Gertab Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Ja, det var sant, det er jo ei begrensing på 2MB for filstorleik her. Det hadde eg heilt gløymd. Ein må med andre ord laste opp filene andre stader. Noen som har en god løsning på dette? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nokre mogelege løysingar: Ein kan bruke tenester som Dump.no og Mediafire. Ein kan skaffe seg konto på Start.no eller liknande gratis webhosting, og laste opp der. Om nokon har ein server/eit webhotell kan dei bruke det. (Meiner ikkje at alle skal bruke serverplassen til ein.) Nokon kan spørre Akam fint om dei kan låne litt serverplass til dette prosjektet. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Endret 11. august 2008 av iMacKenna Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Pakkes opp fint i XP, men man står ikke særlig fritt til å velge Raw-konverter med en DNG-fil... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Pakkes opp fint i XP, men man står ikke særlig fritt til å velge Raw-konverter med en DNG-fil...Du står ikke fritt om det er en CR2 eller NEF heller... ;-) Og jeg for min del (ikke jeg som la ut denne) har ikke annet... Endret 8. mai 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ingen som har hjemmeside eller noe de kan bruke?Joda, jeg kan godt låne ut serverplass (har 3GB serverplass i Internet-abonnementet mitt som står ubrukt). Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg ordnet en liten test.Bare måtte "teste" den, her er mitt bidrag: Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg testa også TEST litt Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) ? Endret 11. august 2008 av iMacKenna Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg trudde DNG var det mest "crossover" vennlige formatet...?Det er nå i hvert fall flest convertere som støtter det. Alle tredjepartsvariantene jeg har prøvd gjør det, i tillegg til Pentax og Samsung sin originalprogramvare. Aner ikke med Olympus og CaNikon sin software dog. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Aner ikke med Olympus og CaNikon sin software dog. Neppe. Capture NX støtter vel bare .NEF av råformatene, og det er vel heller tvilsomt om CPP støtter noe annet enn Canons formater. Det er selvsagt urimelig å forvente at folk som velger å kun bruke produsentenes programvare skal kunne være med i alle runder av en slik konkurranse. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Neppe. Capture NX støtter vel bare .NEF av råformatene, og det er vel heller tvilsomt om CPP støtter noe annet enn Canons formater. Det er selvsagt urimelig å forvente at folk som velger å kun bruke produsentenes programvare skal kunne være med i alle runder av en slik konkurranse. Hva med å legge ut bildet i original RAW format og DNG. Det er vel det som vil ha størst nedslagsfelt ? Tom Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Endret 11. august 2008 av iMacKenna Lenke til kommentar
DHM Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kanskje noen skal få sparka i gang denne konkurransen? Lenke til kommentar
Gertab Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg skal prøve og finne et bilde som egner seg i løpet av dagen og få lagt ut en link til det. Eller hvis andre har noen bilder som kan brukes så gjerne det også... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Gjerne et bilde tatt i litt krevende forhold med store kontraster, nære/fjerne motiv, etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå