PMnormal Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Makro? Du av alle bør jo vite at makro er nære og enda nærere motiver. Det eneste fjerne med makro er eventuelt fotografen....he he. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Nå siktet jeg ikke til han over meg, men om makro kunne være interessant. Hvorfor må det være nære og fjerne motiv? Om det kun skal konverteres så kan man ikke drive med selektiv fargejustering/lysjustering i stor skala, så da burde vel et godt makro ha potensiale. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Helst ikke makro... som regel er det ikke slike bilder som har mest å hente på raw-konvertering. Jeg stemmer for et landskapsbilde. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg har 3 RAW filer av et landskapsbilde i litt forskjellige utsnitt og komposisjoner. De(t) er ikke fantastiske på noen som helst måte, men jeg tror absolutt de oppfyller kravet til vanskelighetsgrad. Jeg kan legge ut noen thumbnails av disse dersom det skulle være ønskelig. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Jeg kan legge ut noen thumbnails av disse dersom det skulle være ønskelig. Kjør på Beej! Om ingen legger ut bildeforslag, så er det ingenting å bli enige om... (og som dere skjønner - man bør på forhånd tenke litt gjennom hvordan man skal holde liv i denne konken, for det er ikke akkurat "bare å gå ut og ta et bilde") Jeg drister meg frempå med en kandidat: Endret 11. mai 2008 av Anew Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Da legger jeg ut 4 thumbnails her så får dere vurdere om det er noe dere vil bruke. Skal prøve å sjekke innom, men om dere blir enige så kan dere sende en PM så skal jeg få levert RAW-filen(e) til rett person. Fant frem et annet tatt samme dagen også. Mvh, Beej80 EDIT: Disse ble veldig mørke når de ble eksportert til sRGB. RAW-filene fremstår hvertfall som lysere når jeg ser de i LR. Ingen av de er noe kunstverk, men inneholder motlys og diverse som kan (?) legge til en vanskelighetsgrad. Endret 11. mai 2008 av Beej80 Lenke til kommentar
Gertab Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) . Endret 11. mai 2008 av Gertab Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Har endel studio bilder / location bilder av mennesker liggende om det er interessant.. ^^ Lenke til kommentar
Gertab Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Hei igjen folkens! Har vært litt fraværende, altfor mye fint vær til og sitte inne. Tok og startet konkurransen så vi kom igang. Laget en ny tråd her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=951356. Veldig bra at folk kommer med forslag med bilder. Tenkte da at vinneren kunne dra igang neste runde. vil jo da få en god del forskjellige bilder og prøve seg på. Håper dere hiver dere på, dog usikker på hva dere synes om valget av bildet, men det får stå til Si ifra hvis det er noe jeg har glemt. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Kjempe ! Ikke så flink personlig å få no særlig mer ut av slike bilder, men jeg setter meg i PS nå og mekker litt... (håper noen stiller med portrett i neste runde, vil prøve meg frem på andres bilder der!) Vinneren av konkurransen kan og gjerne gå gjennom hva h*n har gjort i prosessen, så resten kan lære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå