James Bond Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 har hatt en gaming rig nå og jeg bestemmte meg for og gå over til bærbar klassen. fant en PC som var god til spill men så slår den seg av hele tiden. når jeg skrur den på igjen (etter 10 min med nedkjøling) står det bare at den skrudde seg av fordi den ble for varm?! det rare er at når jeg fikk den så kunne den kjøre MYE lengere enn nå! har satt ett par bøker og noen CD-er som pcen skal stå på slik at bunnflaten ikke kommer så nærme pulten min og blir fortere varm. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... kjedelig når jeg snart skal ta den med på skolen for og vise fram til gutta noen spill også plutselig bare "biiiiiuuuuuuw...." da blir det masse "uuuuuuu" og jeg føler meg enda mere lei meg som kjøpte bærbar... please hjelp meg... vet ikke ka jeg ska gjør... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Har du prøvd å blåse rent for støv? Det samler seg fort støv i kjølesystemet på en laptop, det blåser du lett bort med litt trykkluft. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Har du prøvd å blåse rent for støv? Det samler seg fort støv i kjølesystemet på en laptop, det blåser du lett bort med litt trykkluft.jeg har ikke gjort det, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal blåse, jeg finner det nok sikkert ut. men rart at på nvidia drivern så holder pcen lengere ut, med high performance, dog spillene dras lettere men ser verre ut. så kjører jeg high quality fordi jeg liker den hele fine gode jevnheten hehe, så må jeg enten velge mellom kvalitets tid eller holdbarhets skuffelse. men den var lur den og blåse rent for støv.. har du noen tips til ossen jeg bør gjøre det siden jeg vill ikke blåse slik at det setter seg enda mer fast eller aldri får det ut. det skal gjøras riktig Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Kjøp en boks med trykkluft fra f.eks Biltema, blås i alle luftehull på pcen, du får egentlig ikke gjort så mye galt - bare hold sprayboksen rett - ellers blåser du masse kondens inn i pcen. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Kjøp en boks med trykkluft fra f.eks Biltema, blås i alle luftehull på pcen, du får egentlig ikke gjort så mye galt - bare hold sprayboksen rett - ellers blåser du masse kondens inn i pcen. pappa har kompressor ståendes i garasjen. men skal jeg altså bare blåse inn i alle stedene det er hull på pcen? for som jeg sa jeg vill ikke at det setter seg enda mere fast, men man må jo blåse men man kan da ikke støvsuge det ut? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Støvsuger hjelper ikke stort - blås med trykkluft du. Kjølesystemet på en laptop er som regel laget som en kanal med innsug og utblåsning, så støvet blåser ut. Lenke til kommentar
Legolin Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Tingen er jo at støvet hoper seg opp på viftebladene, når du blåser med trykkluft så blåser du dette av. Og når du skrur på viftene igjen, så blir støvet blåst ut Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hvis det blir brukt trykkluft så blir det ikke igjen mye støv uansett Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 tok kompressorn istad og blåste litt rundt, plutselig så kom det litt grått poff! bak på den ene siden så gjorde jeg det på den andre siden og der kom det også litt støv ganske fort ut. men er dette løsningen på at pcen skrur seg av? men nå må jeg si at i helgene spiller jeg ganske mye kanskje fra 12.00 til 05.00 så en natt gikk det fint, og da syns jeg den bør klare flere! bare at jeg har ett rom som også er litt støvete også da men. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du får prøve og se - problemet med såkalte "gamer" laptops, og særlig litt eldre modeller som XPS M1710 er att særlig skjermkortet utvikler såpass mye varme at kjøleløsningen blir helt på grensa, legg til litt støv osv - og du får problemer. Men det kan jo være andre ting også, du får nesten teste litt. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Du får prøve og se - problemet med såkalte "gamer" laptops, og særlig litt eldre modeller som XPS M1710 er att særlig skjermkortet utvikler såpass mye varme at kjøleløsningen blir helt på grensa, legg til litt støv osv - og du får problemer.Men det kan jo være andre ting også, du får nesten teste litt. på tastaturet når jeg spillte spill som var når støv var i veien så ble det varmt, men nå som det er blåst vekk, så holder den seg mye kaldere. litt digg og ikke ha så varm pc mer edit: nå kan jeg drive med hissig spilling Endret 5. mai 2008 av Plizket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå