Gå til innhold

Hvilket HTML program kan jeg bruke til utvikling av undervisnings CD/DVD plate?

60C

Anbefalte innlegg

Hei

Som det står i emnefeltet.

Skal utvikle undervinsingen av et kurs jeg holder, dette består av mye materiale i PPT, PDF, Word, XL med flere.

Planen er og få dette sydd i sammen, få bedre oversikt og mulightene til og hente frem materiale på en enkel måte.

Har Office 2003 med Frontpage, men jeg synes ikke Frontpage er et greit program, det må da finnes et bedre opplegg der ute som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig Kompozer vil gjøre nytten, eller HTML-kit 292. Begge er gratis og har liten størrelse.

Jeg vil anbefale at du skiller mellom utseende (bruk CSS her) og struktur/innhold (bruk HTML her). Tips kan du få fra W3 Schools.

Det er også fint å holde seg til validerende kode og strict dokumenttype (<!DOCTYPE>). Det gir enkel og oversiktlig kode som er lett å oppdatere og lese, samt bedre kontroll på hvordan sidene leses.

Litt avhengig av målgruppen, så kan du jo legge ved viewere for de enkelte programmene i Office-pakka (Word, Excel og PowerPoint) som du laster ned fra Microsoft. Vet du at alle mottakerne har Office-pakka, kan du naturligvis droppe det. Adobe Reader er også kjekt å legge ved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...