Gå til innhold

Koble til harddisk mens PCn går

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går bra med s-ata disker og faktisk.

vet ikke om det er skadelig, men jeg har måttet gjøre det ett par ganger å det har alltid fungert.

er verre med IDE harisker med molexplugg til strøm.

kompis plugget sin ide disk i mens PC-en gikk, og det var den hardisken :)

Lenke til kommentar
Hvis hotswapping med s-ata skulle være risikabelt hvorfor i alle dager leveres enkelte hovedkort med eSATA-tilkobling?

Jupp det er det jeg sier, alle Sata disker kan hot swappes, vet ikke om det gjelder 150 utgavene.

Alle SATA harddisker støtter hotswapping, ja, men det er korrekt som loddebolten sier, det er ikke alle kontrollere som gjør det (spesielt eldre kontrollere). Noen hovedkort med eSATA-tilkobling krever f.eks. omstart for at disken skal oppdages.

Lenke til kommentar

Så problemene når du booter er ikke ganske enkelt at bootrekkefølgen i BIOS endres med en ny disk? I så fall er det jo bare å gå inn der når det funker, merke deg hvilken disk som ligger øverst på bootrekka, sett inn den andre og sett det opp identisk med slik det var før du satte inn.

Hvis ikke, ja, hotswapping har jeg gjort utallige ganger med sata nå, aldri hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Nå blir det litt kverulering fra meg her,men det er selvmotsigende å si at ALLE sata disker kan hotswappes samtidig som du sier at du ikke er sikker på om det gjelder 150 utgavene.de er jo også sata disker!?La oss si det slik,sata disker kan stort sett hotswappes.Det finnes unntak i spesielle tilfeller.denne hd skuffen feks, for kjapt skifte av sata"2"disk har ikke støtte for hswap.

http://www.idg.no/produkter/datalagring/la...rticle41032.ece

På et "nytt" hovedkort og sata,2 disk vil det virke helt fint.Ønsket bare å poengtere at ved spesielle hw,konfigurasjoner KAN det finnes unntak.(les link.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...