Gå til innhold

Endre tittel i nettleser, IPB-forum

Anbefalte innlegg

Vi har byttet nettleverandør og byttet fra .com til .no som toppdomene. Vi har hatt teksten "Forum :: meldal-lan.com" i tittellinja på nettleseren tidligere, og ønsker naturligvis å byttet il "Forum :: meldal-lan.no" nå. Men vi klarer ikke å finne ut av hvor vi gjør det. Finner ingenting i filer i ftp-mappa, og finner ikke innstillinger i Admin CP i IPB-forumet heller. Faktisk så ser det jo tilsynelatende ut som om det er endret i adminpanelet, men den gang ei, se skjermskudd:

tittel.jpg

admincp.jpg

Noen som har noen tips til hvor vi får endret dette? På forhånd takk!

Edit: URL til bildene.

Endret av GranTurismo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var noe av det første jeg tenkte på, men det var et godt tips likevel! ;)

Jeg har t.o.m. åpnet http://forum.meldal-lan.no/ i to ulike nettlesere på mobiltelefonen min, bare for å være sikker på at det ikke ligger noe i cache. Jeg har aldri vært innom forumet med mobilen etter .no-endringen, så der er jeg helt sikker på at .com som vises er det som ligger i en eller annen innstilling som jeg ikke finner.

Endret av GranTurismo
Lenke til kommentar

Takk for tipset, det skal sjekkes ut. Samtidig som vi byttet toppdomene så byttet vi også webhotell, men akkurat dette punktet var en ting som snek seg unna før vi flyttet over databasen.

Uansett merkelig at lofi-versjonen viser .no i tittelen, men det er ikke sikkert noen har lastet denne før jeg gjorde det på lørdag, altså etter at det ble endret i Admin CP? Jeg regner med at alle bruker fullversjonen.

Lenke til kommentar
Er det virkelig INGEN som har noe tips om dette?

Det er den instillingen du viser på skjermbildet (board name). Testet nettopp å bytte den i mitt eget forum. Eneste jeg trengte å gjøre var å trykke F5 - ikke tømme cache/cookies/rebuild templates eller noe.

Så om ikke det fungerer er det antagelig noe feil med nettleseren din...

Lenke til kommentar

Da er det noe feil med nettleserne både på min PC og de andre brukernes PC da, og der har vi både IE7, Opera og FF representert. I tillegg må det være noe feil med Opera Mini på mobilen min, og Nokias egen nettleser på mobilen min. Har ikke testet å surfe til forumet på PSP eller PS3, men utifra at det såtr .com overalt så er jeg rimelig sikker på at jeg får samme resultat der også. Du kan jo sjekke om det er noe "galt" med din nettleser ved å gå inn på forumet vårt. ;)

Jeg endret t.o.m. tittelen til noe _helt_ annet, nemlig "test" men det stod fortsatt "Forum :: meldal-lan.com" der.

Forøvrig har jeg ikke funnet noen funksjon i Admin CP som så ut til å kunne fikse det ved hjelp av å flushe cache eller rebuilde templates heller. Virkelig snodig altså!

Lenke til kommentar

Nå, var det noe galt med nettleseren din eller? :p

Ja, i Admin CP, Tools & Settings, Maintenance så er det Cache Control ja. Nå har jeg ikke sjekket innholdet i hvert eneste punkt ennå, men av de jeg syntes det kunne være logisk at dette lå i så inneholdt ikke cachen den tittelteksten. Man kan jo velge "View Cache Contents..." og der søkte jeg rett os slett etter.com uten å foreløpig har funnet det. Jeg får vel sette meg ned og gå systematisk gjennom hvert eneste punkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...