningen på alt i førsteposten. Det er overhodet ikke unaturlig at homofile får inngått partnerskap, de er like glad i hverandre som hetrofile. Meningene dine hindrer et fritt og åpent samfunn. Et samfunn hvor alt blir kontrollert på den måten du tydeligvis har lyst til er et stort tilbakesteg.

Lenke til kommentar

Sviktende dømmekraft og dårlig moral har for alvor begynt å bli kjernen i vårt samfunn.

 

Det handler om å ta et ansvar for samfunnet man etablerer seg i, men av en heller annen grunn har det nye generasjonene i vårt samfunn bort i mot fattet enstemmig at en skal avvise ansvaret, ja ikke bare avvise det, men lage ett jævlig samfunn istedet...

 

Hva er grunnet til dette, noen som vet?

Jeg vet dere, ja sannelig det gjør jeg. Mine gode forum venner hør Guds ord:

 

...ja dere hørte riktig, ett jævlig samfunn er på frammarsj!

 

Nå sier dere at jeg banner, dere tar feil. Det er fordi jævlene er satan`s arbeidere, det gjør alt for å lage ett jævlig samfunn. Der alt som Gud sier er rett, nå forandrer seg til "paranoid fundamentalistiske virus av sykeste slag" i følge Hr.Nordmann.

 

Satan holder på å innføre nye rettningslinjer i vårt samfunn, det blir ett jævlig samfunn, der hans mål er å føre flest mulig fortapt på den lille tiden han har igjen.

 

Gud skal skille det gode og det onde, engang for alltid. Lucifer og hele hans hær, inkludert alle millioner av fortape mennesker skal bli kastet i "ildsjøen", som er ett bilde på noe som ikke er noe spesielt trivelig dere.

 

...så har dere virkelig lyst til å havne der dere? Nå må dere be om at Gud må bevare dere og berge dere, han er deres synder nådig visst dere sier HALLELUJA HERRE JESUS KRISTUS kom inn i mitt hjerte:

 

http://discover.godrev.com/?/7/as-easy-as-prayer

Endret av IDF
Lenke til kommentar

IDF, jeg synes du gjør en bra jobb. Skulle ønske du var på ateistenes lag i stedet. Vi trenger engasjementet ditt.

 

IDF, hva sier du til artikkelen "Norway flourishes as secular nation"?

 

Og hvorfor bekymre seg, IDF? Hvorfor ikke bare lene seg tilbake og nyte at Guds plan gjøres til virkelighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...