flueprat Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Tråden handler om frykt for døden, ikke frykt for å dø. Lær dere forskjellen før dere kritiserer oss som ikke frykter døden. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nei. Men du må bare komme og skyte meg uten at jeg merker det. Jeg vil ikke bry meg. Hvor skal jeg skyte deg slik at du ikke merker det? Håret? Og hva har det med frykt for døden? Det er som å si at man ikke er redd for slanger hvis de biter man mens man sover og ikke legger merke til det. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Tråden handler om frykt for døden, ikke frykt for å dø. Lær dere forskjellen før dere kritiserer oss som ikke frykter døden. Hva annet enn å dø tror du folk prater om når de frykter døden? For å dra inn slanger igjen (ikke spør meg hvorfor jeg bruker slanger som analogi motiv), det er som å at frykten for slangebitt ikke innæberer frykt for å bli bitt. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Du kan snikskyte meg i tinningen. Jeg vil ikke merke det. Jeg vil ikke bry meg. Og du har helt rett angående slangen. Jeg er ikke redd for å bli bitt av slanger når jeg sover. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Du kan snikskyte meg i tinningen. Jeg vil ikke merke det. Jeg vil ikke bry meg. Ingen 100% garanti for at du dør momentant. Og du har helt rett angående slangen. Jeg er ikke redd for å bli bitt av slanger når jeg sover. Nei, men som med skytingen så er du fortsatt redd for å bli bitt av slanger (med mindre du har en rar fetisj, jeg dømmer ingen). Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg er ikke redd før jeg er oppe i situasjonen. Jeg går ikke rundt og frykter slanger. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Så man frykter ikke noe med mindre man går rundt og er konstant redd for det? Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Så man frykter ikke noe med mindre man går rundt og er konstant redd for det? Aldri sagt det. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Aldri sagt det. Neivel, jeg prøvde å gjette meg fram til hva du mente med dette: Jeg er ikke redd før jeg er oppe i situasjonen. Jeg går ikke rundt og frykter slanger. Hva er det da du ville frem til med det? Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 At jeg ikke går rundt og frykter slanger. Jeg går heller ikke rundt og er redd for å dø, men vil garantert frykte det om jeg er trengt opp i en farlig situasjon. Dog er det ikke døden i seg selv jeg er redd for. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) At jeg ikke går rundt og frykter slanger. Jeg går heller ikke rundt og er redd for å dø, men vil garantert frykte det om jeg er trengt opp i en farlig situasjon. Dog er det ikke døden i seg selv jeg er redd for. Er rimelig sikker på at når det er snakk om frykt for døden så innebærer det også frykt for å dø, akkurat som frykten for slangebitt innæbærer frykten for å bli bitt av en slange. Endret 7. mai 2008 av Yuck Fou Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hvis du med døden mener "å dø" så skal jeg være enig med deg. Når jeg sier "Jeg frykter ikke døden" mener jeg "Jeg er ikke redd for hva som vil skje når jeg dør". Jeg ønsker selvfølgelig ikke å dø. Men går altså heller ikke rundt og er redd for å dø. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Siden man kritiserer oss "ikke-redde", får jeg vel komme med (enda) en utdyping: Jeg er redd for å dø, men jeg er ikke redd for å være død. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Døden er nettopp det: å være død. Og siden det ikke er mulig å være død, er det ikke noe å frykte. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg er redd for eventuelt ubehag forbundet med det å dø (altså før man faktisk er død), men når jeg først er død, det frykter jeg null. Spørsmålet i denne tråden går så vidt jeg har forstått på døden selv, ikke det å dø. Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Døden er nettopp det: å være død. Og siden det ikke er mulig å være død, er det ikke noe å frykte. Døden er å være død, men det er ikke mulig å være død? De bare later som da kanskje? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Døden er å være død, men det er ikke mulig å være død? De bare later som da kanskje? "Være" implikerer eksistens, og er man død, eksisterer man ikke lengre — men dette er en laaaaang diskusjon... Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 og er man død, eksisterer man ikke lengre så sant det da ikke viser seg at man eksisterer likevel. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kjetil har forstått det, Blue har misforstått. Du tror kanskje sjela vår blir hentet av UFOer når vi dør? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 og er man død, eksisterer man ikke lengre så sant det da ikke viser seg at man eksisterer likevel. Og grunnlag for å tro dette er ...? At det står i en bok? At noen har sagt det? At man ønsker å tro det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå