teho Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Hei, Jeg kjørte et program (100% load på alle cores) på min Q6600 som er overklokket til 2.8GHz. Den blir da veldig varm etter en stund så jeg pleier å skru opp cpuvifta som står på laveste hastighet for å unngå overoppheting. Jeg lar den da ogte stå på 65C. Det glemte jeg idag og viftekontrollen sto og pep og maskinen var stoppet. Cpu gikk nok opp i 70-75C vil jeg tro. Nå starter ikke maskinen, dvs. den startet og aksesserer disken bittelitt, skjermen viser ingenting så bare står den der. Er det symptomet på gåen cpu? Ingenting ut på skjerm etc. Har forsøkt å resette ved å ta ut batteriet på hovedkortet uten at det hjalp. Har ikke forsøkt uten skjermkort men da ville jeg tro den jobbet seg opp men mye diskaksesser etc. Noen som kan bekrefte at det nok et cpuen som er gått til ..... - Terje Endret 5. mai 2008 av teho Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 høres jo litt merkelig ut m.t.p. at CPU skal skru av maskinen eller iallefal strupe seg selv om den går for varm. - før det skjer noe altså. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 har du overvoltet cpuen? høres jo litt merkelig ut m.t.p. at CPU skal skru av maskinen eller iallefal strupe seg selv om den går for varm. - før det skjer noe altså. Dette kan dog. deaktiveres i BIOS, noe mange clockers gjør. Lenke til kommentar
teho Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) har du overvoltet cpuen? høres jo litt merkelig ut m.t.p. at CPU skal skru av maskinen eller iallefal strupe seg selv om den går for varm. - før det skjer noe altså. Dette kan dog. deaktiveres i BIOS, noe mange clockers gjør. Jeg har et pk5 Deluxe kort hvor jeg har økt FSB Frequency noe slik at cpu'en yter 2.8GHz, DRAM Freq til 1066MHz som jeg har. Jeg har satt CPU Fan Speed ignore for å slippe meldingen om CPU fan missing ved oppstart. Jeg hadde cpu-vifta til en fankontroll, ellers går den på maks konstant. Ellers har jeg ikke endret noe. Siden ingenting kommer på skjerm, kan det være hovedkortet? Vil tro at om skjermkortet var gåen ville den startet med mye aksessering på disk etc. - Terje Endret 5. mai 2008 av teho Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 har du overvoltet cpuen? høres jo litt merkelig ut m.t.p. at CPU skal skru av maskinen eller iallefal strupe seg selv om den går for varm. - før det skjer noe altså. Dette kan dog. deaktiveres i BIOS, noe mange clockers gjør. Jeg har et pk5 Deluxe kort hvor jeg har økt FSB Frequency noe slik at cpu'en yter 2.8GHz, DRAM Freq til 1066MHz som jeg har. Jeg har satt CPU Fan Speed ignore for å slippe meldingen om CPU fan missing ved oppstart. Jeg hadde cpu-vifta til en fankontroll, ellers går den på maks konstant. Ellers har jeg ikke endret noe. Siden ingenting kommer på skjerm, kan det være hovedkortet? Vil tro at om skjermkortet var gåen ville den startet med mye aksessering på disk etc. - Terje hei, har du noen andre minnebrikker du kan teste? lot du voltene stå på auto, eller satt du de manuellt? Lenke til kommentar
teho Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) hei, har du noen andre minnebrikker du kan teste?lot du voltene stå på auto, eller satt du de manuellt? Jeg har ikke endret noe på voltene, det stod på auto. Jeg har heller ikke andre minnebrikker. Endret 5. mai 2008 av teho Lenke til kommentar
brk Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg hadde min cpu over 80 grader (iflg coretemp) da jeg testet den på 3.2ghz. Tror ikke du svidde din. Min lever enda. (på 2.4ghz) Resatt bios? Lenke til kommentar
teho Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Jeg hadde min cpu over 80 grader (iflg coretemp) da jeg testet den på 3.2ghz. Tror ikke du svidde din. Min lever enda. (på 2.4ghz) Resatt bios? Ja. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Dra ut rambrikkene dine og start opp uten. Du vil da få pip fordi du ikke har i ram. Så setter du kun i 1brikke og starter opp igjen. Funker i mange tilfeller ved feilslått overklokking, når biosresetting ikke fungerer. Lenke til kommentar
teho Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Dra ut rambrikkene dine og start opp uten. Du vil da få pip fordi du ikke har i ram. Så setter du kun i 1brikke og starter opp igjen. Funker i mange tilfeller ved feilslått overklokking, når biosresetting ikke fungerer. Takk!! Det var en minnebrikke som er gått. Nå starter alt normal på den ene brikken. Søren og, nå satt jeg å tittet på Q9450, P5K3 og DDR3 ram. Men nå blir det bare litt nytt DDR2 ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå