Delvis Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Var i Sverige, og tok jo med meg "litt i overkant" tilbake. En ting jeg lurer på; hvorfor kjører folk som skal smugle noe, på slike overganger der det er kontrollstasjoner? Jeg kjørte nå over der man kommer til Kongsvinger, og der er det jo ingen verdens ting. Der er et skilt som står "riksgrense" på, det er alt. Og der er jo flere slike overganger uten noenting som helst Tar de stikkkontroller der også av og til kanskje? De gjør vel sikkert det, men har aldri sett en sjel på de overgangene Så nettopp noe greier på NRK 2, der noen smuglet et menneske over grensen. De kjørte også over et sted med kontroller. Og jeg kjenner folk som ofte er i Sverige for å handle. En blir tatt gang på gang ved Svinesund. Men hvorfor i allverden kjører de ikke heller over der det ikke er kontroller? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 For det første: Få folk kjører over de ubemannede grenseovergangene siden de vil innebære en stor omvei. De ubemannede grenseovergangene sjekkes ganske ofte. Om du blir tatt eller ei avhenger vanligvis på hvilken tid på døgnet en kjører. Kjører man i harrytidene vil sannsynligheten for å stoppes være vesentlig høyere enn utenfor disse. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 For det første: Få folk kjører over de ubemannede grenseovergangene siden de vil innebære en stor omvei. De ubemannede grenseovergangene sjekkes ganske ofte. Om du blir tatt eller ei avhenger vanligvis på hvilken tid på døgnet en kjører. Kjører man i harrytidene vil sannsynligheten for å stoppes være vesentlig høyere enn utenfor disse. Ok.. Ja det blir vel omvei for dem som bor på østlandet. For oss som kommer vestfra, spiller det ikke noe rolle. Så de blir sjekket ofte? Ja noe annet ville vel være dumt. Har dog aldri sett noenting de gangene jeg har kjørt over. Når er egentlig "harrytidene"..? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det er vel ikke noe konkret uttrykk, men... Siden folk vanligvis oppfører seg som lemmen eller sau, drar de fleste hjem på samme tidspunkt fra harryhandelen, så det kan vel brukes som det. Det kan vel også brukes om de dagene med stor harryhandel. At du ikke ser noen på de ubemannede stasjonene betyr lite. Selv den bemannede stasjonen jeg vanligvis kjører forbi, ser folketom ut. Å ta småsmuglere er heller ikke tollernes største prioritet. Kjører man utenfor harrytidene, som jeg kaller de, er sannsynligheten for å bli stoppet svært liten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå