Gå til innhold

Konkurranse i RAW-konvertering/etterbehandling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 3 RAW filer av et landskapsbilde i litt forskjellige utsnitt og komposisjoner. De(t) er ikke fantastiske på noen som helst måte, men jeg tror absolutt de oppfyller kravet til vanskelighetsgrad.

Jeg kan legge ut noen thumbnails av disse dersom det skulle være ønskelig.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Jeg kan legge ut noen thumbnails av disse dersom det skulle være ønskelig.

Kjør på Beej! Om ingen legger ut bildeforslag, så er det ingenting å bli enige om... (og som dere skjønner - man bør på forhånd tenke litt gjennom hvordan man skal holde liv i denne konken, for det er ikke akkurat "bare å gå ut og ta et bilde")

Jeg drister meg frempå med en kandidat:

293367216_NuXtw-S.jpg

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Da legger jeg ut 4 thumbnails her så får dere vurdere om det er noe dere vil bruke.

Skal prøve å sjekke innom, men om dere blir enige så kan dere sende en PM så skal jeg få levert RAW-filen(e) til rett person.

post-47111-1210531970_thumb.jpgpost-47111-1210531976_thumb.jpgpost-47111-1210531982_thumb.jpgpost-47111-1210531988_thumb.jpg

Fant frem et annet tatt samme dagen også.

Mvh,

Beej80

EDIT:

Disse ble veldig mørke når de ble eksportert til sRGB. RAW-filene fremstår hvertfall som lysere når jeg ser de i LR. Ingen av de er noe kunstverk, men inneholder motlys og diverse som kan (?) legge til en vanskelighetsgrad.

Endret av Beej80
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens! Har vært litt fraværende, altfor mye fint vær til og sitte inne. Tok og startet konkurransen så vi kom igang. Laget en ny tråd her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=951356. Veldig bra at folk kommer med forslag med bilder. Tenkte da at vinneren kunne dra igang neste runde. vil jo da få en god del forskjellige bilder og prøve seg på. Håper dere hiver dere på, dog usikker på hva dere synes om valget av bildet, men det får stå til :) Si ifra hvis det er noe jeg har glemt.

Lenke til kommentar

Kjempe !

Ikke så flink personlig å få no særlig mer ut av slike bilder, men jeg setter meg i PS nå og mekker litt... (håper noen stiller med portrett i neste runde, vil prøve meg frem på andres bilder der!) Vinneren av konkurransen kan og gjerne gå gjennom hva h*n har gjort i prosessen, så resten kan lære :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...