neidustoreinternett Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Sliter med å finne lover å regler om det er lov å overvåke ansatte som jobber innenfor telefonselging... i dette tilfellet om det er lov å bytte ut di 3 dårligste med 3 nye hver måned ... http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftglosok?...ne=overv%E5king Endret 4. mai 2008 av neidustoreinternett Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg har ikke peiling på dette, men det høres helt SJUKT UT!!!! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Overvåkning av ansatte er så godt som aldri tillatt. I ditt tilfelle er det definitivt ikke tillatt. Mange bensinstasjon- og kioskeiere som har fått smekk på pung der. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 hmm ja, jeg vet det blir kjørt statistikk på samtaler og salg. så informasjon om di dårlige ansatte har man jo. skulle gjerne sett en paragraf for dette. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 hmm ja, jeg vet det blir kjørt statistikk på samtaler og salg. så informasjon om di dårlige ansatte har man jo. skulle gjerne sett en paragraf for dette. Jeg skulle gjerne likt å få vite litt mer om situasjonen, hvordan det skjer, hvordan de tre byttes ut osv før jeg sie rnoe? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Det er vanelig å ta stikkprøver av samtalene innen telefonsalg tror jeg. De overhører samtaler for å sjekke at de ansatte virkelig snakker med kunder, samt hvordan de kan hjelpe med å forbedre de ansatte på salgsteknikk. Jobbet som telefonselger i en liten månede, og da ble det hvertfall sagt slik. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 christian86: de 3 får sparken ved slutten av månedenm hva kan en mulig paragraf i loven være som tilsier at det er lov? evt. noe i kontrakten ? vbrattla: statistikken blir målt slik: CRM verktøyet skal logge alle samtaler, og salg. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 christian86: de 3 får sparken ved slutten av månedenm hva kan en mulig paragraf i loven være som tilsier at det er lov? evt. noe i kontrakten ? vbrattla: statistikken blir målt slik: CRM verktøyet skal logge alle samtaler, og salg. Prøvetid, hvor lenge de har hatt mulighet til å komme seg inn i det osv osv. Dette er ting du ikke nevner noe om, du sier ikke om samme person begynte for en uke siden, eller om han/hun var der en stund, du sier ikke oppsigelsesgrunnen e.l. så egentlig gir du veldig lite informasjon til å kunne si noe om hvorvidt grunnlaget er tilstrekkelig eller ikke. Lenke til kommentar
neidustoreinternett Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) christian86: de 3 får sparken ved slutten av månedenm hva kan en mulig paragraf i loven være som tilsier at det er lov? evt. noe i kontrakten ? vbrattla: statistikken blir målt slik: CRM verktøyet skal logge alle samtaler, og salg. Prøvetid, hvor lenge de har hatt mulighet til å komme seg inn i det osv osv. Dette er ting du ikke nevner noe om, du sier ikke om samme person begynte for en uke siden, eller om han/hun var der en stund, du sier ikke oppsigelsesgrunnen e.l. så egentlig gir du veldig lite informasjon til å kunne si noe om hvorvidt grunnlaget er tilstrekkelig eller ikke. hey. Dette dreier seg om nyansatte med en prøvetid på en måned. Har sjekket litt nå: http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-015.html http://www.oppsigelse.no/visartikkel.asp?art=196 Og det er ikke sjangs i h***** at det er lov. " Her skal det nok i praksis litt mer til for at en arbeidstaker kan sies opp pga. svak arbeidsprestasjon enn i en mindre bedrift, eller hvis arbeidstakeren har en stilling hvor hans prestasjon har mye å si. " Endret 6. mai 2008 av neidustoreinternett Lenke til kommentar
Bamboozle86 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Typisk triks som blir brukt over alt. Kan nesten tippe paa at kontrakten beskytter bedriften opp etter ned. Det er billig arbeidskraft aa ikke annsette noen fullt. Dem gir folk lavere l0nn i pr0ve perioden. saa si at du er helt ok, eller ikke fult saa god til aa selge, men det sitter en potensiel god selger i s0knadsbunken til bedriften. Saa ryker du ganske fort ut. Paa denne maaten vil bedriften alltid sitte med ivrige selgere, noe som er vell saa godt for dem! Hvorvidt det er lov eller ei, er en annen ting. Men har du skrevet under paa en kontrakt. Saa ja, da har du jo godtatt aa fa fyken om du ikke selger 10tv'er om dagen... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Er fullt mulig å sjekke hvordan man jobber med kassaapparater. Husker selv på butikken jeg jobbet at de hadde konkurranse om hvem som solgt flest poser. edit: Og var flere som hadde fått tilsnakk etter at de hadde solgt alkohol etter kl20. Endret 12. mai 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå