Gå til innhold

Gammel 32" TV + PS3, viktig med HDMI?

Anbefalte innlegg

og det spillet jeg kommer til å spille mest (ihvertfall i starten) er GTA IV, så noen som vet hvilken oppløsning den kjører på på PS3en og hvor mye forskjell det er i forhold til det min TV maks kan gi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke tar helt feil så takler din TV 576p signaler. PS3 vil kun gi ut signaler som din TV kan behandle. Det stilles inn automatisk første gang du starter PS3. Innstillingene blir lagret og vil derfor ikke forandre seg hvis du tar playstation med til en venn osv. Hvis det oppstår problemer med det, så kan du holde inne start knappen i noen sekunder og bildeinnstillingene vil resette seg. (Kun nødvendig hvis den har vært på en HDTV og skal til en standard tv.)

Når det gjelder 20" PC skjerm, så har den en høyere oppløsning enn standard TV'er og bildet blir da skarpere. Hvis PC skjermen er widescreen, så kan du koble PS3 til den og muligens bruke 720p der. Dette kommer helt ann på hva slags skjerm det er.

Lenke til kommentar

ok takk for svar

hva er det høyeste GTA IV kan gi ut a? Hvor stor forskjell blir det i forhold til det min klarer, altså 576p som du sier?

btw ja LCDen min er widescreen og er av typen LG et eller annet. Den som var så billig og bra for en stund siden med en jævlig svær post her på forumet. Den har to sånne vanlige pc innganger (ikke vet jeg hva de heter :p). Må jeg da kjøpe en spesiell kabel for å kunne hooke den opp til pcskjermen?

btw jeg leter fortsatt etter sånn RGB kabel så om noen vet hvor jeg kan kjøpe det idag? Tror jeg har bestemt meg for å kjøpe PS3 idag selvom jeg får nøye meg med dårligere kvalitet ;)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

GTA kan gi ut 1080p signaler som maks, men det er oppskalert.

Har lest litt om PC skjerm + PS3, pc skjermen MÅ være HDCP kompatibel for at det skal virke. Hvis skjermen din er gammel så er jeg skeptisk til at den er det dessverre. Du kan alltids sjekke dette, modelnavnet på skjermen står på skjermen et sted. :-)

Edit:

Bak på skjermen min står det "DVI IN(HDCP)" så hvis det står noe lignende på din, så burde det ikke være noe problem.

Endret av electron84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...